Frank Weber, člen predstavenstva automobilky BMW v rozhovore pre t3n prezradil, aké bude smerovanie nemeckej prémiovej automobilky v najbližších rokoch.

Na trhu automobilov nezúri iba vojna „elektromobil verzus spaľovák“ ale aj „vodíkové verzus batériové“ vozidlo. Práve druhému súboju sa venoval Frank Weber v nedávnom rozhovore, kde prezradil, prečo podľa neho nie je vodíková technológia pre masy a ako sa bude automobilka BMW vyvíjať v najbližších rokoch.

Oproti ostatným „Nemcom“ vyčnieva z radu

Automobilka BMW sa ako jediná z nemeckej prémiovej trojky venuje aj vývoju áut na vodíkový pohon. Audi ani Mercedes zatiaľ žiadne vodíkové auto neponúkajú, no BMW stále pracuje na vodíkovom SUV iX5 Hydrogen.

BMW

Napriek tomu, že vývoj tejto technológie úplne nezastavili, v ňom vedenie automobilky nevidí až taký potenciál, informuje Ecomento. Drvivá väčšina zákazníkov totiž bude siahať po batériových elektromobiloch, kam BMW smeruje podstatnú časť vývoja.

NEPREHLIADNI
RECENZIA: Ani plug-in hybrid nezničil BMW, stále má povestnú radosť z jazdy. 330e však trpí zásadným nedostatkom

Vodíkové autá majú byť iba okrajovým trhom pre veľmi úzku skupinu zákazníkov a BMW plánuje túto technológiu využívať iba pri svojich najväčších modeloch, kde môže byť efektívnejšia, než klasické batérie.

Univerzálne platformy pre všetky typy pohonov

Aj v smere vývoja platforiem pre nové autá ide BMW „proti prúdu“, respektíve úplne iným smerom, ako všetky ostatné automobilky. Bavori sa totiž nesústreďujú na vývoj nových, čisto elektrických platforiem, ale aj naďalej vyvíjajú univerzálne platformy, na ktorých je možné postaviť spaľovák, hybrid či vodíkový alebo batériový elektromobil.

BMW

V najbližších rokoch bude BMW naďalej predávať aj čisto spaľovacie a plug-in hybridné modely, ambície o plnú elektrifikáciu tak zatiaľ táto nemecká automobilka neprejavila.

Weber totiž v rozhovore povedal, že elektromobilita je nezvratná, no prechod na ňu bude veľmi pozvoľný. Verí ale, že každý fanúšik spaľováku si elektromobil zamiluje ihneď, ako sadne za jeho volant. Presvedčiť ho má zážitok z jazdy, ktorý je pri elektrickom aute výnimočný.

Do dvoch rokov elektromobil v každom segmente

O tom, že BMW považuje elektromobilitu za dôležitú, svedčí aj fakt, že do roku 2023 chce automobilka ponúkať minimálne jeden elektromobil v 90 % segmentov áut, ktoré pokrýva.

BMW

Fanúšikovia bavorskej automobilky teda budú mať na výber zo všetkých motorizácií, či už pôjde o veľké SUV, luxusný sedan alebo menší crossover. O pár rokov si budú môcť vybrať, či bude elektrický, plug-in hybridný alebo čisto spaľovací.

NEPREHLIADNI
RECENZIA: Otestoval som najlacnejšie plug-in hybridy BMW za vyše 55 000 € – toto je môj verdikt, či sa oplatia kúpiť

V roku 2025 uvidíme úplne novú platformu, ktorá by mala byť predovšetkým určená pre elektromobily, no postaviť na nej môžu aj spaľovák či vodíkové auto.

Unikátnosťou tejto platformy má byť to, že dokáže pokryť celú paletu tried BMW, teda od modelov triedy 1 až po najluxusnejšie a najväčšie modely triedy 7.

BMW

Automobilka myslí aj na udržateľnosť, v rámci ktorej bude recyklovať čoraz viac materiálov a ďalej bude znižovať počet riadiacich jednotiek potrebných vo vozidle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú