Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Známa americká automobilka Tesla už dávnejšie avizovala, že licenciu svojho autopilota, ktorý označuje ako Full Self Driving FSD, sprístupní aj pre ostatných výrobcov. Doteraz zatiaľ nikto neprejavil záujem, ale ako uvádza Electrek, samotný Elon Musk potvrdil, že Tesla v súčasnosti rokuje s veľkou automobilkou o licencovaní tohto systému.
Už v roku 2021 Elon Musk potvrdil, že viedol rokovania s viacerými automobilkami, avšak k žiadnym dohodám nedošlo. Dôvodom je fakt, že výrobcovia automobilov sú veľmi opatrní a neveria, že Tesla FSD je skutočne funkčná.
Zavedenie autopilota najskôr o 3 roky
Elon Musk neprezradil, s ktorým veľkým výrobcom automobilov Tesla rokuje, avšak existuje relatívne vysoká šanca, že dohoda bude podpísaná už tento rok. To by znamenalo, že detaily ohľadom tejto lukratívnej dohody vyplávajú na povrch v najbližších mesiacoch.
Aj keby licenčná dohoda bola podpísaná tento rok, pravdepodobne by to trvalo ďalšie 3 roky, kým by ju bolo možné implementovať do programu vozidiel.
Tesla plánuje dodávať svoj systém autonómnej jazdy vrátane kamier potrebných pre správnu funkciu systému záujemcom a licencovať im softvér, ktorý Tesla v súčasnosti predáva za 8 000 USD, alebo za mesačný poplatok 99 USD.
Tesla sa aktuálne snaží presvedčiť jedného, prípadne dvoch záujemcov, pretože má k dispozícii verziu 12 svojho systému – Full Self-Driving Beta v12 – ktorá je oveľa životaschopnejšia ako predchádzajúce verzie.
Aktualizácia softvéru Tesla v12 predstavuje to, čo Musk nazýva „end-to-end neurónové siete“. Najväčší rozdiel oproti predchádzajúcim aktualizáciám FSD spočíva v tom, že ovládacie prvky vozidla sú teraz riadené neurónovými sieťami namiesto kódovania programátormi.
Konkurencia je ďalej
Automobilka Ford by mohla mať záujem o autonómny systém riadenia od Tesly, aj napriek tomu, že by išlo o značný kompromis zo strany Fordu. Ak si aktuálna verzia Tesly FSD dokáže vybudovať dostatok dôvery, môže v krátkej dobe prísť k podpisu dohody medzi Teslou a potencionálnym záujemcom.
Ako ukazuje realita, automobilová konkurencia je podstatne ďalej, čo potvrdzuje napr. nemecký výrobca Mercedes, ktorý ako vôbec prvý automobilový producent na svete umožní autonómnu jazdu tretieho stupňa:
- Systém môže plne automaticky zasahovať do riadenia a meniť smer či rýchlosť jazdy podľa okolitého prostredia.
- Vodič nemusí mať ruky na volante a môže sa venovať iným činnostiam, no stále musí byť pripravený okamžite zasiahnuť v prípade nutnosti.
V očiach skeptikov je 3. až 5. stupeň veľkým rizikom a treba vykonať ešte veľa testov. Zostáva veriť, že Tesla svoju testovaciu beta verziu autonómnej jazdy neodflákne a čoskoro ju pretaví do použiteľnej sériovej verzie. Systém Tesla FSD totiž z dôvodu mnohých nedostatkov nikdy príliš nevzbudzoval dôveryhodnosť, čo by sa ale novou verziou malo výrazne zlepšiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
Odhalili dochádzku slovenských europoslancov. Najhorší má účasť len 46,4 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP