Už nikdy nespadneš z bicykla. Nový systém od Bosch mení spôsob jazdenia, eliminuje šmyk a pád
Brzdy sú nevyhnutný bezpečnostný prvok nielen automobilov, motocyklov, ale aj iných dvojkolesových dopravných prostriedkov. Reč je samozrejme o bicykloch a to bez ohľadu na to, či ide o ich klasické verzie, alebo modernejšie elektrické. Ako najnovšie upozorňuje portál Downtown–Mag, Bosch v spolupráci s firmou Magura, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou bŕzd, vytvorila ABS pre elektrické bicykle, čím zásadne zvýšila ich bezpečnosť.
Priekopník vo svete bŕzd
Anti-lock Braking System, skrátene ABS, je systém kontrolujúci činnosť brzdovej sústavy, pričom bráni zablokovaniu kolies. ABS zmenilo navždy bezpečnosť dopravy už v roku 1936, kedy si spoločnosť Bosch nechala túto technológiu patentovať.
V roku 2018 potom rovnaká spoločnosť priniesla ABS prvýkrát aj na elektrické bicykle. Treba však podotknúť, že prvá generácia ABS pre e-biky úspech zrovna nezožala. Bola totiž príliš objemná. Novinka sa však dá považovať za vôbec najmenší ABS systém, aký kedy bol pre bicykle vytvorený.
Oproti predchádzajúcej generácií je až o 77 % menší a o 55 % ľahší, vďaka čomu perfektne zapadá do konštrukcie e-bicyklov, píše portál InsideEVs. Navyše, Bosch e-bike systém, na rozdiel od prvej generácie, nie je špeciálne určený pre žiadny typ elektrického bicykla. Hravo si dokáže poradiť ako s cestnými, tak i trekingovými, či trailovými e-bicyklami.
NEPREHLIADNI
Revolučná súprava zmení tvoj bicykel na e-bike. Za pár sekúnd získaš 60 km dojazd a kopec senzorov
Predíde značnej časti nehôd
Cesta na „e-bajkoch“ tak bude nielen bezpečnejšia, ale aj oveľa ľahšie zvládnuteľná a to aj pri tom najnáročnejšom teréne. Už sa teda v podstate viac nemusušíš báť, že brzdami zablokuješ svoje koleso/kolesá a dostaneš sa do šmyku, prípadne sa prevrátiš cez volant ako vrece zemiakov. Podľa výskumov, ktoré Bosch uskutočnil, môže nový ABS systém zabrániť až 29 % nehôd, ktoré sa na e-bajkoch stávajú.
Najbližšie bude tento ABS systém uvedený na trh s brzdovými páčkami (aj kotúčovými brzdami) od Magury a to buď v kratšej dvojprstovej, alebo dlhšej trojprstovej variante. Hoci je aktuálne systém kompatibilný iba s brzdami od Magury, v budúcnosti Bosch plánuje systém otvoriť aj pre iných výrobcov, upozorňuje portál Electrek.
Samotné ABS je umiestnené v malej čiernej krabičke pripevnenej k vidlici, v prípade, že ide o cargo bicykel, je umiestnená v cargo boxe. Systém funguje ň tak, že snímače porovnávajú rýchlosť predného a zadného kolesa, pričom v prípade, že predné koleso výrazne spomaľuje oproti zadnému, dôjde k uvoľneniu/regulácii brzdového tlaku, aby nedošlo k zablokovaniu predného kolesa.
Režim pre každého
Bosch e-bike systém disponuje štyrmi rôznymi režimami: ABS Touring pre mestské prostredie, ABS Allroad pre stredne ťažký terén, ABS Trail pre športovú jazdu v teréne a ABS Cargo, pre nákladné cargo bicykle. Samotné ABS je možné úplne vypnúť.
Hoci prepínanie medzi jednotlivými režimami by malo byť umožnené prostredníctvom aplikácie Bosch eBike Flow, ktorú si jednoducho nainštaluješ do telefónu, zrejme nie každý režim bude dostupný pre každý elektrický bicykel. Podľa všetkého bude vo veľkej miere záležať na výrobcoch bicyklov, ktoré režimy danému e-bajku uvoľnia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ultimátny návod k novému PZP: Kedy ho potrebuješ a kedy nie? Tu je prehľad
Bosch eBike Systems rozširuje digitálnu ponuku pre výrobcov elektrobicyklov
recenzia Auto nechaj doma. Toto je najlepšia náhrada pre Slovákov do mesta aj mimo neho
Štát klepne po prstoch kolobežkárom a cyklistom: Bez tohto si už Slováci nezajazdia
Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené