Tesla má obrovský problém v Európe a po celom svete. Súd uznal, že oklamala majiteľov
Nóri milujú elektromobily, no rozhodne nemajú radi, ak im automobilka nejakou aktualizáciou ich elektromobil výrazne zhorší. Tamojší súd dal za pravdu majiteľom Tesiel, automobilka im totiž softvérovou aktualizáciou výrazne znížila kapacitu batérie a spomalila nabíjanie. Ako píše Electrek, majiteľom zaplatí mastné odškodné.
Asi nikto by sa nepotešil, ak sa mu po softvérovej aktualizácii elektromobilu výrazne zníži dojazd a spomalí nabíjanie. Presne toto je prípad starších Tesiel Model S a Model X s 85 kWh batériou, ktoré sa vyrábali do roku 2016.
Kritické softvérové aktualizácie s označením 2019.16.1 a 2019.16.2 spôsobili, že sa majiteľom po celom svete, nie iba v Nórsku, pri vyššie spomenutých modeloch znížil dojazd na jedno nabitie v priemere od 27 do 48 km.
NEPREHLIADNI
Tesla povolila 250 kW nabíjanie už aj pre Model S a Model X. Má to však jeden háčik
Okrem toho si majitelia všimli, že sa na staniciach Supercharger nabíjajú citeľne pomalšie, a preto ich pochopiteľne zaujímalo, čo sa s ich vozidlami deje. Tesla to bez hlbšieho vysvetlenia komentovala slovami, že spomalenie nabíjania a zníženie využiteľnej kapacity batérie má za úlohu šetriť batériu a predĺžiť jej životnosť.
Samozrejme, nahnevaní majitelia chceli vedieť viac, prečo sa Tesla zrazu tak rozhodla šetriť ich batérie, no odpoveď zo strany automobilky neprišla, a tak sa majitelia uchýlili až k žalobe. Ako sme už spomenuli v úvode, nórsky súd im dal za pravdu a Tesla teraz musí každému poškodenému majiteľovi vyplatiť odškodné 16 000 dolárov, čiže 13 000 eur.
Rozsudok ešte nie je právoplatný, Tesla má teraz zopár týždňov na to odvolať sa. Ak tak ale neurobí, môže ju to vyjsť poriadne draho, iba v Nórsku môžu byť postihnutých zákazníkov tisíce, nehovoriac o tom, že výsledok súdneho sporu vyvolá ďalšie podobné spory po celom svete.
Väčšinou to býva opačne
Aj keď sa Tesla obhájila tým, že zníženie kapacity a výkonu malo zabezpečiť väčšiu životnosť batérie, k takýmto „obmedzujúcim“ krokom nedochádza takmer vôbec a pri žiadnej automobilke. Opačný scenár býva častejší, a teda ten, kedy automobilka zvýši kapacitu alebo nabíjací výkon.
V minulosti to niekoľkokrát urobila aj Tesla. Po tom, čo automobilka začala budovať sieť super-výkonných 250 kW nabíjačiek Supercharger V3, ich plný výkon mohli využívať iba Modely 3 s novým typom batérií a neskôr sa pridal aj najmladší Model Y. Tesla však majiteľom omnoho drahších a prémiovejších Modelov S a Modelov X prisľúbila, že vďaka softvérovým aktualizáciám budú môcť aj oni v budúcnosti využívať plný výkon rýchlonabíjačiek najnovšej generácie.
Rýchle 250 kW nabíjanie však bolo až donedávna pre majiteľov vlajkových modelov Tesly snom. Automobilka síce postupne vďaka softvérovým aktualizáciám zvyšovala nabíjací výkon, no najskôr to bolo zvýšenie na 200 kW a následne softvérová aktualizácia zvýšila nabíjací výkon na 225 kW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
EÚ pripravuje zásadnú zmenu pre vodičov: Slováci sa budú musieť pripraviť na novú éru tankovania, nie každé auto to zvládne
Chráni mozog, bojuje s Alzheimerom a stojí pár centov. Často prehliadaný zdroj živín vedci odporúčajú zaradiť na tanier
Slovenku z ostrova evakuoval vrtuľník za 43-tisíc eur. Na kartičku z poisťovne sa na dovolenke nespoliehaj, varuje expertka
Zbrane, ktoré doletia až do Moskvy? Údajný Trumpov plán môže prepisovať vojnu
Fyzioterapeutka rúca mýty o bolestiach, ktorým Slováci stále veria: „Výsledkom tohto všetkého je, že prestávame dýchať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
- Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
EÚ sa rúti do krízy: Táto európska dohoda zvyšuje ceny a posilňuje Rusko, tvrdí ekonóm
Veril si, že šanca na chlapca alebo dievča je 50/50? Odborníci prišli so zaujímavým zistením
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP