Posledné týždne sa v technologickom svete spájajú najmä s vydaním azda najdôležitejšej aktualizácie pre iOS 14, ktorá okrem iného prináša zmeny v ochrane súkromia ľudí, na ktoré doplácajú „reklamní giganti“, menovite najmä sociálna sieť Facebook.

Na nový pravidlá ohľadom sledovania ľudí mimo svojej platformy však musel pristúpiť aj Twitter, ktorého príjmy sú taktiež z veľkej časti tvorené reklamami. Podľa najnovších informácií, ktoré na sociálnej sieti zverejnila programátorka Jane Wong, sa Twitter chystá uviesť platenú službu s názvom Blue, ktorá ponúkne niekoľko nových funkcií, upozornil portál Gizmodo.

Twitter chce vykryť stratené príjmy z reklám

Medzi nové funkcie má patriť napríklad možnosť zrušiť pridanie tweetu pred tým, než sa uverejní, či možnosť organizovania tweetov v zbierkach. Cena predplatného má začínať 2,99 dolárov mesačne, no zatiaľ nie je jasné, či sa bude jednať o jedinú verziu, alebo bude k dispozícii viac možností predplatného.

Možné je totiž prepojenie predplatného so službou Scroll, ktorú Twitter nedávno odkúpil. Tá za 5 dolárov mesačne pôsobí ako „platený adblocker“, ktorý však namiesto priameho blokovania reklám spolupracuje s veľkou skupinou spravodajských webov, ktoré majiteľom predplatného reklamy automaticky nezobrazujú, pričom ako odmenu za to získavajú malú časť z predplatného.

Twitter tak môže spojiť vyššie úrovne svojho predplatného Blue práve so službou Scroll a poskytnúť používateľom sociálnu sieť bez reklám, pričom zároveň nepríde o príjmy, ktoré môže aktuálne strácať aj kvôli spomínanej aktualizácii systému iOS. Len nedávno sme informovali, že sledovanie aplikáciám povolilo v iOS 14.5 len mizivé percento ľudí, a z opatrení nie je rozhodne nadšený ani samotný Twitter.

Facebook proti týmto zmenám bojuje už vyše polroka, pričom nedávno vyrukoval s novou taktikou, ktorou chce ľudí presvedčiť, aby mu sledovanie mimo jeho platforiem predsa len povolili.

NEPREHLIADNI
WhatsApp odovzdá dáta Facebooku a ľudí donúti súhlasiť. Ako sa to dotkne Slovákov?

Používateľom iPhonov totiž v aplikáciíí začali vyskakovať nové okná, v ktorom získanie povolenia Facebook argumentoval v 3 hlavných bodoch, pričom konkrétne išlo o možnosť dostávať personalizované reklamy, podporiť malé biznisy, ktoré spoliehajú na reklamy, a v neposlednom rade „udržať naďalej Facebook a Instagram bezplatnými“, čo si vyslúžilo veľkú kritiku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom