Takto vyzerá Tesla Model S po takmer 700 000 km. Stále jazdí, no vymenili na nej už niekoľko komponentov
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že majú krátku životnosť a ak „odíde“ batéria, auto je zrelé tak maximálne do šrotu, keďže jej výmena by bola príliš nákladná. Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo, píše InsideEVs.
Tesla Model S ukázaná vo videu Bradena Carlsona nie je síce rekordérom, no takmer 700 000 km na palubnom počítači je rozhodne úctyhodný výkon, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani spaľováky povestnej nemeckej kvality.
NEPREHLIADNI
Za 10 € diel si pýtal servis Tesly opravu vyše 10 000 €. Neautorizovaný to zvládol za zlomok ceny
Ani spaľovák sa ale pri takomto nájazde nezaobíde bez výmeny viacerých súčiastok a elektromobil nie je výnimka. Čo všetko a hlavne kedy bolo potrebné vymeniť na Tesle Model S 70D po šiestich rokoch používania sa dozvedáme z Bradenovho videa.
Pôvodný je len jeden motor
Nájazd 400 000 míľ, teda zhruba 650 000 km už má za sebou aj jedna Tesla Model X, o ktorej sme takisto priniesli detailný článok so všetkými opravami a nákladmi na servis vozidla.
Celkové náklady na údržbu sa počas jeho používania vyšplhali až na 26 600 €, čo sa môže zdať na prvý pohľad extréme veľa, no majiteľ Modelu X tvrdí, že v prepočte na kilometer jazdy je to rovnaká či dokonca menšia suma než pri spaľovákoch. Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Pri nájazde 600 000 km bola menená aj zadná náprava či zavesenia kolies, čo sú ale vzhľadom na nájazd kilometrov úplne bežné veci servisované aj pri autách so spaľovacími motormi. Po 540 000 km bol vymenený čip riadiacej jednotky a takmer 500 000 km vydržal kompresor klimatizácie. Všetko ostatné je na 6-ročnej Tesle s takmer 700 000 km na palubnom počítači pôvodné. Celkom slušný výkon na elektromobil, čo povieš?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Mrazivá predpoveď expertov: Ruská armáda sa poučila z chýb. Ukrajinu čaká ešte väčšia deštrukcia
Slováci objavili rýchly spôsob, ako sa zbaviť dlhov. Veritelia často nedostanú vôbec nič
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
Putinov spojenec prekvapil svet: „Ukrajina musí existovať ako suverénny nezávislý štát,“ vyhlásil Lukašenko
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP