Posledný argument odporcov končí: Vyriešili najväčší problém elektromobilov
Elektromobily pomaly zaplavujú cesty po celej planéte a celá spoločnosť ich pomaly začína akceptovať. Hoci ešte stále má táto technológia množstvo odporcov, ich kritika a názory začínajú čeliť nepriestrelným argumentom a najnovšími technológiami.
Najomieľanejším komponentom kritikov, ktorí si berú na paškál elektromobilitu, sú rozhodne batérie. Portál Interesting Engineering však poukázal na najnovšiu technológiu z dielne slávnej automobilky, ktorá raz a navždy umlčí negatívne hlasy.
Viac ako 4 000 modulov
Implementácia elektrických vozidiel neustále graduje, no dôležitou otázkou ostáva, čo robiť s použitými batériami. Nemecká automobilka Porsche AG má na túto zákernú otázku jasnú odpoveď. Vo svojom závode vo východonemeckom Lipsku vytvorila prelomový 5-megawattový systém na uchovávanie energie.
Tento projekt, pozostávajúci zo 4 400 batériových modulov, predstavuje inovatívny spôsob využitia batérií z elektrických vozidiel po skončení ich primárnej životnosti. Systém je rozdelený do štyroch kontajnerov s predpokladanou životnosťou viac ako desať rokov.
Jeho flexibilita umožňuje v prípade potreby vymeniť jednotlivé moduly a dokonca krátkodobo fungovať pri 20-percentnom preťažení. Batérie, ktoré pôvodne slúžili v predsériových a testovacích vozidlách Taycan, našli nové využitie ako stacionárne úložisko energie.
„Chceli sme vytvoriť kapacity na skladovanie elektriny pre elektráreň v Lipsku, aby bola lokalita ešte hospodárnejšia a zvýšila sa jej sebestačnosť,“ povedal Jonathan Dietrich, celkový projektový manažér pre skladovanie batérií.
Jednoduché riešenie a ambiciózny plán
Technické riešenie je pozoruhodne jednoduché – štyri batériové reťazce sú napojené na menič a transformátor stredného napätia bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Tento prístup uľahčuje implementáciu a rozširovanie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
Porsche má ambiciózne plány do budúcnosti. Do konca roka plánuje integrovať tento systém do trhu s vyrovnávacou energiou. Okrem znižovania špičiek bude slúžiť aj ako stabilizátor pre distribučné siete, čím prispeje k celkovej stabilite energetického systému.
Tento inovatívny projekt poskytuje ľudstvu do budúcna dôležité poznatky o tom, ako inteligentne zásobovať automobilový závod energiou. Okrem toho uľahčuje rozšírenie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
„Samozrejme, ide o environmentálne aspekty a kľúčovú otázku zásobovania energiou. Ale bolo pre nás tiež dôležité prevziať priekopnícku úlohu v oblasti úložného systému,“ vysvetlil ciele projektu Alwin Schmid, vedúci elektrotechniky v Porsche.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP