Posledný argument odporcov končí: Vyriešili najväčší problém elektromobilov
Elektromobily pomaly zaplavujú cesty po celej planéte a celá spoločnosť ich pomaly začína akceptovať. Hoci ešte stále má táto technológia množstvo odporcov, ich kritika a názory začínajú čeliť nepriestrelným argumentom a najnovšími technológiami.
Najomieľanejším komponentom kritikov, ktorí si berú na paškál elektromobilitu, sú rozhodne batérie. Portál Interesting Engineering však poukázal na najnovšiu technológiu z dielne slávnej automobilky, ktorá raz a navždy umlčí negatívne hlasy.
Viac ako 4 000 modulov
Implementácia elektrických vozidiel neustále graduje, no dôležitou otázkou ostáva, čo robiť s použitými batériami. Nemecká automobilka Porsche AG má na túto zákernú otázku jasnú odpoveď. Vo svojom závode vo východonemeckom Lipsku vytvorila prelomový 5-megawattový systém na uchovávanie energie.
Tento projekt, pozostávajúci zo 4 400 batériových modulov, predstavuje inovatívny spôsob využitia batérií z elektrických vozidiel po skončení ich primárnej životnosti. Systém je rozdelený do štyroch kontajnerov s predpokladanou životnosťou viac ako desať rokov.
Jeho flexibilita umožňuje v prípade potreby vymeniť jednotlivé moduly a dokonca krátkodobo fungovať pri 20-percentnom preťažení. Batérie, ktoré pôvodne slúžili v predsériových a testovacích vozidlách Taycan, našli nové využitie ako stacionárne úložisko energie.
„Chceli sme vytvoriť kapacity na skladovanie elektriny pre elektráreň v Lipsku, aby bola lokalita ešte hospodárnejšia a zvýšila sa jej sebestačnosť,“ povedal Jonathan Dietrich, celkový projektový manažér pre skladovanie batérií.
Jednoduché riešenie a ambiciózny plán
Technické riešenie je pozoruhodne jednoduché – štyri batériové reťazce sú napojené na menič a transformátor stredného napätia bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Tento prístup uľahčuje implementáciu a rozširovanie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
Porsche má ambiciózne plány do budúcnosti. Do konca roka plánuje integrovať tento systém do trhu s vyrovnávacou energiou. Okrem znižovania špičiek bude slúžiť aj ako stabilizátor pre distribučné siete, čím prispeje k celkovej stabilite energetického systému.
Tento inovatívny projekt poskytuje ľudstvu do budúcna dôležité poznatky o tom, ako inteligentne zásobovať automobilový závod energiou. Okrem toho uľahčuje rozšírenie prispôsobiteľnej elektrickej siete.
„Samozrejme, ide o environmentálne aspekty a kľúčovú otázku zásobovania energiou. Ale bolo pre nás tiež dôležité prevziať priekopnícku úlohu v oblasti úložného systému,“ vysvetlil ciele projektu Alwin Schmid, vedúci elektrotechniky v Porsche.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Inštitút ľudských práv sa obrátil na Eurokomisiu. Vyzval ju, aby vláde Fica zmrazila eurofondy
Seniori získajú bonus 2 000 € mesačne: Európska krajina spúšťa „aktívny dôchodok“
Expertka skúmala stres celú svoju kariéru: Toto je podľa nej liek číslo 1, ktorý ti prevráti život naruby
Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik, ktorý odhalí zdravé trávenie. Stačí ti na to potravina za pár drobných
Na Ukrajinu posielajú sobie kože. Ruskí vojaci ich vraj potrebujú na prežitie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP