Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Známa americká automobilka Tesla už dávnejšie avizovala, že licenciu svojho autopilota, ktorý označuje ako Full Self Driving FSD, sprístupní aj pre ostatných výrobcov. Doteraz zatiaľ nikto neprejavil záujem, ale ako uvádza Electrek, samotný Elon Musk potvrdil, že Tesla v súčasnosti rokuje s veľkou automobilkou o licencovaní tohto systému.
Už v roku 2021 Elon Musk potvrdil, že viedol rokovania s viacerými automobilkami, avšak k žiadnym dohodám nedošlo. Dôvodom je fakt, že výrobcovia automobilov sú veľmi opatrní a neveria, že Tesla FSD je skutočne funkčná.
Zavedenie autopilota najskôr o 3 roky
Elon Musk neprezradil, s ktorým veľkým výrobcom automobilov Tesla rokuje, avšak existuje relatívne vysoká šanca, že dohoda bude podpísaná už tento rok. To by znamenalo, že detaily ohľadom tejto lukratívnej dohody vyplávajú na povrch v najbližších mesiacoch.
Aj keby licenčná dohoda bola podpísaná tento rok, pravdepodobne by to trvalo ďalšie 3 roky, kým by ju bolo možné implementovať do programu vozidiel.
Tesla plánuje dodávať svoj systém autonómnej jazdy vrátane kamier potrebných pre správnu funkciu systému záujemcom a licencovať im softvér, ktorý Tesla v súčasnosti predáva za 8 000 USD, alebo za mesačný poplatok 99 USD.
Tesla sa aktuálne snaží presvedčiť jedného, prípadne dvoch záujemcov, pretože má k dispozícii verziu 12 svojho systému – Full Self-Driving Beta v12 – ktorá je oveľa životaschopnejšia ako predchádzajúce verzie.
Aktualizácia softvéru Tesla v12 predstavuje to, čo Musk nazýva „end-to-end neurónové siete“. Najväčší rozdiel oproti predchádzajúcim aktualizáciám FSD spočíva v tom, že ovládacie prvky vozidla sú teraz riadené neurónovými sieťami namiesto kódovania programátormi.
Konkurencia je ďalej
Automobilka Ford by mohla mať záujem o autonómny systém riadenia od Tesly, aj napriek tomu, že by išlo o značný kompromis zo strany Fordu. Ak si aktuálna verzia Tesly FSD dokáže vybudovať dostatok dôvery, môže v krátkej dobe prísť k podpisu dohody medzi Teslou a potencionálnym záujemcom.
Ako ukazuje realita, automobilová konkurencia je podstatne ďalej, čo potvrdzuje napr. nemecký výrobca Mercedes, ktorý ako vôbec prvý automobilový producent na svete umožní autonómnu jazdu tretieho stupňa:
- Systém môže plne automaticky zasahovať do riadenia a meniť smer či rýchlosť jazdy podľa okolitého prostredia.
- Vodič nemusí mať ruky na volante a môže sa venovať iným činnostiam, no stále musí byť pripravený okamžite zasiahnuť v prípade nutnosti.
V očiach skeptikov je 3. až 5. stupeň veľkým rizikom a treba vykonať ešte veľa testov. Zostáva veriť, že Tesla svoju testovaciu beta verziu autonómnej jazdy neodflákne a čoskoro ju pretaví do použiteľnej sériovej verzie. Systém Tesla FSD totiž z dôvodu mnohých nedostatkov nikdy príliš nevzbudzoval dôveryhodnosť, čo by sa ale novou verziou malo výrazne zlepšiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP