Či chceme alebo nie, ľudia jednoducho majú k niektorým autám, respektíve značkám isté predsudky. Automobilový segment ale aktuálne prechádza zrejme najväčšou zmenou v histórii, a tak aj značky, ktoré boli kedysi považované za tie „horšie“ dnes môžu hravo konkurovať tým najväčším hráčom. Nový elektrický Renault Megane E-Tech to rozhodne dokáže. Takýto Renault si totiž ešte nezažil.

Najlacnejšia verzia so 40 kWh batériou začína na sume 34 000 € a lepšie vybavený model so 60 kWh batériou štartuje až na 38 800 €. Teraz ti priblížim tie najlepšie vlastnosti a funkcie elektrickej novinky z Francúzska, ktoré som si počas prvých desiatkach kilometrov všimol a samozrejme pridám aj to, za čo by nový Megane E-Tech rozhodne nezískal „zlatého bludišťáka“.

Renault

Mimoriadne efektívny elektromobil

Pri elektrických autách zrejme väčšinu ľudí zaujíma dojazd a spotreba. Musím uznať, že Megane E-Tech je mimoriadne efektívny. Koniec koncov, svedčí o tom aj okresková spotreba 10,8 kWh/100 km. V tomto prípade ale šlo o mimoriadne „citlivú“ jazdu s cieľom dosiahnuť čo najlepší výsledok.

Keď som sa pri jazde nijak neobmedzoval, spotreba narástla na 14 kWh/100 km, čo je takisto fantastický výsledok. So 60 kWh batériou by som v takýchto podmienkach prešiel zhruba 400 km na jedno nabitie.

Renault

Výkon 220 koní prenášaný na prednú nápravu mi však vyvoláva vrásky na čele. Pri zošliapnutí plynového pedálu až na podlahu je okamžitý maximálny krútiaci moment 300 Nm skutočne cítiť a menej skúsený vodič by mohol mať problém udržať auto na vozovke. V tomto prípade platí, že pri elektromobile je jednoznačne výhodnejší pohon zadných, alebo všetkých štyroch kolies.

22 kW AC nabíjačka v základe

Fanúšikov lacného AC nabíjania rozhodne poteší až 22 kW palubná AC nabíjačka, ktorá je v Megane E-Tech dostupná už v základe. Pomocou nej sa dokáže auto plne nabiť už za niečo okolo 3 hodín.

V prípade potreby je k dispozícii aj 130 kW DC nabíjačka, s ktorou elektromobil nabiješ z 10 na 80 % za 30 minút. Nechýba ani nastaviteľná rekuperácia v troch úrovniach, ktorá sa dá nastaviť pomocou pádiel pod volantom. Ich kvalita je jednou zo slabších stránok auta, pádla totiž na dotyk pôsobia lacno a už pri novom aute boli „vymykané“.

Za najväčšiu chybu, ktorú som si pri prvých jazdách všimol, boli vibrácie prenášané do plynového pedála po tom, čo auto začalo rekuperovať. Inými slovami, medzi polohou, kedy som využíval energiu auta na pohon a polohou, kedy naopak auto energiu získavalo brzdením, bolo počuť dosť zreteľné cvaknutie a tiež spomínanú vibráciu.

Renault

Mňa to začalo otravovať už po 15 minútach jazdy, neviem si predstaviť, čo by to bolo pri dlhodobom používaní. Túto chybu však podľa slov technického manažéra dokážu odstrániť pomocou softvérovej aktualizácie, ktorá navyše príde „Over-the-Air“, čiže bez nutnosti navštíviť servis.

Príjemný interiér a funkcie, aké sme v segmente ešte nevideli

Celkovo je spracovanie interiéru na veľmi vysokej úrovni a skutočne by sa zaň nemuseli hanbiť ani prémiovejšie automobilky z Nemecka. Mňa osobne zaujal pekný drevo-imitujúci dekor, ktorý sa tiahne od dverí k dverám cez celú prístrojovú dosku.

Vyhrievané sedadlá a volant ma až tak neprekvapili, nakoľko sme mali Megane E-Tech v najvyššej výbave. Veľmi milým prekvapením však boli masážne sedadlá, ktoré sú v C-čkovom segmente vozidiel skôr raritou. Audiosystém Harman Kardon zrejme predstavovať netreba. Deväť reproduktorov a subwoofer v kufri sa starajú o hodnotný audio zážitok.

Renault

Absolútnym vrcholom interiéru sú však displeje, ktoré sa tu nachádzajú tri. Jeden je pred vodičom, ďalší, vertikálne orientovaný je v strede a ten posledný sa nachádza v spätnom zrkadle.

Infotainmentu a virtuálnym budíkom venujem samostatnú časť. Stredové spätné zrkadlo môže fungovať v dvoch režimoch, buď ako klasické zrkadlo, alebo ako spomínaný displej. Kvalita obrazu z kamery bola milým prekvapením, v režime displeju ťa napríklad v noci nebude oslňovať auto idúce za tebou a navyše budeš mať väčší prehľad, čo sa deje za vozidlom.

Android v aute je absolútny vrchol

K infotainmentu môžem povedať len jedno veľké „Ó áno!“. Systém Android Automotive funguje v Megane E-Tech bez najmenších problémov. Za jeho plynulosť by sa nemusel hanbiť ani Mercedes EQS s vyšším výpočtovým výkonom, než má väčšina bežných počítačov.

Renault

Grafika a prehľadnosť – na jednotku. Všetky dôležité funkcie dokážeš skrz prepracované menu ovládať maximálne tromi kliknutiami. Navigácia – špičková. Google Mapy sú v tomto prípade prepojené s riadiacou jednotkou auta a pri navigovaní samé ukážu, kde a na ako dlho musíš zastaviť na nabíjanie.

Mapy dokonca ukážu, s koľkými percentami prídeš do cieľa, pričom vždy kalkulujú s tým, akoby si jazdil maximálnymi povolenými rýchlosťami. Skôr sa teda stane, že do cieľa prídeš s viac percentami v batérii ako bude ukazovať navigácia.

Renault

Celý infotainment je tak jednoduchý a intuitívny, že už po prvých hodinách som mal pocit, akoby som auto používal minimálne niekoľko týždňov či mesiacov. Integrácia Android Automotive bol podľa mňa ten najlepší krok, aký mohol Renault pri novinke Megane E-Tech urobiť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú