Umožní dojazd 1 100 km. Stellantis vytvoril novú platformu, kombinuje všetky pohony budúcnosti
Automobilový gigant Stellantis nedávno predstavil platformu STLA Frame. Ide o modulárnu a všestrannú architektúru, ktorá dokáže podporovať rôzne druhy pohonných jednotiek. Ide o významný krok, ktorý spája budúcnosť elektromobility s tradičnými spaľovacími motormi, pričom reaguje na meniace sa potreby trhu a zároveň udržuje silnú pozíciu v segmente tradičných pohonov.
Platforma STLA Frame je špeciálne navrhnutá pre veľké SUV a pickupy s karosériou na ráme, ktoré sú mimoriadne populárne najmä na severoamerickom trhu. Jej rozmery sa pohybujú od 548 cm do 594 cm na dĺžku, pričom rázvor kolies dosahuje 314 cm až 368 cm. Tieto parametre umožňujú jej využitie pri rôznych modeloch, od Jeepu Wagoneer až po Ram 1500 Quad Cab. Na tému upozornil portál Autoblog.
Flexibilita pohonu a špičkový výkon
Jednou z kľúčových výhod STLA Frame je schopnosť platformy prispôsobiť sa viacerým druhom pohonu. Podporuje nielen tradičné spaľovacie motory na benzín a naftu, ale aj plne elektrické batériové pohony s kapacitou batérií od 159 kWh do viac ako 200 kWh. Tieto elektrické verzie ponúkajú dojazd až 800 kilometrov na jedno nabitie.

Okrem toho umožňuje integráciu tzv. rozšírených elektrických pohonov, ktoré kombinujú elektromotor s generátorom na spaľovací motor, čím zvyšujú dojazd na neuveriteľných 1 100 kilometrov. V budúcnosti bude možné platformu upraviť aj pre hybridné systémy a vodíkové palivové články, čím Stellantis zabezpečuje jej dlhodobú udržateľnosť.
STLA Frame však nezaostáva ani v oblasti výkonu. Platforma umožňuje ťažnú kapacitu až 6 350 kg, nosnosť 1 225 kg a schopnosť prejsť vodou s hĺbkou do 61 cm.
Zastavujú výrobu ikonického modelu
Len niekoľko týždňov po obnovení výroby skupina Stellantis oznamuje ďalšiu prestávku. Obľúbený a ikonický model talianskej automobilky sa zmieta vo veľkých problémoch. Montážne linky v závode budú od 2. decembra až do 5. januára úplne odstavené a netýka sa len elektromobilov, ale aj spaľovákov. Stellantis pritom poskytol zaujímavé vysvetlenie vzniknutej situácie. Celú tému si môžeš prečítať v samostatnom článku po kliknutí na tento odkaz.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

