[Aktualizované o oficiálne vyjadrenie] Taxify sprístupňuje vodičom telefónne čísla zákazníkov. Z taxislužby sa v niektorých prípadoch stala zoznamka
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
V dnešnej dobe už klasické taxíky využíva čoraz menej ľudí. Hlavným dôvodom sú predovšetkým viaceré dostupné prepravné služby, medzi ktoré zaraďujeme Taxify, Uber či Hopin. Kvôli najnovším udalostiam však Taxify pravdepodobne príde o zopár svojich zákazníkov.
Hlavným problémom je, že Taxify sprístupňuje svojim vodičom telefónne čísla zákazníkov. V súčasnosti, keď je ochrana osobných údajov čoraz zraniteľnejšia a prebieha viacero opatrení na regionálnej, ale aj európskej úrovni je takéto sprostredkovanie viac než zarážajúce. Na problém na svojej sociálnej sieti upozornila novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová na základe vlastnej skúsenosti.
Obťažovanie formou SMS správ či hovorov
Novinárke volalo neznáme číslo a netrvalo dlho kým prišlo zistenie, že je to vodič Taxify, ktorý získal číslo na základe objednania prepravy prostredníctvom aplikácie Taxify. Vodič následne prezradil, že všetci šoféri prepravnej služby vidia čísla zákazníkov. Taxify poskytuje služby vo viacerých krajinách, no len niektoré z nich poskytujú čísla zákazníkov aj samotných vodičom, čo zjavne platí aj v prípade Slovenska.
Čo je však ešte smutnejšie je zistenie, že k takýmto prípadom dochádza pravidelne a mnohokrát to končí obťažovaním žien prostredníctvom SMS správ. Kovačič Hanzelová sa s touto skúsenosťou podelila na Instagrame a uviedla, že za krátky čas sa jej ozvalo viac ako desať mužov či žien, ktoré mali rovnakú skúsenosť.
Rozhodli sme sa teda kontaktovať samotnú novinárku, ktorá uviedla, že žiadne dôsledky voči spoločnosti vyvodzovať nemieni a riešila to len odinštalovaním aplikácie. Na Instagrame sa jej ale ozýva stále viacero používateľov, ktorí zasielajú aj screenshoty konverzácie. Zaujímavosťou je, že novinárke sa ozvali aj vodičky Taxify, ktoré zažili podobnú situáciu so zákazníkmi, ktorí im spätne volali.
Prečítajte si tiež!
Policajti bojujú proti Waze. Ten ukazuje vodičom, kde im dávajú kontroly fúkať
Pri otázke, či sa jej niekto zveril s podobnou skúsenosťou aj pri aplikáciách ako Uber a Hopin odpovedala, že jej ľudia popisujú situácie výlučne so službou Taxify a spomenuté spoločnosti by mali mať čísla zákazníkov ošetrené tak, aby ich vodiči nevideli. Situáciu už riešia príslušné orgány a čakáme teda na vyjadrenie samotnej spoločnosti.
Roman Sysel, Country Manager Taxify pre Slovensko a Česko
Dostali sme informácie o situáciách, pri ktorých vodiči kontaktovali cestujúcich z osobných dôvodov pomocou telefónnych čísel, ktoré získali cez platformu Taxify. Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok.
Našťastie, takéto situácie nie sú časté – za celú históriu pôsobenia Taxify na Slovensku sme zaznamenali 1 podobné hlásenie na 100 000 jázd.
Obrátili sme sa na všetkých príslušných vodičov a vysvetlili im, že takéto správanie nie je akceptovateľné, upozornili ich a v prípade potreby zablokovali, aby ďalej nemohli využívať platformu Taxify. Upozorníme tiež všetkých ostatných vodičov služby Taxify pred takýmto správaním v budúcnosti.
Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Zdieľanie telefónnych čísel medzi užívateľmi je bežne praktizované vo všetkých dopravných, či donáškových službách.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
Ako vybrať tú správnu športovú obuv?
Slováci, otvárajte peňaženky. Obľúbená banka hlási veľké zdražovanie (+nové ceny)
Aktuálne: Hymna každý deň a lavína reklám. Vláda práve zrušila RTVS
Telekom predstavil novinku, aká tu ešte nebola. Náramne poteší jednu skupinu Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najbrutálnejší slovenský film si čoskoro pozrieš online. V špeciálnej edícii bude len na jednom mieste
- Telekom predstavil novinku, aká tu ešte nebola. Náramne poteší jednu skupinu Slovákov
- Netflix konečne ukázal svojho Terminátora. Od tohto napínavého sci-fi sa neodlepíš
- Totálny bizár: V tomto štáte vyrobia toľko elektriny, že ju predávajú za negatívne ceny
- Slováci už nikdy nemusia strácať čas. Vyskúšali sme prelomovú AI, práca s PC nikdy nebola lepšia
-
- Najbrutálnejší slovenský film si čoskoro pozrieš online. V špeciálnej edícii bude len na jednom mieste
- Telekom predstavil novinku, aká tu ešte nebola. Náramne poteší jednu skupinu Slovákov
- Netflix konečne ukázal svojho Terminátora. Od tohto napínavého sci-fi sa neodlepíš
- Totálny bizár: V tomto štáte vyrobia toľko elektriny, že ju predávajú za negatívne ceny
- Slováci už nikdy nemusia strácať čas. Vyskúšali sme prelomovú AI, práca s PC nikdy nebola lepšia
-
- Slováci zase naleteli. Slávnu appku okamžite vymaž, kradnú ti cez ňu heslá aj peniaze
- Vedcom padla sánka. V slnečnej sústave našli tajomný objekt
- Okamžite si skontroluj účet. Známa aplikácia Slovákom strháva desiatky eur
- Telekom predstavil novinku, aká tu ešte nebola. Náramne poteší jednu skupinu Slovákov
- Revolučná misia NASA dostala zelenú. Záhadný objekt blízko Zeme preskúma vesmírne lietadlo
Podiel žien v IT na Slovensku za európskym priemerom zaostáva
Airbus zaznamenal nárasť čistého zisku o viac ako štvrtinu
Od výbuchu v atómovej elektrárni v Černobyle uplynie 38 rokov
Trojčlenná misia Šen-čou-18 odštartovala k vesmírnej stanici Tchien-kung
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené