Rok 2021 sa v automobilovom priemysle jednoznačne niesol v čoraz silnejúcom trende nástupe elektromobility. Každému to síce „nevonia“, no fakt elektrizácie treba pragmaticky prijať a pripustiť si všetky jej rozumné výhody.
Ja som však v roku 2021 testoval jedno auto, ktoré síce nebolo elektromobilom, avšak v mojich očiach je tým najlepším, čo som v minulom roku vyskúšal.
Prvý dotyk s novou triedou S som zažil ešte v roku 2020 medzi prvými na Slovensku a bol to zážitok, aký ponúka skutočne len 1 % áut na svete. Vtedy som si povedal, že s kombináciou naftového 6-valca je to nezlomný etalón ciest. Omyl!
Je tu ešte lepšia kombinácia, ktorou je plug-in hybridná motorizácia s dvomi úžasnými vlastnosťami. Dojazd 100 km na čisto elektrický režim a až 60 kW rýchlonabíjanie, vďaka ktorému si „S-ko“ z 0 na 100 % dobiješ už za zhruba 30 minút. Vážení, takto komplexne dokonalé auto som ešte nezažil.
DETAILNÁ RECENZIA NAFTOVEJ VERZIE TRIEDY S ->>ČÍTAJ TU-<<
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je spotreba 2,5-tonovej limuzíny s výkonom 500 koní
- Koľko prejde plug-in hybridná trieda S na jedno nabitie
- Ako rýchlo sa nabije na rýchlonabíjačke a na domácom wallboxe
- Čo ponúka interiér superluxusnej limuzíny
- Čím očarila trieda S každého, kto sa v nej viezol
- Ako na mňa zapôsobila nová generácia MBUX

Loading…
Trieda S je etalón a táto nerobí žiadne kompromisy. Inžinieri preto pod kapotu namontovali to najlepšie, čím aktuálne Mercedes disponuje. Spaľovaciu zložku plug-in hybridnej motorizácie tvorí trojlitrový benzínový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 koní). Už sám o sebe má tento motor neuveriteľný záťah, auto zrýchľuje aj na diaľnici s vybitou batériou a tá spotreba. K nej ale až neskôr.

Benzínový motor dopĺňa elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní) a kombinovaný výkon celej sústavy je 375 kW, teda 510 koní. To je naozaj slušný výkon na prezidentskú limuzínu. Z 0 na 100 km/h to tento kolos zvládne za brutálnych 4,9 sekundy.

Čerešničkou na torte je prevodovka. 9-stupňový G-TRONIC radí tak precízne a s takým citom, že som mal niekedy pocit, akoby som šiel v elektromobile. „S-ko“ totiž zrýchľovalo a preraďovalo bez čo i len najmenšieho zašklbnutia. Prevodovka je teda skutočne elegantne zvladnutá pre čo najlepší pomer okamžitého výkonu, spotreby a spĺňania emisných noriem. Efektne pracovala aj pri prepínaní z elektrickej jazdy do stavu, kedy sa zapol spaľovák.

Takmer 2,5-tonová limuzína s dĺžkou 5,2 metra je obratnejšia, ako niektoré malé mestské autíčka. Dopomáha tomu príplatková natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť až o 10 stupňov. Najlepšie to opisuje fakt, že obratnosť sa zlepšuje až na úroveň kompaktnej triedy A

Prednú časť klasicky charakterizujú svetlomety s trojbodovým denným svietením, ktoré je pre novú triedu S také typické. Integrujú zároveň aj novú technológiu digitálnych Multibeam LED svetlometov, ktoré sa skladajú z 1,3 milióna drobných natáčajúcich zrkadiel. Spolu majú rozlíšenie 2,6 milióna pixelov a maximálny dosvit 680 m (zákonom maximálny povolený dosvit pre autá jazdiace na Slovensku). Riadiaca jednotka s GPU využíva pripojenie podobné HDMI, aby generovala nepretržitý tok do zrkadiel.

Poďme ale k spotrebám, ktoré boli pre mňa osobne asi tým najväčším prekvapením. Plug-in hybridný Mercedes triedy S dokázal, že 500-koňové luxusné auto dokáže jazdiť so spotrebou ako ľudové hybridy Toyoty. Na plnú nádrž s vybitou batériou prejde 606 km, čo nie je veľa, no za takýto dojazd v žiadnom prípade nemôže spotreba, ale 28,6 kWh batéria, ktorá značne ukrajuje z objemu nádrže.

Benzínová spotreba sa počas celého, vyše 1000 km testu, pohybovala na hranici okolo 8 litrov na 100 km. Samozrejme, tu som auto aj niekoľkokrát nabíjal, no vážení, bavíme sa o 500-koňovom stroji s hmotnosťou takmer 2,5 tony! Pri jazde na diaľnici s vybitou batériou, kedy „ťaháš“ mŕtvu váhu s hmotnosťou 200-300 kg, som dosiahol spotrebu 10 l/100 km pri plnohodnotnom diaľničnom tempe. Myslím, že tento výsledok nepotrebuje ďalší komentár.

V čisto elektrickom režime hravo prejdeš na jedno nabitie 100 km, pokiaľ jazdíš v meste. Okresky uberajú z dojazdu o čosi viac, no aj tak prejde trieda S na najviac spomedzi všetkých aktuálne dostupných plug-in hybridov na svete. Jednu čerešničku na torte som už spomenul, no vlajková loď ich má niekoľko a tou ďalšou je bezpochyby nabíjanie. Maximálny nabíjací výkon 60 kW ma za následok, že plné nabitie na rýchlonabíjačke netrvá viac ako pol hodinu.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je šokujúco nízka spotreba 2,5-tonovej limuzíny s výkonom 500 koní
- Koľko prejde plug-in hybridná trieda S na jedno nabitie
- Spotreba benzínového motora s vybitými batériami
- Ako rýchlo sa nabije na rýchlonabíjačke a na domácom wallboxe
- Prečo je plug-in hybridná verzia lepšia ako naftová
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Recenzie
Teraz čítajú

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš

RECENZIA Vymenil som svoj drahý mobil za „lacné” Xiaomi. Ušetril som stovky eur, ale stálo to za to? (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

Smer zverejnil video študenta z pPopradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

