Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nová generácia obľúbeného Golfu prišla na svet koncom októbra minulého roka, kedy výrobca odhalil všetky inovácie, ktoré doň priniesol. Hoci rozmery upravili prevažne väčšie nárazníky, najväčšie úpravy sa udiali v interiéri a po technologickej stránke vozidla. To je tak povediac istým spôsobom prepojené aj s koncernovou Octaviou, ktorá prebrala z Golfu viacero funkcií a technológií, pričom bola predstavená len pár týždňov po ňom. Novinka z Mladej Boleslavi dostala rovnakú funkciu ovládania klímy ako nový Golf. Pri dnešných dotykových obrazovkách v interiéri to využije nejeden vodič. Na správu ako prvý upozornil portál Autobild.sk.

VW pri predstavení nového Golfu ukázal všetky novinky, ktoré sú najviac badateľné v interiéri a pod kapotou vozidla. Tam pribudli nové hybridné motorizácie a exteriér auta zasa výrobca spestril zaujímavým dizajnom, ktorý sa vyznačuje natiahnutými prednými svetlometmi, mohutnejšími nárazníkmi a čistejšími líniami. Spredu pôsobí oblejšie ako jeho predchodca, no zadná časť sa príliš výrazne nezmenila.

Poďme však nahliadnuť do interiéru, kde sa skrýva množstvo užitočných a moderných technológií, no jedna spomedzi nich vyniká. Nemusím už zrejme spomínať rozmerné obrazovky, ktoré sa usídlili za volantom, ale aj na palubnej doske. Z nej doslova vytŕča veľký panel s podporou dotykového ovládania, ktorým si môže vodič prispôsobiť množstvo funkcií v aute, odkiaľ vďaka tomu zmizla väčšina tlačidiel.

Užitočná technológia za volantom nového Golfu

Práve dotykové ovládanie sa stalo akýmsi moderným trendom v mnohých nových vozidlách, kde nahradilo hardvérové tlačidlá. Nie vždy je však počas šoférovania možné nahliadnuť do funkcií systému a dotykom ich prispôsobiť. Takýto spôsob totiž odpútava pozornosť vodiča (mimochodom, za používanie smartfónu za volantom sú pokuty dvojnásobné), a tak prišili výrobcovia ako VW či Škoda s chytrým riešením ako odbremeniť šoféra od neustáleho pozerania na dotykovú obrazovku. Hlasový asistent je technológia, ktorú už dobre poznáme zo smartfónov, no stále viac sa objavuje aj v moderných autách.

VW

Nemecký Volkswagen do svojho nového Golfu priniesol ovládanie prostredníctvom Alexy od Amazonu, ktorá síce nerozumie slovenčine, no s jednoduchými anglickými frázami nemá problém. Pomocou tohto digitálneho pomocníka si tak môže vodič počas jazdy prispôsobiť funkcie vozidla len zadaním hlasového príkazu. VW informuje, že s touto funkciou je možné ovládať rádio, telefón, navigačný systém či klimatizáciu.

Len pomocou hlasu sa dajú upravovať nastavenia funkcií podľa preferencií, pričom vodič nemusí odvrátiť svoj zrak z cesty na obrazovku. Chytrá klíma tak bude uľahčovať život na cestách mnohým, no takúto „prémiovú“ možnosť si užijú majitelia nového Golfu až v najvyššej výbave, kde dostanú 3-zónovú klimatizáciu Air Care Climatronic.

Interiér nového Golfu / Zdroj: Volkswagen

Automobilka prednedávnom zverejnila aj oficiálny cenník pre Golf 8. generácie na Slovensku. Základ začína na necelých 17 000 €. V konfigurácii dostaneme benzínový agregát 1,0 TSI, ktorý spolupracuje s 5-stupňovým manuálom a ponúka výkon 66 kW/ 90 koní. Najdrahšou verziou je Golf Style za 28 000 € s dieselovým 2-litrovým motorom a 7-stupňovou automatickou DSG prevodovkou, ktorý vo výsledku ponúka výkon 110 kW/ 150 konských síl. Celý zoznam s motorizáciami a cenami nájdeš v tomto článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú