Veľký rebríček spoľahlivosti: Najmenej sa kazia elektromobily prekvapivej značky. Obľúbenec Slovákov totálne pohorel
Prieskum J.D. Power priniesol pozoruhodné výsledky, ktoré odhaľujú zásadné rozdiely v spoľahlivosti medzi európskymi a čínskymi značkami elektromobilov. Prieskum sa sústredil na modely predávané v Číne, ktoré majú od jedného do štyroch rokov a analyzoval 177 možných problémov v 9 kategóriách: exteriér a interiér, zážitok z jazdy, funkcie, ovládacie prvky, displeje, audio a zábavný systém, klimatizácia, sedadlá, hnacie ústrojenstvo a asistenčné systémy vodiča. Cieľom bolo poskytnúť celkový obraz o tom, ako spoľahlivé a bezproblémové sú dnešné elektromobily na čínskom trhu. Na tému upozornil portál YNetNews.
Čo zistili?
Výsledky ukázali, že európske luxusné značky ako Porsche a Land Rover dosahujú vynikajúce hodnotenia zákazníckej spokojnosti. Porsche sa dokonca umiestnilo na prvej priečke s najnižším počtom nahlásených problémov – len 147 na 100 vozidiel. To znamená, že majitelia týchto áut čelia v priemere výrazne menej technickým problémom v porovnaní s čínskymi značkami, kde sa priemerne vyskfytuje až 207 problémov na 100 vozidiel. Vzhľadom na neustály nárast čínskych značiek na európskom trhu, tento rozdiel v spoľahlivosti je zaujímavý aj pre tunajších spotrebiteľov.

Jedným z hlavných problémov, na ktorý si čínski zákazníci sťažovali sú nefungujúce alebo chybné multimediálne systémy. Medzi najčastejšie problémy patrí zamŕzanie dotykových obrazoviek, problémy s Bluetooth pripojením, zlyhávanie systémov hlasového ovládania či nedostatočné Wi-Fi pripojenie. Výskyt týchto technických chýb naznačuje, že čínski výrobcovia sa snažia implementovať množstvo moderných prvkov, no kvalita ich prevedenia zaostáva za očakávaniami. Prieskum tiež ukázal, že ženy uvádzajú mierne viac problémov než muži, čo môže byť spôsobené odlišnými očakávaniami a používaním systémov.
Medzi štandardnými modelmi (nie luxusnými) najlepšie obstála FAW Toyota, ktorá zaznamenala len 154 problémov na 100 áut. Nasledovala GAC Honda so 172 problémami. Niektoré čínske značky ako Chery a Geely sa umiestnili nižšie, pričom najhorší výsledok dosiahol model Dongfeng Fengshen s 271 problémami na 100 áut. Za zmienku stojí aj fakt, že na chvoste rebríčka sa objavila aj Škoda s 201 chybami.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Tento prieskum naznačuje, že hoci čínske automobilky dynamicky expandujú a zvyšujú svoj podiel na globálnom trhu, otázka spoľahlivosti ich vozidiel ostáva otvorená. Ak chcú uspieť na medzinárodnom trhu, budú sa musieť viac zamerať na kvalitu výroby a spoľahlivosť technológie, aby si získali dôveru zákazníkov.
Rebríček kazových elektromobilov:
Luxusné vozidlá:
- Porsche – 147 chýb na 100 áut
- Land Rover – 155 chýb na 100 áut
- BMW – 171 chýb na 100 áut
- Audi – 173 chýb na 100 áut
- Volvo – 190 chýb na 100 áut
- Lincoln – 197 chýb na 100 áut
- Lexus – 198 chýb na 100 áut
Štandardné vozidlá:
- Toyota čínskej výroby- 154 chýb na 100 áut
- Honda čínskej výroby – 172 chýb na 100 áut
- Ford – 174 chýb na 100 áut
- Chery – 187 chýb na 100 áut
- Gelly a Volkswagen China 189 chýb na 100 áut
- GAC – 192 chýb na 100 áut
- TANK – 193 chýb na 100 áut
- Lynk & Co – 197 chýb na 100 áut
- Chevrolet – 199 chýb na 100 áut
- Škoda – 201 chýb na 100 áut
- Dongfeng Fengshen – 721 chýb na 100 áut
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali



