Dieselovým kamiónom odzvonilo. Tesla Semi dosiahla dojazd, ktorý im nedá šancu
Trojica elektrických ťahačov Tesla Semi v posledných týždňoch prechádzala dôkladným testovaním ako súčasť veľkej štúdie, ktorej sa zúčastnilo celkovo 21 elektrických ťahačov, informujú na svojom webe. Zverejnené výsledky doslova vyrážajú dych. Na tému upozornil portál Electrek.
Prešla vyše 1700 kilometrov
Za štúdiou stojí nezávislá organizácia Severoamerická rada pre efektívnosť nákladnej dopravy (NACFE) a prebiehala od 11. do 30. septembra 2023. Tesla už v minulosti dokázala, že Semi dokáže na jedno nabitie prejsť okolo 800 kilometrov, o čom sme informovali v samostatnom článku. Išlo o kľúčový míľnik, pretože práve hranica 800 kilometrov znamená, že takýto kamión je možné použiť v skutočnej kamiónovej doprave.
Aj keď pre premávku kamiónu v Európe je 800 kilometrov denne ideálny dojazd, ako sme vysvetľovali v samostatnom článku, nie všade vo svete platia rovnaké zákony. Organizácia NACFE teda testovala maximálny možný dojazd Tesla Semi počas jedného dňa, vrátane nabíjania.
Počas 17. dňa sa im podaril ohromujúci výsledok: Tesla Semi prešiel za jeden deň až 1732 kilometrov, teda vyše 1000 míľ. Priemerný náklad bol podľa NACFE necelých 32 ton. Organizácia len dnes oficálne uzavrela testovanie, pričom v dohľadnej dobe sa môžeme tešiť na podrobnejšiu analýzu zozbieraných dát. Už teraz je ale jasné, že Tesla Semi stanovila nový rekord pre bezemisné ťahače.
Pre Európu stačí už 800 km dojazd
Podľa európskych regulácií môže vodič kamiónu nepretržite viesť vozidlo najviac po dobu 4,5 hodiny, potom musí mať aspoň 45 minútovú prestávku. Zároveň platí, že maximálna rýchlosť kamiónov je zvyčajne obmedzená na 90 km/h.
To znamená, že na „jeden záťah“ môže vodič kamiónu prejsť najviac 405 kilometrov, potom má zo zákona prikázanú 45 minútovú prestávku, ako uvádza Nariadenie (ES) č. 561/2006 o časoch jazdy, prestávkach a dobách odpočinku.
Po 45 minútovej prestávke, počas ktorej môže nabíjať, môže v ten istý deň urobiť ešte najviac ďalších 405 kilometrov. Existuje však výnimka, podľa ktorej môže dvakrát v týždni tento limit prekročiť o jednu hodinu jazdy, respektíve 90 kilometrov.
Ak predpokladáme dokonalé cestné podmienky, ktoré sú veľmi vzácne, a teda maximálny možný nájazd, európskemu kamiónu dojazd 800 kilometrov na jedno nabitie úplne postačuje. Vodič v jeden deň môže urobiť maximálne 810 kilometrov, respektíve 900 kilometrov dvakrát v týždni. Každých 450 kilometrov ale musí mať prestávku, počas ktorej môže 45 minút nabíjať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Najnebezpečnejšie letové trasy sveta: Na týchto miestach hrozí najväčšie riziko turbulencie
Mestá, ktoré sa najviac vyprázdnili: Slovensko má aj lokality, kde zmizla tretina obyvateľov (REBRÍČEK)
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
POTVRDENÉ: Trump a Putin sa stretnú na Aljaške. Hovoria o výmene území a riešení vojny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP