Toyota zaujala voči elektromobilom jednoznačné stanovisko. Budúcnosť vidí v iných ekologických pohonoch
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá, informuje portál Electrek.
Podľa Toyody budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné pre batériové elektromobily minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových, či práve hybridných áut a ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by tým sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idei a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu. Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie, píše Bloomberg.
NEPREHLIADNI
Vodík opäť rozmetal elektromobily. Toyota zlomila svetový rekord v dojazde, zvládla vyše 1000 km
Hybridy a vodíkové vozidlá tak majú byť pre Toyotu dôležité ešte najbližších 30 rokov. To znamená, že ešte 30 rokov bude veľké množstvo zákazníkov radšej siahať po hybridnom vozidle na benzín, než po čistom batériovom elektromobile, teda aspoň tak to vidí vedenie automobilky.
Šíria aj dezinformácie o batériových vozidlách
Vedenie Toyoty sa chytá každej príležitosti, kedy môže batériové vozidlá nejakým spôsobom dehonestovať. Vo veľkom šíria informácie o tom, že ťažba vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií produkuje ešte viac emisií, a tým pádom je menej ekologická, než spaľovacie auto počas celého životného cyklu.
Tejto otázke sa však už venovalo nespočetné množstvo odborníkov, ktorí vo svojich štúdiách dokázali, že elektromobil je aj viac ako 100-krát ekologickejší, než spaľovák, a to aj vtedy, ak sa pozeráme na celý životný cyklus oboch áut. Navyše, vzácne kovy z batérií sa dajú recyklovať a použiť pri ďalšom elektromobile, kdežto benzín, ktorý sa spáli, sa nenávratne premení na CO2.
Vo vodíkových technológiách patrí k špičke
Vodíkové technológie Toyoty aktuálne patria k tým najlepším na trhu. Vypichnúť môžeme napríklad vodíkovú Toyotu Mirai, ktorá sa mimochodom veľmi páči aj nášmu ministrovi hospodárstva, Richardovi Sulíkovi, ktorý sa v nej vozí.
Slovensko sa už pripravuje na príchod vodíka. Prvá čerpacia stanica na vodík bude v Bratislave. Realitou by sa pritom mala stať už počas septembra. Slovenskí motoristi tak dostanú možnosť tankovať aj vodíkové autá.
Ako však priznal sám minister, zatiaľ máme na Slovensku iba jeden takýto automobil. Rezort hospodárstva dlhodobo pracuje na výraznejšom presadení vodíka. Vypracoval Národnú vodíkovú stratégiu, ktorá definuje strategickú úlohu štátu pri využití vodíkových technológií.
Následne vznikne akčný plán, v ktorom už budú konkrétne úlohy orgánov štátnej správy. Realizáciou opatrení a ich zavedením do praxe sa podľa ministerstva vytvoria podmienky pre dekarbonizáciu hospodárstva a energetiky, priemyselných procesov, dopravy a mobility.
Vodíkový Mirai prešiel vyše 1000 km na nádrž
Dominanciu tohto vodíkového auta v dojazde potvrdzuje test, ktorý Toyota započala 26. mája na vodíkovej čerpačke HYSETCO v meste Orly. Pripomeňme, že sa jedná o Mirai 2. generácie, ktorý je vybavený omnoho pokročilejšími technológiami a jeho nádrž zvládne poňať 5,6 kg vodíka, ktorý je dočerpávaný pri tlaku až 700 barov.
Vďaka väčšej nádrži, lepšej aerodynamike a efektívnosti pohonu tak dokázal Mirai 2. generácie prejsť pri tomto teste na jednu nádrž neuveriteľných 1003 km a ešte mu po dokončení testu ostalo ďalších 9 km dojazdu. Priemerná spotreba vodíka počas jazdy dosiahla len 0,55 kg/100 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
Jednoduchú fotku premení na 3D a je zadarmo. Tento AI nástroj je pre profíkov aj bežných ľudí
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dlhovekosť je v našej moci: Tieto návyky dokážu predĺžiť život až o 24 rokov, tvrdí prevratný vedecký výskum
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Len 1 hodinu od Bratislavy vznikla špičková samoobslužná výberová kaviareň s „Porsche medzi kávovarmi“
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené