Posledný argument odporcov končí: Vyriešili najväčší problém elektromobilov
Elektromobily pomaly zaplavujú cesty po celej planéte a celá spoločnosť ich pomaly začína akceptovať. Hoci ešte stále má táto technológia množstvo odporcov, ich kritika a názory začínajú čeliť nepriestrelným argumentom a najnovšími technológiami.
Najomieľanejším komponentom kritikov, ktorí si berú na paškál elektromobilitu, sú rozhodne batérie. Portál Interesting Engineering však poukázal na najnovšiu technológiu z dielne slávnej automobilky, ktorá raz a navždy umlčí negatívne hlasy.
Viac ako 4 000 modulov
Implementácia elektrických vozidiel neustále graduje, no dôležitou otázkou ostáva, čo robiť s použitými batériami. Nemecká automobilka Porsche AG má na túto zákernú otázku jasnú odpoveď. Vo svojom závode vo východonemeckom Lipsku vytvorila prelomový 5-megawattový systém na uchovávanie energie.
Tento projekt, pozostávajúci zo 4 400 batériových modulov, predstavuje inovatívny spôsob využitia batérií z elektrických vozidiel po skončení ich primárnej životnosti. Systém je rozdelený do štyroch kontajnerov s predpokladanou životnosťou viac ako desať rokov.
Jeho flexibilita umožňuje v prípade potreby vymeniť jednotlivé moduly a dokonca krátkodobo fungovať pri 20-percentnom preťažení. Batérie, ktoré pôvodne slúžili v predsériových a testovacích vozidlách Taycan, našli nové využitie ako stacionárne úložisko energie.
„Chceli sme vytvoriť kapacity na skladovanie elektriny pre elektráreň v Lipsku, aby bola lokalita ešte hospodárnejšia a zvýšila sa jej sebestačnosť,“ povedal Jonathan Dietrich, celkový projektový manažér pre skladovanie batérií.
Jednoduché riešenie a ambiciózny plán
Technické riešenie je pozoruhodne jednoduché – štyri batériové reťazce sú napojené na menič a transformátor stredného napätia bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Tento prístup uľahčuje implementáciu a rozširovanie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
Porsche má ambiciózne plány do budúcnosti. Do konca roka plánuje integrovať tento systém do trhu s vyrovnávacou energiou. Okrem znižovania špičiek bude slúžiť aj ako stabilizátor pre distribučné siete, čím prispeje k celkovej stabilite energetického systému.
Tento inovatívny projekt poskytuje ľudstvu do budúcna dôležité poznatky o tom, ako inteligentne zásobovať automobilový závod energiou. Okrem toho uľahčuje rozšírenie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
„Samozrejme, ide o environmentálne aspekty a kľúčovú otázku zásobovania energiou. Ale bolo pre nás tiež dôležité prevziať priekopnícku úlohu v oblasti úložného systému,“ vysvetlil ciele projektu Alwin Schmid, vedúci elektrotechniky v Porsche.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

