Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
Volkswagen čelí náročným časom. Uzatváranie závodov a rozsiahle prepúšťanie sú len vrcholom ľadovca problémov, ktoré táto značka rieši. Časy, keď model Golf kraľoval predajným rebríčkom v Európe, pôsobia ako dávna história. Elektrické modely ID.3 a ID.4 sa so svojím nenápadným dizajnom nepredierajú na vrchol popularity, pričom interiéry s prehnanou minimalizáciou ovládania skôr odrádzajú než lákajú. Navyše ceny týchto modelov stúpajú, čo núti zákazníkov hľadať alternatívy.
Volkswagen však sľubuje riešenie. Vývojový šéf automobilky Kai Grünitz v rozhovore pre Auto Express oznámil, že pripravované modely ID.3 a ID.4 prinesú „úplne nový dizajnový jazyk.“ Zmena má znamenať návrat ku koreňom značky a k tomu, čo Volkswagen definovalo ako obľúbenú voľbu medzi zákazníkmi. Na tému upozornil portál Motor1.
Návrat tlačidiel a kvalitnejších interiérov
Zásadnou zmenou bude aj vylepšenie interiérov. Volkswagen plánuje opäť zaradiť tradičné ovládacie prvky, čím chce odstrániť frustráciu z prehnanej závislosti na dotykových displejoch a ich zložitých menu. Príkladom budú modely inšpirované konceptom ID.2all, kde sa ukázalo, že klasické tlačidlá dokážu lepšie pokryť potreby vodiča.
Spolu s týmito zmenami sľubuje automobilka aj výrazné zvýšenie kvality spracovania. Aktuálna generácia modelu Golf Mk8 čelí kritike práve kvôli poklesu kvality oproti predchodcovi, no nový prístup by mal tieto nedostatky odstrániť. Hoci predseda VW Group Oliver Blume ohlásil „ofenzívu kvality“ už koncom roku 2022, výsledky týchto zmien sa dostavia až s novou generáciou vozidiel.

Zlepšenie výkonu aj zníženie nákladov
Okrem dizajnu a interiéru sa Volkswagen zameriava aj na technológie. Grünitz zdôraznil, že modernizované modely ID.3 a ID.4 prinesú zlepšenia v oblasti výkonu a nákladov na batérie. To má nielen uľahčiť výrobu, ale aj zabezpečiť dostupnejšie a atraktívnejšie vozidlá pre zákazníkov. Nové modely by sa mali na trh dostať v roku 2026.

Zatiaľ nie je jasné, či si model ID.3 ponechá svoje meno. Volkswagen už potvrdil, že pripravuje deviatku generáciu Golfu, ktorá bude plne elektrická, pričom súčasný Golf Mk8 s klasickým spaľovacím motorom by sa mohol vyrábať až do roku 2035. Grünitz naznačil, že návrat elektrického Golfu by mohol znamenať koniec pre ID.3: „Nie je priestor na dva alebo tri modely určené rovnakému typu zákazníkov,“ uviedol.
Volkswagen stojí pred veľkou výzvou získať späť svoje postavenie na trhu. Či nové modely a ich dizajnová filozofia splnia očakávania zákazníkov, ukáže až čas. Jedno je však isté – značka sa pripravuje na zásadný reštart.
VW ID. Buzz je najemotívnejšie auto súčasnosti
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú




