Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
Volkswagen čelí náročným časom. Uzatváranie závodov a rozsiahle prepúšťanie sú len vrcholom ľadovca problémov, ktoré táto značka rieši. Časy, keď model Golf kraľoval predajným rebríčkom v Európe, pôsobia ako dávna história. Elektrické modely ID.3 a ID.4 sa so svojím nenápadným dizajnom nepredierajú na vrchol popularity, pričom interiéry s prehnanou minimalizáciou ovládania skôr odrádzajú než lákajú. Navyše ceny týchto modelov stúpajú, čo núti zákazníkov hľadať alternatívy.
Volkswagen však sľubuje riešenie. Vývojový šéf automobilky Kai Grünitz v rozhovore pre Auto Express oznámil, že pripravované modely ID.3 a ID.4 prinesú „úplne nový dizajnový jazyk.“ Zmena má znamenať návrat ku koreňom značky a k tomu, čo Volkswagen definovalo ako obľúbenú voľbu medzi zákazníkmi. Na tému upozornil portál Motor1.
Návrat tlačidiel a kvalitnejších interiérov
Zásadnou zmenou bude aj vylepšenie interiérov. Volkswagen plánuje opäť zaradiť tradičné ovládacie prvky, čím chce odstrániť frustráciu z prehnanej závislosti na dotykových displejoch a ich zložitých menu. Príkladom budú modely inšpirované konceptom ID.2all, kde sa ukázalo, že klasické tlačidlá dokážu lepšie pokryť potreby vodiča.
Spolu s týmito zmenami sľubuje automobilka aj výrazné zvýšenie kvality spracovania. Aktuálna generácia modelu Golf Mk8 čelí kritike práve kvôli poklesu kvality oproti predchodcovi, no nový prístup by mal tieto nedostatky odstrániť. Hoci predseda VW Group Oliver Blume ohlásil „ofenzívu kvality“ už koncom roku 2022, výsledky týchto zmien sa dostavia až s novou generáciou vozidiel.

Zlepšenie výkonu aj zníženie nákladov
Okrem dizajnu a interiéru sa Volkswagen zameriava aj na technológie. Grünitz zdôraznil, že modernizované modely ID.3 a ID.4 prinesú zlepšenia v oblasti výkonu a nákladov na batérie. To má nielen uľahčiť výrobu, ale aj zabezpečiť dostupnejšie a atraktívnejšie vozidlá pre zákazníkov. Nové modely by sa mali na trh dostať v roku 2026.

Zatiaľ nie je jasné, či si model ID.3 ponechá svoje meno. Volkswagen už potvrdil, že pripravuje deviatku generáciu Golfu, ktorá bude plne elektrická, pričom súčasný Golf Mk8 s klasickým spaľovacím motorom by sa mohol vyrábať až do roku 2035. Grünitz naznačil, že návrat elektrického Golfu by mohol znamenať koniec pre ID.3: „Nie je priestor na dva alebo tri modely určené rovnakému typu zákazníkov,“ uviedol.
Volkswagen stojí pred veľkou výzvou získať späť svoje postavenie na trhu. Či nové modely a ich dizajnová filozofia splnia očakávania zákazníkov, ukáže až čas. Jedno je však isté – značka sa pripravuje na zásadný reštart.
VW ID. Buzz je najemotívnejšie auto súčasnosti
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky




