Volkswagen vyrazí dych všetkým Slovákom. Potvrdil ešte menší a lacnejší elektromobil hlboko pod 20 000 €
Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami doslova šokoval svet, keď odhalil koncept pripravovaného lacného elektromobilu VW ID. 2all s cenou, ktorá nepresiahne 25 000 €. To je pre mnohých Slovákov stále vysoká čiastka, no ako píše Electrek, automobilka do troch rokov prinesie ešte menší a lacnejší model VW ID.1.
Jeho cena dokonca klesne pod fantastickú hranicu 17 000 €.
Najdostupnejší elektromobil bude „elektrická verzia Pola“
Model ID. 2all je teda považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu VW Golf – alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii VW ID. 2all zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu W Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.
Mo menší ID.1 by mal byť podľa portálu Autocar veľký ako aktuálny Volkswagen Polo. Tu sa ale už zrejme bavíme o vnútornej veľkosti. Vonkajšie rozmery budú podľa všetkého ešte menšie. Hoci tak nepôjde o rodinné vozidlo, na každodenné dochádzanie do práce pre jednu alebo dve osoby bude plne postačovať.
ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027, no podľa CEO automobilky Thomasa Schäfera bude dosiahnutie cenovej hranice pod 17 000 € obrovskou výzvou. Automobilka by mala verejnosť o ďalších podrobnostiach oficiálne informovať už v najbližších mesiacoch.
Vzhľadom na to, že aj ID.1 bude postavený na rovnakej platforme ako ID. 2all, očakávať môžeme veľmi podobné a v niektorých prípadoch úplne rovnaké špecifikácie. K dispozícii teda bude pohon predných kolies a maximálny výkon elektromotora by mal dosahovať 226 koní.
Aj ID.1 podľa všetkého príde s dvoma veľkosťami batérií, a to 38 kWh a 58 kWh, pričom dojazd pri väčšej z dvojice by mohol presiahnuť 450 km, nakoľko ID.1 bude ešte menšie a efektívnejšie než ID. 2all. S cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu je pravdepodobné, že automobilka požije cenovo dostupnejšie LFP batérie.
Schäfer poznamenal, že tie najlacnejšie modely koncernu VW sa pravdepodobne nebudú vyrábať v Európe bok po boku modelu ID. 2all a jeho koncernových dvojičiek. Problémom je totiž pracovná sila, respektíve výrobné náklady, ktoré sú v Európe vyššie.
Automobilka sa preto obzerá po možnosti, že by tie najlacnejšie vozidlá vyrábala v krajinách ako napríklad India, kde má výrobu celkom dobre rozbehnutú sesterská Škoda.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
Autám starším ako 15 rokov zakázali tankovať. Zamorený štát chce zrušiť spaľováky nečakane skoro
Zmestí sa do dodávky a má len jedno sedadlo. Japonci vymysleli šikovný elektromobil s nízkou cenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Iba 3 profesie prežijú revolúciu AI, tvrdí Gates. Ľudská odbornosť je podľa neho nenahraditeľná pri krízovom manažmente
Koncert sa zmenil na masovú tragédiu: Hlásia takmer stovku mŕtvych, medzi obeťami je populárny spevák
Streľba na najstráženejšej hranici sveta: Kimovi vojaci vtrhli do Južnej Kórey
Ceny lístkov sa menia, ale nie pre všetkých: Zistili sme, ktorá skupina „vyfasuje“ symbolický poplatok
Daňový expert Mihál: Transakčná daň podlieha 23 % DPH a zvyšuje náklady firiem
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Tesla sa rúti do záhuby. Prišla o šialených 800 miliárd, takto reagoval Elon Musk
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
-
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla sa rúti do záhuby. Prišla o šialených 800 miliárd, takto reagoval Elon Musk
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla sa rúti do záhuby. Prišla o šialených 800 miliárd, takto reagoval Elon Musk
USA sa vráti späť v čase. Trump pripravuje návrat k tradičným zdrojom energie
Rusi hlásia vážny problém. Armáde dochádzajú zásoby kľúčovej zbrane, narazili na problém
Slovensko zvažuje nákup podzvukových lietadiel. Záujem má o české Skyfoxy
ZSSK rozbieha najväčšiu modernizáciu vlakov za desaťročia za viac než jednu miliardu eur
Čínsky gigant elektrických áut mieri k rekordným ziskom. Tesla ticho závidí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Iba 3 profesie prežijú revolúciu AI, tvrdí Gates. Ľudská odbornosť je podľa neho nenahraditeľná pri krízovom manažmente
Koncert sa zmenil na masovú tragédiu: Hlásia takmer stovku mŕtvych, medzi obeťami je populárny spevák
Streľba na najstráženejšej hranici sveta: Kimovi vojaci vtrhli do Južnej Kórey
Ceny lístkov sa menia, ale nie pre všetkých: Zistili sme, ktorá skupina „vyfasuje“ symbolický poplatok
Daňový expert Mihál: Transakčná daň podlieha 23 % DPH a zvyšuje náklady firiem
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené