Elon Musk ako výkonný riaditeľ tejto spoločnosti už pred časom prezradil detailnejšie plány na vybudovanie siete tunelov. Na poslednom stretnutí však prezradil viac o tom, ako bude pokračovať stavba a vývoj tohto dopravného systému. Sám CEO The Boring Company chce, aby si zákazníci mohli kúpiť lístok iba za 1 dolár, kvôli čomu sa snaží zefektívňovať výstavbu podzemných tunelov.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Pri pohľade na podobu dopravného systému Elona Muska by si mohol niekto pomyslieť, že sa z časti podobá na metro. Hlavný rozdiel medzi týmto typom dopravy a metrom však tkvie vo väčšom množstve staníc. Tie majú byť omnoho menšie a má ich byť viac ako v prípade podzemného metra. Cestujúci tak budú mať na výber viacero nadzemných nástupíšť a nebudú musieť prechádzať cez mnohé ďalšie zastávky. Elon Musk taktiež plánuje vybudovať rôzne levely tunelov, ktoré by pripomínali diaľničnú sieť, no narozdiel od áut by tam premávali iba čiste elektrické a autonómne transportné vozidlá.

Cestovanie takmer zadarmo

CEO The Boring Company však prezradil tiež odvážne plány na zníženie ceny cestovania v jeho systéme podzemných tunelov. Do budúcnosti chce, aby spoločnosť zredukovala cenu lístka na iba 1 dolár. Spočiatku je však potrebné znížiť náklady na budovanie tunelov a zefektívniť nakladanie s odpadom, ktorý vzniká pri ich vŕtaní.

Zobraziť celú galériu (3)
The Boring Company/YouTube

Celý proces tunelovania má byť podľa Muska integrovaný vertikálne, pričom sa má tiež zredukovať priemer celého tunela. Zároveň bude spoločnosť pri stavbe využívať elektrické stroje. Tesla, na ktorej čele je taktiež Elon Musk, chcela spoločnosti The Boring Company od začiatku minulého do konca tohto roka predať elektromotory a batérie v hodnote 400 000 dolárov.

Vykopaná hlina sa premieňa na tehly

Už teraz si robotníci pri tunelovaní na mieste vytvárajú aj vlastný betón, aby tak ušetrili náklady na dopravu tohto materiálu. Ďalším spôsobom ako zefektívniť budovanie tunelov je zúžitkovanie nepotrebného materiálu, v tomto prípade hliny, ktorá sa už využíva na výrobu tehál. Tie môžu byť následne využité na budovanie domov v okolí. Cena jednej tehly sa pritom pohybuje na úrovni 10 centov. Spoločnosť pri budovaní tunelov zaplatí približne 15 % z celkovej sumy len za vynášanie nepotrebného blata, ktoré sa však môže premeniť na stavebný materiál.

Zobraziť celú galériu (3)
The Boring Company/YouTube

Nenechaj si ujsť
Prvá oficiálna fotografia tunela pod Los Angeles od The Boring Company je tu

Veľký vplyv na efektivitu budovania tunelov má tiež rýchlosť vŕtacieho stroja, ktorá sa má do budúcnosti zvýšiť na 48 metrov za hodinu. The Boring Company však už pracuje aj na vývoji ďalších dvoch tunelovacích strojov, ktoré pomôžu zvýšiť rýchlosť budovania tunelov. Musk na tento projekt nasadil tím raketových vedcov a inžinierov spoločnosti SpaceX a zatiaľ aj naďalej buduje tunely pod Los Angeles.

Povrch nad tunelom by sa však nemal narušiť nakoľko je budovaný v dostatočnej hĺbke na to, aby neohrozil hore žijúcich obyvateľov. Budúcnosť hromadnej dopravy tak môže byť práve v tomto transportnom systéme Elona Muska. Ten si vďaka efektivite a nízkym nákladom rozhodne zamiluje každý cestujúci.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.