Volkswagen už otvorene priznáva, že jeho prvá generácia elektromobilov bola omylom. Namiesto vozidiel, ktoré by mali prirodzene osloviť vodičov, prišli modely pripomínajúce chladničky na kolesách alebo vesmírne kapsule. Nemecká automobilka teraz mení kurz a sľubuje, že pripravovaná generácia bude omnoho prístupnejšia a bližšia tradičnému autu, ktoré si vieš predstaviť v každodennom živote.

Šéf dizajnu Volkswagen, Andreas Mindt, pre nemecký Auto Motor und Sport vysvetlil, že éra nadšencov nových technológií je preč a elektromobily sa stali súčasťou bežného trhu. Podľa neho nemá zmysel vyrábať autá, ktoré vyzerajú ako experimenty. VW sa chce vrátiť k svojej sile a navrhovať také modely, ktoré pôsobia prirodzene a dokážu si získať vodiča už na prvý pohľad.

Volkswagen priznal obrovskú chybu

Samotný pojem „príťažlivé auto“ je však nejasný. Pre niekoho ide o dizajn, pre iného o spoľahlivosť alebo praktickosť. Mindt hovorí, že Volkswagen musí obsiahnuť všetky tieto roviny. Ako príklad neúspechu spomenul krátke kapoty a dlhé čelné sklá, ktoré síce vyzerali futuristicky, no v praxi spôsobovali prehrievanie interiéru a vyššiu spotrebu energie na klimatizáciu. To je presne ten typ chýb, ktorým sa chce VW v budúcnosti vyhnúť.

Volkswagen

Súčasťou premeny má byť aj zmena identity značky. Podľa Mindta nestačí len inak navrhnuté auto, ale aj prístup, ktorý dokáže ľuďom pripomenúť, čo znamenal Volkswagen v minulosti. Ikonické kampane ako „Un-Pimp Your Ride“ ukazovali značku ako hravú a blízku ľuďom, nie ako odťažitého korporátneho giganta po emisnom škandále.

Jedným z krokov má byť aj opustenie označenia „ID“, ktoré sprevádzalo elektromobily značky. Nové modely dostanú klasickejšie názvy, vďaka čomu budú pôsobiť osobnejšie a menej odťažito. Už predstavený koncept ID. Every1 je len prechodným menom a naznačuje, že Volkswagen sa nechce vzdať tradičného charakteru auta.

Pre automobilku ide o kľúčový moment. Predaje stagnujú a relevantnosť značky sa oslabuje, najmä v Spojených štátoch. História ukazuje, že Volkswagen si vždy vedel nájsť cestu k vodičom vďaka prístupnosti a charakteru. Chrobák sa nestal svetovým hitom pre rýchlosť či praktickosť, ale pre jednoduchosť a sympatickosť. Rovnako aj ID. Buzz mal nábeh zaujať, no stroskotal na cene a pomere hodnota–výkon.

Otázkou zostáva, či sa Volkswagenu podarí zrealizovať tento obrat. Mindt má jasno: Porsche má byť najrýchlejšie, Lamborghini najagresívnejšie, Cupra najštýlovejšia. Volkswagen sa chce stať tým najpríťažlivejším. A práve od toho bude závisieť, či sa mu podarí získať späť dôveru aj srdcia vodičov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP