Karosárske prevedenie SUV kupé nie je žiadnym novodobým výstrelkom, no pri elektromobilite tieto autá naberajú väčší zmysel.
Kupé karoséria totiž stojí za nižším koeficientom odporu vzduchu, vďaka čomu majú elektromobily lepšiu spotrebu a vyšší dojazd. Francúzsky Citroën len pred pár dňami na trh uviedol ďalšieho elektrického zástupcu do segmentu SUV kupé, model e-C4 X, píše Motor1.
Citroën už na trhu jednu elektrickú C4 má. Pre tých, ktorým je ale model e-C4 primalý, alebo sa mu nepozdáva jeho odvážny mladícky dizajn, francúzska automobilka prináša verziu e-C4 X, ktorá je o niečo väčšia a zároveň pôsobí dospelejšie.
Stará známa platforma v novom kabáte
Citroën e-C4 X je koncernová dvojička k nedávno predstavenému Peugeot 408, elektrickému SUV kupé, ktoré takisto stojí na „starej-známej“ elektrickej platforme koncernu Stellantis, takže jediné, čo je v tomto prípade iné, je dizajn.

Platforma totiž ponúka zatiaľ iba jednu veľkosť batérie, a to 50 kWh (45 kWh využiteľných), ktorá napája elektromotor s výkonom 136 koní. Batériu nabiješ pomocou DC nabíjačky s maximálnym výkonom 100 kW.
Z 0 na 100 km/h to Citroën e-C4 X zvládne za 9,7 sekundy a maximálna rýchlosť činí 150 km/h. Na jedno nabitie prejde 360 km podľa cyklu WLTP. Ako sme spomínali na začiatku, relatívne dobrému dojazdu môže elektromobil vďačiť nízkemu koeficientu odporu vzduchu na úrovni 0,29, čo na SUV kupé vôbec nie je zlá hodnota.
Oproti e-C4 je model „X“ dlhší o 24 cm a batožinový priestor takisto narástol na slušných 510 litrov. Inak ale ide v zásade o rovnaké vozidlá s rovnakým rázvorom 2 670 mm.
Ak ťa zaujímajú reálne hodnoty dojazdu, jazdné vlastnosti či názor na celkovú kvalitu auta, môžeš si pozrieť našu recenziu na Citroën e-C4. Model s prívlastkom „X“ je totiž veľmi podobné auto a líšiť sa bude naozaj iba v drobných detailoch.
Cenu a dostupnosť na Slovensku zatiaľ nepoznáme, no zahraničné weby hlásia predaj m už od konca 2022. Cenovo by sa mohol Citroën e-C4 X hýbať nad úrovňou 32 000 €, nakoľko práve toto je cena lepšie vybaveného modelu e-C4.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

