Takto vyzerá Tesla Model S po takmer 700 000 km. Stále jazdí, no vymenili na nej už niekoľko komponentov
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že majú krátku životnosť a ak „odíde“ batéria, auto je zrelé tak maximálne do šrotu, keďže jej výmena by bola príliš nákladná. Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo, píše InsideEVs.
Tesla Model S ukázaná vo videu Bradena Carlsona nie je síce rekordérom, no takmer 700 000 km na palubnom počítači je rozhodne úctyhodný výkon, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani spaľováky povestnej nemeckej kvality.
NEPREHLIADNI
Za 10 € diel si pýtal servis Tesly opravu vyše 10 000 €. Neautorizovaný to zvládol za zlomok ceny
Ani spaľovák sa ale pri takomto nájazde nezaobíde bez výmeny viacerých súčiastok a elektromobil nie je výnimka. Čo všetko a hlavne kedy bolo potrebné vymeniť na Tesle Model S 70D po šiestich rokoch používania sa dozvedáme z Bradenovho videa.
Pôvodný je len jeden motor
Nájazd 400 000 míľ, teda zhruba 650 000 km už má za sebou aj jedna Tesla Model X, o ktorej sme takisto priniesli detailný článok so všetkými opravami a nákladmi na servis vozidla.
Celkové náklady na údržbu sa počas jeho používania vyšplhali až na 26 600 €, čo sa môže zdať na prvý pohľad extréme veľa, no majiteľ Modelu X tvrdí, že v prepočte na kilometer jazdy je to rovnaká či dokonca menšia suma než pri spaľovákoch. Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Pri nájazde 600 000 km bola menená aj zadná náprava či zavesenia kolies, čo sú ale vzhľadom na nájazd kilometrov úplne bežné veci servisované aj pri autách so spaľovacími motormi. Po 540 000 km bol vymenený čip riadiacej jednotky a takmer 500 000 km vydržal kompresor klimatizácie. Všetko ostatné je na 6-ročnej Tesle s takmer 700 000 km na palubnom počítači pôvodné. Celkom slušný výkon na elektromobil, čo povieš?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Milované jedlá Slovákov rozkladajú mozgové bunky. Už po týždni sa objavujú výpadky pamäti
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP