Ultimátny dôkaz. Česi používali Teslu namiesto Superba ako taxík, ušetrili nepredstaviteľnú sumu
Vlastníctvo elektromobilu môže byť čoraz zaujímavejšie a výhodnejšie aj pre podnikateľov. Elektrické autá majú väčšinou podstatne vyššiu obstarávaciu cenu, no na prevádzke batériového auta sa dá v istých situáciách ušetriť aj viac než 10 000 € ročne, o čom svedčí porovnanie, ktoré na Twitteri zverejnil @elegantnikuryr.
Požívateľ vytvoril prehľadnú infografiku, v ktorej porovnáva prevádzkové náklady Tesly Model 3 a Škody Superb 2.0 TSI v situácii, že obe autá boli využívané ako taxislužba. V tomto prípade sa jednalo o Škodu vo výbave L&K, ktorá s motorom 2.0 TSI začína na sume 44 500 €. Nemáme informáciu, o akú Teslu Model 3 sa jednalo, no najlacnejší Model 3 aktuálne v Česku stojí 46 000 € aj s daňou.
Cenový rozdiel medzi elektromobilom a spaľovákom teda v tomto prípade môžeme zanedbať, hoci Superb je priestorovo výrazne väčšie auto.
Za rok ušetrí elektromobil cez 10 000 €
Autor príspevku získal dáta priamo od spoločnosti, ktorá obe vozidlá prevádzkuje ako taxi. Na základe ich účtovníctva má teda spoločnosť dokonalý prehľad o tom, koľko minuli na pohonné hmoty či nabíjanie, ale aj na ďalej servis či poistenie.
Jak jsem slíbil tady infografika porovnání nákladů když děláte osobní přepravu/delivery s EV a spalovacím vozem.
Čísla jsou sice zajímavá, ale pro mě je hodnotnější že se mě povedlo dokopat byť jediného člověka, aby znal svý náklady.
Vemte si z každý z čísel co potřebujete ? pic.twitter.com/18O7Kchtd8
— elegantní kurýr™ (@elegantnikuryr) January 15, 2023
Za rok prevádzky najazdili obe autá cez 50 000 km, v prípade Tesly to bolo ešte o pár tisíc viac. Nabíjanie Tesly stálo dokopy cez 60 000 korún (2 500 €), pričom tankovanie benzínovej Škody vyšlo až na 313 000 korún, v prepočte šokujúcich 13 000 €. Len na palive elektromobil firme ušetril viac než 10 000 € za rok.
Benzínový dvojliter ako taxík?
V prípade výpočtov však treba upozorniť na jeden zásadný fakt. Výber motora 2.0 TSI ako motorizácie pre vozidlo taxi s takto vysokým ročným nájazdom v praxi takmer absolútne nedáva zmysel.
Jednoduchý výpočet, ktorý by zvažoval cenu benzínu vo výške 40 CZK / liter hovorí, že Superb mal spotrebu na úrovni 15 litrov na 100 km.
Takýto údaj spochybňujú aj mnohí diskutéri pod príspevkom na Twitteri. Autor však reaguje, že ide o reálne dáta z účtovníctva firmy, respektíve, že motorizácia TSI je len orientačná a príspevok má za úlohu skôr prinútiť ľudí poznať svoje reálne náklady v spojení s vozidlom.
Úver, pravdepodobne aj s poistením vyšli takmer rovnako a pohybovali sa na úrovni 12 300 €. Elektromobil výrazne ušetril aj na servise v pomere 4 000 korún (170 €) ku 18 200 korunám (760 €).
Výsledný sumár
Celkové ročné náklady na Teslu Model 3 vyšli na 15 700 €, zatiaľ čo v prípade Škody Superb to bolo niečo vyše 27 000 €. Elektromobil teda za rok dokázal firme ušetriť cez 12 000 €. V prepočte na 100 km jazdy to vychádza na 29 €, respektíve 53 € v prípade Škody.
Ak by aj došlo k rapídnemu opotrebeniu akumulátora v prípade Tesly, jeho výmena by zrejme nestála viac než 20 000 €. Firma by tak mohla batériu meniť každé dva roky a aj tak by stále s elektromobilom ušetrila. K takému niečomu ale s najväčšou pravdepodobnosťou nedôjde, nakoľko záruka na akumulátor je v prípade Tesly až 8 rokov, respektíve 160 000 km.
Ak by teda k poškodeniu či výraznému opotrebeniu batérie došlo do troch rokov, pri ročnom nájazde 50 000 km by bola jej výmena zdarma.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
