Volkswagen vyrazí dych všetkým Slovákom. Potvrdil ešte menší a lacnejší elektromobil hlboko pod 20 000 €
Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami doslova šokoval svet, keď odhalil koncept pripravovaného lacného elektromobilu VW ID. 2all s cenou, ktorá nepresiahne 25 000 €. To je pre mnohých Slovákov stále vysoká čiastka, no ako píše Electrek, automobilka do troch rokov prinesie ešte menší a lacnejší model VW ID.1.
Jeho cena dokonca klesne pod fantastickú hranicu 17 000 €.
Najdostupnejší elektromobil bude „elektrická verzia Pola“
Model ID. 2all je teda považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu VW Golf – alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii VW ID. 2all zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu W Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.
Mo menší ID.1 by mal byť podľa portálu Autocar veľký ako aktuálny Volkswagen Polo. Tu sa ale už zrejme bavíme o vnútornej veľkosti. Vonkajšie rozmery budú podľa všetkého ešte menšie. Hoci tak nepôjde o rodinné vozidlo, na každodenné dochádzanie do práce pre jednu alebo dve osoby bude plne postačovať.

ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027, no podľa CEO automobilky Thomasa Schäfera bude dosiahnutie cenovej hranice pod 17 000 € obrovskou výzvou. Automobilka by mala verejnosť o ďalších podrobnostiach oficiálne informovať už v najbližších mesiacoch.
Vzhľadom na to, že aj ID.1 bude postavený na rovnakej platforme ako ID. 2all, očakávať môžeme veľmi podobné a v niektorých prípadoch úplne rovnaké špecifikácie. K dispozícii teda bude pohon predných kolies a maximálny výkon elektromotora by mal dosahovať 226 koní.
Aj ID.1 podľa všetkého príde s dvoma veľkosťami batérií, a to 38 kWh a 58 kWh, pričom dojazd pri väčšej z dvojice by mohol presiahnuť 450 km, nakoľko ID.1 bude ešte menšie a efektívnejšie než ID. 2all. S cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu je pravdepodobné, že automobilka požije cenovo dostupnejšie LFP batérie.

Schäfer poznamenal, že tie najlacnejšie modely koncernu VW sa pravdepodobne nebudú vyrábať v Európe bok po boku modelu ID. 2all a jeho koncernových dvojičiek. Problémom je totiž pracovná sila, respektíve výrobné náklady, ktoré sú v Európe vyššie.
Automobilka sa preto obzerá po možnosti, že by tie najlacnejšie vozidlá vyrábala v krajinách ako napríklad India, kde má výrobu celkom dobre rozbehnutú sesterská Škoda.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.

Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Má ich doma väčšina Slovákov. Expertka na upratovanie odhalila 5 vecí, ktoré by si nikdy nekúpila
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
Zvolili prešibanú stratégiu. Obľúbené značky Slovákov si udržali silnú pozíciu na automobilovom trhu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami




