Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najnákladnejšou súčiastkou na celom elektromobile je bezpochyby batéria. Poškodenia, ktoré sa teda dotknú tohto komponentu, môžu vystreliť cenu opravy do astronomických výšin. Ako uvádza portál Jalopnik, presvedčil sa o tom aj majiteľ Tesly Model 3, ktorý mal za opravu v autorizovanom servise zaplatiť 13 500 €.

Keď sa na vozidle niečo pokazí, ihneď začneme prerátavať, koľko asi bude stáť oprava a čo všetko bude potrebné vymeniť. Pre tieto prípady je pri autách dôležitá aj konštrukčná jednoduchosť a opraviteľnosť, no ako sa ukázalo, inžinieri Tesly na tieto dva body akosi nemyslia.

Konštrukčné problémy Tesly sú nám už pomerne dobre známe, napríklad výmena 12 V batérie je celkom zložitý proces, o čom sa presvedčila aj hviezda seriálu Top Gear James May.

YouTube/Rich Rebuilds /Screenshot

Povedal by si však, že ak si na Tesle Model 3 poškodíš zopár plastov, hadíc a matíc na chladiacu kvapalinu, budeš musieť vymeniť celú napájaciu jednotku aj s batériami? Presne to povedali Davidovi, majiteľovi Modelu 3 v autorizovanom servise, kde mu opravu vyčíslili na viac ako 13 500 €, čiže približne na polovičnú čiastku nového Modelu 3.

Dá sa to aj lacnejšie

David so svojim Modelom 3 prešiel cez nerovnosť na ceste, pri ktorej si poškodil predný plastový kryt na spodku auta a poškodil tiež port na nádržke s chladiacou kvapalinou, ktorá následne vytiekla.

NEPREHLIADNI
Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš

V autorizovanom servise mu povedali, že túto súčiastku nie je možné samostatne opraviť a je potrebné vymeniť celý systém s batériami. Davidovi však bolo odporučené, aby navštívil servis Electrified Garagekde jeho problém vyriešili veľmi elegantne, jednoducho a hlavne lacno.

Mechanici jednoducho odrezali poškodený port, do ktorého následne našróbovali spojovaciu súčiastku a všetko jednoducho spojili dohromady tak, ako to bolo pred samotným poškodením.

Cena materiálu na opravu sa pohybuje na úrovni 10 €, nápad a vyriešenie tohto problému Davida v servise stálo ďalších 590 €. Dokopy tak za opravu zaplatil približne 600 €, no stále je to podstatne menej, ako 13 500 €, ktoré si účtovali v autorizovanom servise Tesly.

YouTube/Rich Rebuilds /Screenshot

Opraviteľnosť a ochrana sú katastrofálne

Aj tento prípad dokazuje, že inžinieri Tesly jednoducho nemyslia na to, že sa ich autá môžu aj pokaziť a bude potrebné vykonávať servisné zásahy do hardvéru vozidla.

Nehovoriac o tom, že k tomuto poškodeniu vôbec nemuselo prísť, ak by boli súčiastky v spodnej časti lepšie chránené. Tie totiž od nástrah na vozovke chránil iba tenký plastový kryt, ktorý však skôr plní aerodynamickú úlohu, než tú ochrannú. Ak by boli hadice a konektory chladiacej kvapaliny prekryté hrubším plechom, k tomuto poškodeniu by tak zrejme nedošlo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú