Do Chorvátska bez nabíjania. Toto je SUV s najvyšším dojazdom, aké si v Európe môžeš kúpiť
Príbeh automobilky Fisker môžeme prirovnať k bláznivej jazde na horskej dráhe. Pre mnohých ikonická značka minulú rok ohlásila návrat na trh, pričom sa sústredí už len na výrobu elektromobilov. Koncom roka 2022 zišiel z výrobnej linky v susednom Rakúsku prvý produkčný model SUV Ocean a v týchto dňoch sme konečne spoznali homologizovaný WLTP dojazd. Ako píše TopGear, Fisker Ocean sa stáva SUV s najvyšším dojazdom na európskom trhu.
Podľa tlačovej správy automobilka čaká už iba na homologizáciu, aby mohol SUV Ocean jazdiť po európskych cestách. Akonáhle ju získa, začne čím skôr doručovať prvé kusy zákazníkom. Podľa Electrive by mala automobilka nadobudnúť homologizáciu do 28. apríla.
Záujemci si už ale môžu svoje vysnívané vozidlo nakonfigurovať cez web spoločnosti. K dispozícii sú celkovo tri verzie, pričom tou najzaujímavejšou je rozhodne verzia Extreme s dojazdom 707 km podľa cyklu WLTP.
Cesta do Chorvátska s maximálne jednou zastávkou
Ultimátny dojazd robí aktuálne z Fisker Ocean SUV s najvyšším dojazdom na jedno nabitie v Európe. Na tento dojazd sa nechytá ani Tesla Model Y Long Range či dokonca ani Mercedes EQS SUV, ktorý má vo verzii 450+ dojazd 660 km podľa WLTP.
Automobilka Fisker tak týmito parametrami prekonala predošlé očakávania, nakoľko pri začiatku výroby odhadovala dojazd okolo 630 km pri najlepšie vybavenej verzii. Zatiaľ nepoznáme kapacitu akumulátora, no očakávame, že to bude niekde na úrovni vyše 100 kWh.
Batéria poskytujúca najvyšší dojazd dostala názov HyperRange. Menší akumulátor s názvom TouringRange je súčasťou iba základnej verzie Ocean Sport s cenovkou od 40 800 €.
Najlepšie vybavená verzia s dojazdom cez 700 km začína na cenovke od 69 000 €, čo je vzhľadom na parametre priam fantastická suma. V tejto sume zákazník dostane namiesto klasickej presklenej strechy takzvanú „Solar Sky“, teda strechu vybavenú fotovoltickým panelom. Ten dokáže podľa automobilky ročne vygenerovať energiu na prejdenie až 2 400 – 3 200 km.
Výroba už začala
Výroba sa rozbieha veľmi pozvoľne a zatiaľ z linky zišlo len 54 vozidiel. Automobilka Fisker plánuje do konca 1. kvartálu 2023 vyrobiť iba 300 kusov. Následne sa ale produkcia rozbehne na plné obrátky. V druhom kvartáli 2023 vyrobí 8 000 kusov a v treťom až 15 000. Do konca budúceho roka chce automobilka vyrobiť cez 40 000 vozidiel.
Ako prvé sa však zákazníkom dostane verzia Ocean One, ktorej spoločnosť vyrobí iba 5 000 kusov. Úvodný model pre prvých zákazníkov vychádza z najvyššej verzie Extreme, ktorá ponúka výkon 550 koní, pohon 4×4 a dojazd spomínaných 707 km podľa WLTP.
Na stovku toto elektrické SUV zrýchli pod 4 sekundy, samozrejme len v najvýkonnejšej verzii. Základný model to zvládne za 7 sekúnd. Do týchto dní si Fisker Ocean rezervovalo vyše 60 000 záujemcov, takže niektorí dostanú svoj vysnívaný elektromobil až o rok.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
ROZHOVOR: Aj zo 40-ročného vraku spravíme nadupaný elektromobil
BMW posúva všetky hranice. Je tu nové BMW 5, aj ako elektromobil
Škoda Enyaq je luxusnejšia ako kedykoľvek predtým. Nová L&K výbava zmenila auto k lepšiemu
Tesla Model Y je neohroziteľná. V Berlíne začali vyrábať prelomové kúsky, za 15 minút nabijú 270 km dojazdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Číňania zbúrajú trh. Do Európy vezú prelomový elektromobil pre masy
- Obrovská hanba Slovenska. V predajoch elektromobilov sme padli na absolútny chvost EÚ
- Policajti dostali ďalšie plug-in hybridy, doteraz bojovali s absurditou. Po celom Slovensku ju konečne vyriešia
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- HISTORICKÝ MOMENT: Tesla má oficiálne najpredávanejšie auto sveta
- Obrovská hanba Slovenska. V predajoch elektromobilov sme padli na absolútny chvost EÚ
- Policajti dostali ďalšie plug-in hybridy, doteraz bojovali s absurditou. Po celom Slovensku ju konečne vyriešia
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Digitálny Smart grant podporí inovatívne projekty sumou vyše 100 000 eur
Twitter zaplavia ďalšie dezinformácie. Spoločnosť odstúpila od dôležitej dohody
Záujem o fotovoltiku medzi Slovákmi rapídne vzrástol
Podvody s platobnými kartami sú vďaka mobilným aplikáciám bánk na rekordnom minime
Svetový líder umelej inteligencie z EÚ odísť nechce. Ohrozujú ho ale prísne pravidlá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené