Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
Volkswagen čelí náročným časom. Uzatváranie závodov a rozsiahle prepúšťanie sú len vrcholom ľadovca problémov, ktoré táto značka rieši. Časy, keď model Golf kraľoval predajným rebríčkom v Európe, pôsobia ako dávna história. Elektrické modely ID.3 a ID.4 sa so svojím nenápadným dizajnom nepredierajú na vrchol popularity, pričom interiéry s prehnanou minimalizáciou ovládania skôr odrádzajú než lákajú. Navyše ceny týchto modelov stúpajú, čo núti zákazníkov hľadať alternatívy.
Volkswagen však sľubuje riešenie. Vývojový šéf automobilky Kai Grünitz v rozhovore pre Auto Express oznámil, že pripravované modely ID.3 a ID.4 prinesú „úplne nový dizajnový jazyk.“ Zmena má znamenať návrat ku koreňom značky a k tomu, čo Volkswagen definovalo ako obľúbenú voľbu medzi zákazníkmi. Na tému upozornil portál Motor1.
Návrat tlačidiel a kvalitnejších interiérov
Zásadnou zmenou bude aj vylepšenie interiérov. Volkswagen plánuje opäť zaradiť tradičné ovládacie prvky, čím chce odstrániť frustráciu z prehnanej závislosti na dotykových displejoch a ich zložitých menu. Príkladom budú modely inšpirované konceptom ID.2all, kde sa ukázalo, že klasické tlačidlá dokážu lepšie pokryť potreby vodiča.
Spolu s týmito zmenami sľubuje automobilka aj výrazné zvýšenie kvality spracovania. Aktuálna generácia modelu Golf Mk8 čelí kritike práve kvôli poklesu kvality oproti predchodcovi, no nový prístup by mal tieto nedostatky odstrániť. Hoci predseda VW Group Oliver Blume ohlásil „ofenzívu kvality“ už koncom roku 2022, výsledky týchto zmien sa dostavia až s novou generáciou vozidiel.
Zlepšenie výkonu aj zníženie nákladov
Okrem dizajnu a interiéru sa Volkswagen zameriava aj na technológie. Grünitz zdôraznil, že modernizované modely ID.3 a ID.4 prinesú zlepšenia v oblasti výkonu a nákladov na batérie. To má nielen uľahčiť výrobu, ale aj zabezpečiť dostupnejšie a atraktívnejšie vozidlá pre zákazníkov. Nové modely by sa mali na trh dostať v roku 2026.
Zatiaľ nie je jasné, či si model ID.3 ponechá svoje meno. Volkswagen už potvrdil, že pripravuje deviatku generáciu Golfu, ktorá bude plne elektrická, pričom súčasný Golf Mk8 s klasickým spaľovacím motorom by sa mohol vyrábať až do roku 2035. Grünitz naznačil, že návrat elektrického Golfu by mohol znamenať koniec pre ID.3: „Nie je priestor na dva alebo tri modely určené rovnakému typu zákazníkov,“ uviedol.
Volkswagen stojí pred veľkou výzvou získať späť svoje postavenie na trhu. Či nové modely a ich dizajnová filozofia splnia očakávania zákazníkov, ukáže až čas. Jedno je však isté – značka sa pripravuje na zásadný reštart.
VW ID. Buzz je najemotívnejšie auto súčasnosti
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili, ako nezdravá strava ničí pečeň: Prišli na to, čo môže zabrániť vzniku rakoviny
Veľká odstávka známej banky: V tomto čase nezaplatíš online, k dispozícii nebude ani internet banking
Turistku na Mallorke napadol záhadný morský predátor. Populárnu pláž museli úrady evakuovať
Tragédia v Kuchyni: Pred domom našli vojaka bez známok života
Výplaty meškajú, zamestnanci v neistote, účty firmy sú zablokované. Železničný prepravca má problém
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP