Už nikdy nespadneš z bicykla. Nový systém od Bosch mení spôsob jazdenia, eliminuje šmyk a pád
Brzdy sú nevyhnutný bezpečnostný prvok nielen automobilov, motocyklov, ale aj iných dvojkolesových dopravných prostriedkov. Reč je samozrejme o bicykloch a to bez ohľadu na to, či ide o ich klasické verzie, alebo modernejšie elektrické. Ako najnovšie upozorňuje portál Downtown–Mag, Bosch v spolupráci s firmou Magura, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou bŕzd, vytvorila ABS pre elektrické bicykle, čím zásadne zvýšila ich bezpečnosť.
Priekopník vo svete bŕzd
Anti-lock Braking System, skrátene ABS, je systém kontrolujúci činnosť brzdovej sústavy, pričom bráni zablokovaniu kolies. ABS zmenilo navždy bezpečnosť dopravy už v roku 1936, kedy si spoločnosť Bosch nechala túto technológiu patentovať.
V roku 2018 potom rovnaká spoločnosť priniesla ABS prvýkrát aj na elektrické bicykle. Treba však podotknúť, že prvá generácia ABS pre e-biky úspech zrovna nezožala. Bola totiž príliš objemná. Novinka sa však dá považovať za vôbec najmenší ABS systém, aký kedy bol pre bicykle vytvorený.
Oproti predchádzajúcej generácií je až o 77 % menší a o 55 % ľahší, vďaka čomu perfektne zapadá do konštrukcie e-bicyklov, píše portál InsideEVs. Navyše, Bosch e-bike systém, na rozdiel od prvej generácie, nie je špeciálne určený pre žiadny typ elektrického bicykla. Hravo si dokáže poradiť ako s cestnými, tak i trekingovými, či trailovými e-bicyklami.
NEPREHLIADNI
Revolučná súprava zmení tvoj bicykel na e-bike. Za pár sekúnd získaš 60 km dojazd a kopec senzorov
Predíde značnej časti nehôd
Cesta na „e-bajkoch“ tak bude nielen bezpečnejšia, ale aj oveľa ľahšie zvládnuteľná a to aj pri tom najnáročnejšom teréne. Už sa teda v podstate viac nemusušíš báť, že brzdami zablokuješ svoje koleso/kolesá a dostaneš sa do šmyku, prípadne sa prevrátiš cez volant ako vrece zemiakov. Podľa výskumov, ktoré Bosch uskutočnil, môže nový ABS systém zabrániť až 29 % nehôd, ktoré sa na e-bajkoch stávajú.
Najbližšie bude tento ABS systém uvedený na trh s brzdovými páčkami (aj kotúčovými brzdami) od Magury a to buď v kratšej dvojprstovej, alebo dlhšej trojprstovej variante. Hoci je aktuálne systém kompatibilný iba s brzdami od Magury, v budúcnosti Bosch plánuje systém otvoriť aj pre iných výrobcov, upozorňuje portál Electrek.
Samotné ABS je umiestnené v malej čiernej krabičke pripevnenej k vidlici, v prípade, že ide o cargo bicykel, je umiestnená v cargo boxe. Systém funguje ň tak, že snímače porovnávajú rýchlosť predného a zadného kolesa, pričom v prípade, že predné koleso výrazne spomaľuje oproti zadnému, dôjde k uvoľneniu/regulácii brzdového tlaku, aby nedošlo k zablokovaniu predného kolesa.
Režim pre každého
Bosch e-bike systém disponuje štyrmi rôznymi režimami: ABS Touring pre mestské prostredie, ABS Allroad pre stredne ťažký terén, ABS Trail pre športovú jazdu v teréne a ABS Cargo, pre nákladné cargo bicykle. Samotné ABS je možné úplne vypnúť.
Hoci prepínanie medzi jednotlivými režimami by malo byť umožnené prostredníctvom aplikácie Bosch eBike Flow, ktorú si jednoducho nainštaluješ do telefónu, zrejme nie každý režim bude dostupný pre každý elektrický bicykel. Podľa všetkého bude vo veľkej miere záležať na výrobcoch bicyklov, ktoré režimy danému e-bajku uvoľnia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ultimátny návod k novému PZP: Kedy ho potrebuješ a kedy nie? Tu je prehľad
Bosch eBike Systems rozširuje digitálnu ponuku pre výrobcov elektrobicyklov
recenzia Auto nechaj doma. Toto je najlepšia náhrada pre Slovákov do mesta aj mimo neho
Štát klepne po prstoch kolobežkárom a cyklistom: Bez tohto si už Slováci nezajazdia
Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Len 10 % Slovákov prejde cez prvú otázku. Dokáž, že svoju krajinu poznáš dokonale
Finančná správa hľadá nové posily. Ponúka bonus až 5 000 eur, stabilné platy a štedré benefity
Slovensko dnes zasiahnu silné búrky: V priebehu hodín sa počasie dramaticky zmení (PREDPOVEĎ)
Predajňu áut na juhu Slovenska zachvátil požiar. Zasahujú hasiči z troch miest
India predbehne USA, Poľsko dobehne Japonsko, Nigéria predstihne Nemecko. Goldman Sachs vidí ekonomickú budúcnosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
EÚ sa rúti do krízy: Táto európska dohoda zvyšuje ceny a posilňuje Rusko, tvrdí ekonóm
Veril si, že šanca na chlapca alebo dievča je 50/50? Odborníci prišli so zaujímavým zistením
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
Európska únia zverejnila znepokojivé dáta. Odhalila obrovského znečisťovateľa, o ktorom nikto netušil
Automobilový gigant Stellantis je v obrovských problémoch. Vykázal šokujúcu stratu za prvý polrok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP