Veľký rebríček spoľahlivosti: Najmenej sa kazia elektromobily prekvapivej značky. Obľúbenec Slovákov totálne pohorel
Prieskum J.D. Power priniesol pozoruhodné výsledky, ktoré odhaľujú zásadné rozdiely v spoľahlivosti medzi európskymi a čínskymi značkami elektromobilov. Prieskum sa sústredil na modely predávané v Číne, ktoré majú od jedného do štyroch rokov a analyzoval 177 možných problémov v 9 kategóriách: exteriér a interiér, zážitok z jazdy, funkcie, ovládacie prvky, displeje, audio a zábavný systém, klimatizácia, sedadlá, hnacie ústrojenstvo a asistenčné systémy vodiča. Cieľom bolo poskytnúť celkový obraz o tom, ako spoľahlivé a bezproblémové sú dnešné elektromobily na čínskom trhu. Na tému upozornil portál YNetNews.
Čo zistili?
Výsledky ukázali, že európske luxusné značky ako Porsche a Land Rover dosahujú vynikajúce hodnotenia zákazníckej spokojnosti. Porsche sa dokonca umiestnilo na prvej priečke s najnižším počtom nahlásených problémov – len 147 na 100 vozidiel. To znamená, že majitelia týchto áut čelia v priemere výrazne menej technickým problémom v porovnaní s čínskymi značkami, kde sa priemerne vyskfytuje až 207 problémov na 100 vozidiel. Vzhľadom na neustály nárast čínskych značiek na európskom trhu, tento rozdiel v spoľahlivosti je zaujímavý aj pre tunajších spotrebiteľov.
Jedným z hlavných problémov, na ktorý si čínski zákazníci sťažovali sú nefungujúce alebo chybné multimediálne systémy. Medzi najčastejšie problémy patrí zamŕzanie dotykových obrazoviek, problémy s Bluetooth pripojením, zlyhávanie systémov hlasového ovládania či nedostatočné Wi-Fi pripojenie. Výskyt týchto technických chýb naznačuje, že čínski výrobcovia sa snažia implementovať množstvo moderných prvkov, no kvalita ich prevedenia zaostáva za očakávaniami. Prieskum tiež ukázal, že ženy uvádzajú mierne viac problémov než muži, čo môže byť spôsobené odlišnými očakávaniami a používaním systémov.
Medzi štandardnými modelmi (nie luxusnými) najlepšie obstála FAW Toyota, ktorá zaznamenala len 154 problémov na 100 áut. Nasledovala GAC Honda so 172 problémami. Niektoré čínske značky ako Chery a Geely sa umiestnili nižšie, pričom najhorší výsledok dosiahol model Dongfeng Fengshen s 271 problémami na 100 áut. Za zmienku stojí aj fakt, že na chvoste rebríčka sa objavila aj Škoda s 201 chybami.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Tento prieskum naznačuje, že hoci čínske automobilky dynamicky expandujú a zvyšujú svoj podiel na globálnom trhu, otázka spoľahlivosti ich vozidiel ostáva otvorená. Ak chcú uspieť na medzinárodnom trhu, budú sa musieť viac zamerať na kvalitu výroby a spoľahlivosť technológie, aby si získali dôveru zákazníkov.
Rebríček kazových elektromobilov:
Luxusné vozidlá:
- Porsche – 147 chýb na 100 áut
- Land Rover – 155 chýb na 100 áut
- BMW – 171 chýb na 100 áut
- Audi – 173 chýb na 100 áut
- Volvo – 190 chýb na 100 áut
- Lincoln – 197 chýb na 100 áut
- Lexus – 198 chýb na 100 áut
Štandardné vozidlá:
- Toyota čínskej výroby- 154 chýb na 100 áut
- Honda čínskej výroby – 172 chýb na 100 áut
- Ford – 174 chýb na 100 áut
- Chery – 187 chýb na 100 áut
- Gelly a Volkswagen China 189 chýb na 100 áut
- GAC – 192 chýb na 100 áut
- TANK – 193 chýb na 100 áut
- Lynk & Co – 197 chýb na 100 áut
- Chevrolet – 199 chýb na 100 áut
- Škoda – 201 chýb na 100 áut
- Dongfeng Fengshen – 721 chýb na 100 áut
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP