Tesla za svoje meno draho zaplatila. Doména jej oficiálneho webu stála milióny
Americký výrobca elektromobilov si svoje meno vo svete spravil ešte pred niekoľkými rokmi, keď sa vedenia spoločnosti ujal Elon Musk a rozbehla sa produkcia prvých modelov. Hoci názov firmy poznalo čoraz viac ľudí, získať doménu podľa predstáv jej výkonného riaditeľa nebolo vôbec ľahké. Elonovi Muskovi trvalo 10 rokov, kým mohol kúpiť vytúženú doménu Tesla.com pre svoju spoločnosť, ktorá za ňu zaplatila neuveriteľných 11 miliónov dolárov.
Mnohí fanúšikovia Tesly dnes poznajú jej oficiálnu webovú stránku pod názvom Tesla.com, no nebolo tomu tak vždy. História sa pritom tiahne až do začiatkov samotnej spoločnosti, ktorá vznikla ešte v roku 2003. Pri jej zrode stáli Martin Eberhard a Marc Tarpenning, ktorí si túžili vyrobiť vlastný elektromobil. Neskôr si Teslu všimol aj Elon Musk, ktorý do nej začal investovať a vo vedení sa vyšplhal až na post výkonného riaditeľa.
Poriadne drahá doména
Aby sa však dali veci do poriadku, potrebovala Tesla aj poriadny web, ktorý by ju vystihoval. Oficiálny názov stránky bol totiž dlhé roky známy ako TeslaMotors.com, čo sa však Muskovi nepáčilo. Na svete pritom existovala ďalšia doména, ktorá by sa pre potreby firmy dokonale hodila. Získať Teslu.com ale nebolo jednoduchým orieškom. Terajší CEO spoločnosti sa snažil vyjednať dohodu o kúpe domény únavných 10 rokov, no nakoniec sa mu to podarilo.
Buying https://t.co/46TXqRrsdr took over a decade, $11M & amazing amount of effort. Didn’t like https://t.co/BsRfMrY9Gm even when we were only making 🚘.
— Elon Musk (@elonmusk) 9. decembra 2018
Nenechaj si ujsť
Tesla bola na pokraji bankrotu. Musk pracoval aj 22 hodín denne, aby dokázal optimalizovať výrobu
So svojim úspechom sa pochválil aj v príspevku na Twitteri. Bližšie detaily dohody však Tesla odmietla zverejniť, no Elon Musk prezradil cenu za tento exkluzívny obchod, ktorý stál celkovo až 11 miliónov dolárov. Pravdaže, spoločnosť ešte musela vyriešiť niekoľko záležitostí aj v iných krajinách, kde si iné firmy názov značky adoptovali skôr. Nakoniec sa ale Tesla dostala aj k svojej vytúženej doméne, s ktorou sa môže vo svete prezentovať.
Dôvodom na zmenu názvu webu bol aj fakt, že okrem elektromobilov sa spustila tiež výroba iných zariadení, ktoré už s automobilmi nemajú nič spoločné. Tesla.com sa tak stala domovom nielen pre ukážky vyrábaných modelov, ale aj pre solárne panely rodinných domov a ďalších produktov. Lukratívnejšia internetová stránka je tak omnoho lepším spôsobom a zákazníci ju môžu vnímať pozitívnejšie ako pôvodný názov, ktorý s výrobou batérií „Powerwall“ pre domácnosti nemal toho veľa spoločného.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Koniec drahého odsoľovania: Z morskej vody vedci získajú čistú vodu aj drahú surovinu
Môže vybuchnúť každú chvíľu. Prebúdza sa gigantická sopka, ktorá v minulosti spôsobila katastrofu
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
Ušetria ti kopu práce každý deň. TOP 10 rozšírení do prehliadača, ktoré absolútne potrebuješ
Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP