Takto vyzerá Tesla Model S po takmer 700 000 km. Stále jazdí, no vymenili na nej už niekoľko komponentov
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že majú krátku životnosť a ak „odíde“ batéria, auto je zrelé tak maximálne do šrotu, keďže jej výmena by bola príliš nákladná. Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo, píše InsideEVs.
Tesla Model S ukázaná vo videu Bradena Carlsona nie je síce rekordérom, no takmer 700 000 km na palubnom počítači je rozhodne úctyhodný výkon, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani spaľováky povestnej nemeckej kvality.
NEPREHLIADNI
Za 10 € diel si pýtal servis Tesly opravu vyše 10 000 €. Neautorizovaný to zvládol za zlomok ceny
Ani spaľovák sa ale pri takomto nájazde nezaobíde bez výmeny viacerých súčiastok a elektromobil nie je výnimka. Čo všetko a hlavne kedy bolo potrebné vymeniť na Tesle Model S 70D po šiestich rokoch používania sa dozvedáme z Bradenovho videa.
Pôvodný je len jeden motor
Nájazd 400 000 míľ, teda zhruba 650 000 km už má za sebou aj jedna Tesla Model X, o ktorej sme takisto priniesli detailný článok so všetkými opravami a nákladmi na servis vozidla.
Celkové náklady na údržbu sa počas jeho používania vyšplhali až na 26 600 €, čo sa môže zdať na prvý pohľad extréme veľa, no majiteľ Modelu X tvrdí, že v prepočte na kilometer jazdy je to rovnaká či dokonca menšia suma než pri spaľovákoch. Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Pri nájazde 600 000 km bola menená aj zadná náprava či zavesenia kolies, čo sú ale vzhľadom na nájazd kilometrov úplne bežné veci servisované aj pri autách so spaľovacími motormi. Po 540 000 km bol vymenený čip riadiacej jednotky a takmer 500 000 km vydržal kompresor klimatizácie. Všetko ostatné je na 6-ročnej Tesle s takmer 700 000 km na palubnom počítači pôvodné. Celkom slušný výkon na elektromobil, čo povieš?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Šanca na prežitie je len 1 %. Slovensko má druhý najvyšší výskyt rakoviny pankreasu. Toto ju môže spúšťať, tvrdia vedci
AI mi urobila finančnú analýzu domácnosti. Slovákom unikajú peniaze v jednej oblasti (ODBORNÍK)
Sladené nápoje miznú z regálov: Trhu hrozí kolaps, štát môže prísť o milióny
Legendárna firma pripúšťa svoj koniec po 133 rokoch. Dlhuje pol miliardy a hodnota jej akcií klesla o 25 %
Zamorené kontajnery a práca 18 hodín denne. Severokórejčania prehovorili o krutom živote v Rusku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP