V Číne nechceli pustiť Tesly na diaľnice kvôli chybným brzdám. Reálne videá ale vyvracajú akékoľvek špekulácie
Automobilová šikana vozidiel značky Tesla v Číne je zdá na konci. Fámy o tom, že Tesly majú nespoľahlivé brzdy, a preto nesmú na tamojšie diaľnice, vyvracajú videá a reálne príbehy majiteľov týchto áut. Pri reťazových nehodách sa ukázalo, že brzdia veľmi dobre, informoval portál Teslarati.
Nedávno sme ťa informovali o „automobilovej šikane“ prevádzanej na majiteľoch Tesiel. Bizarná situácia, kedy polícia začala odstavovať vozidlá značky Tesla, sa udiala pred vjazdom na diaľnicu v meste Kanton. Príslušníci polície odkláňali všetky Tesly do jedného pruhu, ktorý následne nevpustili na diaľnicu, zatiaľ čo ostatné vozidlá mohli bez problémov pokračovať v jazde.
Tamojšie úrady sa bránili tým, že o žiadne cielené odstavovanie nešlo, polícia mala iba riadiť plynulosť premávky. Tejto obhajobe je však len veľmi ťažké uveriť, videá dostupné na sociálnej sieti Twitter totiž jasne ukazujú, že v odstavnom pruhu sa nachádzajú iba Tesly. V žiadnom prípade tak nemohlo ísť o náhodu.
NEPREHLIADNI
Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič
Spočiatku sa predpokladalo, že tieto obmedzenia majú súvis s nedávnou tragickou nehodou v USA, no neskôr sa ukázalo, že elektromobily značky Tesla majú údajne problémy s brzdami a pri jazde na diaľnici tak môžu byť nebezpečné.
Videá však naznačujú niečo iné
Je pravda, že aj tak technologicky vyspelé autá, akými sú práve Tesly, sa stávajú súčasťou reťazových dopravných nehôd, no drvivá väčšina prípadov je takých, kedy niekto narazí do Tesly zozadu, a nie prípady, kedy vrazí Tesla do iného auta.
Dôkazom sú videá na sociálnej sieti Twitter, ktoré ukazujú niekoľko reťazových dopravných nehôd, z ktorých Tesly vychádzajú najlepšie a v podstate sú jediné autá, ktoré pri takejto nehode dokážu zastaviť bez toho, aby vrazili do vozidla pred nimi.
In this viral video from China showing multiple-car crash, MIC Model Y is the only vehicle that came to complete stop while every other car experienced “brake failure”. @elonmusk pic.twitter.com/jrgbkCrU0g
— Ray4Tesla⚡️?☀️? (@ray4tesla) May 1, 2021
Biely Model Y zvládol ubrzdiť a do vozidla pred ním nevrazil ani po tom, čo do neho zozadu narazili ďalšie dve či tri vozidlá. Podobná situácia sa opakuje aj vo videu nižšie.
So it turns out Tesla is the only one that can actually BRAKE ?
Chinese media are going to be so disappointed. pic.twitter.com/oLiqmawn3w
— ⚡️特拉风?T☰SLA mania⚡️ (@Tesla__Mania) May 1, 2021
Systémy viac pomáhajú, než škodia
Systémy vo všetkých autách, nie iba v Teslách, vo väčšine prípadov, ale hlavne pri ich korektnom využívaní, dokážu častokrát pomôcť a dokonca zabrániť nehode. Asistenti v Tesle však patria k tým najpokročilejším a už niekoľkokrát dokázali zachrániť kritickú situáciu, ktorá by v prípade ich neprítomnosti takmer s istotou viedla k nehode.
Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič
Ako ale uvádza Tesla na svojom webe, už od roku 2018, kedy začala s autopilotom experimentovať, zbiera rôzne údaje o jeho využívaní, z čoho dnes vychádzajú naozaj zaujímavé závery. Americká automobilka tvrdí, že pri zapnutom autopilotovi a bezpečnostných systémoch registruje jednu dopravnú nehodu každých 6,74 milióna kilometrov.
Pri využívaní autopilota bez bezpečnostných funkcií registruje v 1. kvartáli 2021 nehodu každých 3,29 kilometra. Akonáhle vodiči Tesiel jazdia bez akýchkoľvek asistentov či autopilota, stanú sa účastníkmi nehody každých 1,57 milióna kilometrov.
Tesla releases Q1 2021 safety report https://t.co/HYc6vcgBoR pic.twitter.com/uDMVuqAujV
— Tesla Owners Online (@Model3Owners) April 17, 2021
Pre porovnanie, dopravný úrad v USA udáva, že priemerne sa stane dopravná nehoda každých 778 tisíc kilometrov. Z toho vychádza, že využívanie autopilota v kombinácii so všetkými bezpečnostnými funkciami Tesly je takmer 10-krát bezpečnejšie a spoľahlivejšie, než „ľudský faktor“ a jeho prípadné zlyhanie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

Slovensku hrozí pozastavenie fondov, varuje Pellegrini. V Európskej komisii svieti „obrovský červený výkričník“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

