Šprintérsky duel elektromobilu IONIQ 5 proti hothatchu i30 N Performance má víťaza

Atraktívne porovnanie zrýchlenia dvoch výkonných vozidiel značky Hyundai pozná víťaza. Šprintérsky duel elektrického modelu IONIQ 5 a benzínového modelu i30 N Performance, ktorý pripravil slovenský importér značky Hyundai, dopadol v prospech elektrického auta.
Cieľom netradičného duelu bolo zabaviť, ale tiež upozorniť na to, že aj civilné, nešportové vozidlá ponúkajú často vysokú mieru dynamiky, ktorú by vodiči mali mať na pamäti pred každým zošliapnutím plynového pedálu.
Video klip z duelu IONIQ 5 vs i30 N Performance si môžete pozrieť v tomto videu.
Každý typ pohonu má svoje prednosti
„Zábava so skvelými autami Hyundai a edukácia verejnosti. O to išlo pri nakrúcaní tohto videa. Správne sme tušili, že na krátkej trati bude mať elektrický IONIQ 5, napriek svojim rozmerom a vyše dvom tonám, nad menším a agilným i30 N navrch. Samozrejme, čím dlhšia by súťažná trasa bola a čím viacej zákrut by pribúdalo, tým viac by sme sa dostávali do revíru, v ktorom neohrozene kraľuje N-ko,“ povedal o porovnaní Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia, ktorý sedel za volantom IONIQ-u 5.
“Som rád, že som sa mohol zúčastniť zaujímavého šprintérskeho duelu benzín vs elektrina. Aj pre mňa to bola celkom nevšedná skúsenosť. Vedel som, že výsledok bude tesný. Bol som si vedomý každého pre a proti a bol som odhodlaný vyhrať. Skúšal som aj rôzne nastavenia Launch control, ktoré športové vozidlá N ponúkajú.
Napokon sa však ukázala sila spojenia elektromotora, pohonu 4×4 a solídnych jazdeckých reakcií generálneho riaditeľa Hyundai (smiech). Skvele som sa zabavil a priznám sa, že už začínam vymýšľať nejakú odvetu!“ zhodnotil duel profesionálny jazdec Maťo Homola, ktorý štartoval s benzínovým i30 N Performance.
Obaja aktéri duelu sa zhodli na tom, že každý z typov pohonu, ktoré modely IONIQ 5 a i30 N reprezentujú, majú svoje neodškriepiteľné výhody. Elektrické vozidlá ponúkajú veľkú dynamiku a okamžité zrýchlenie, najmodernejšie technológie a príjemne tichú jazdu. Naopak benzínové N-ká poskytujú jedinečnú zábavu na okruhu aj v zákrutách, skvelé jazdné vlastnosti vo všetkých rýchlostiach a fantastický zvukový prejav, ktorý vyčarí úsmev na tvári každého milovníka športovej jazdy.

Vyhral IONIQ 5. Prečo?
Atraktívny súboj dvoch na prvý pohľad odlišných modelov, ktoré tiež disponujú úplne odlišnými typmi pohonu, vzišiel z „papierového“ porovnania kľúčových technických parametrov oboch vozidiel. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je takmer rovnaké – 5,2 sekundy pre IONIQ 5 a 5,4 sekundy pre i30 N Performance. Cieľom tohto duelu bolo však poukázať aj na niečo iné.

S rozvojom elektromobility ide ruka v ruke aj potreba osvety a vzdelávania. Niekoľko dní pred odhalením výsledku duelu Hyundai prostredníctvom video upútavky, ktorá za tri dni od zverejnenia na Youtube a sociálnych sieťach dosiahla vyše 110-tisíc zhliadnutí, vyzval ľudí, aby si tipli, ktoré z vozidiel v šprintérskom súboji zvíťazí. Mnoho komentujúcich sa domnievalo, že víťazom sa stane i30 N.
Pravdou je, že víťazstvo elektrického modelu IONIQ 5 bolo zrejmé od začiatku. Napriek tomu, že ide o civilné, nešportové auto väčších rozmerov a s výrazne vyššou hmotnosťou, rozhodujúcimi kritériami úspechu boli nielen pohon všetkých štyroch kolies, ktorým IONIQ 5 disponuje, ale aj vysoký výkon a výrazne vyšší krútiaci moment, ktorý je v batériových elektrických autách okamžite k dispozícii.
Zodpovednosť a bezpečnosť na prvom mieste
„Elektrické autá sa na našich cestách objavujú čoraz častejšie a ich počet bude ďalej narastať. Preto sme sa rozhodli v podobe atraktívneho šprintérskeho duelu medzi i30 N a IONIQ 5 upozorniť na niektoré zaujímavé vlastnosti batériového elektrického pohonu, ktoré si možno mnohí ľudia neuvedomujú,“ povedal Marek Kopča, marketingový a PR riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.
Jednou z vlastností batériových elektrických áut je práve dynamika zrýchlenia. Kým pri športovo ladených autách so spaľovacím motorom, ako je napríklad i30 N, sa rýchlosť a agilita – umocnené športovým dizajnom, výkonným motorom a atraktívnym zvukovým prejavom – prirodzene očakávajú, pri elektrických autách si ľudia skôr všímajú parametre ako sú rýchlosť nabíjania či dĺžka dojazdu na jedno nabitie. Elektrické autá, ako napríklad IONIQ 5 a KONA Electric, však môžu ponúkať aj vyšší výkon spojený s náhlym nástupom krútiaceho momentu.
„Duel sme zámerne zrealizovali na pretekárskom okruhu a za volant posadili profesionálneho jazdca a bežného vodiča. Dosiahli sme tým kontrast medzi športovosťou modelu i30 N, ktorý je na okruhoch ako doma, a civilným charakterom IONIQ-u 5. Zábavnou formou šprintérskeho súboja sme chceli poukázať na to, že rozličné typy áut s úplne odlišným typom pohonu môžu prekvapujúco ponúkať podobnú dynamiku.
A to by ich používatelia mali mať na pamäti vždy, keď dupnú na plynový pedál, aby neohrozili seba ani iných účastníkov cestnej premávky, alebo nespôsobili zbytočné škody na zdraví a majetku,“ dodal Marek Kopča a odporučil, aby vodiči áut bez ohľadu na typ pohonu, ktorí majú radi rýchlu jazdu, využívali na tento druh zábavy nie bežné cestné komunikácie, ale prostredie, ktoré je bezpečné a na ostrú jazdu prispôsobené.
Viac informácií o automobilke Hyundai a jej vozidlách získate na webe www.hyundai.sk. Video upútavku, ktorá predchádzala odhaleniu výsledkov súboja, aj celý klip z duelu IONIQ 5 a i30 N nájdete na Youtube kanáli Hyundai Slovensko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali

Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie

Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť

Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom

Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Juraj a Kristína sa presťahovali na Island: „Na Slovensku sme mali ako benefit Multisport kartu, tu chodíme zadarmo pozorovať veľryby“

Legendárne kúpele bijú na poplach: Liečivý prameň vysychá, spory eskalujú

Tvoje auto možno jazdí zbytočne horšie. Vyriešiť to môže jedna zmena pri tankovaní

Olej označovaný za „zázrak Stredomoria“ spomaľuje priberanie, odhalili vedci

Klienti sa nevedia dostať do svojich účtov. Banka pracuje na odstránení problémov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
EÚ prekročila červenú čiaru a chystá veľkú kontroverziu. Čas sa kráti, kričia vedci z celého sveta
Japonská automobilka hlási stratu 600 miliónov eur. Pripisuje ju clám, má plán, ako sa vrátiť k zisku
Obrovská nádej pre celú Európu: Americký ropný gigant preskúma dôležité ložisko plynu
OFICIÁLNE: Európska únia schválila jednotnú metodiku výpočtu emisií z dopravy
Slovákom prinesú vyššie ceny, Európe tlak. Emisné povolenky pre domácnosti zrejme odložia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Juraj a Kristína sa presťahovali na Island: „Na Slovensku sme mali ako benefit Multisport kartu, tu chodíme zadarmo pozorovať veľryby“

Legendárne kúpele bijú na poplach: Liečivý prameň vysychá, spory eskalujú

Tvoje auto možno jazdí zbytočne horšie. Vyriešiť to môže jedna zmena pri tankovaní

Olej označovaný za „zázrak Stredomoria“ spomaľuje priberanie, odhalili vedci

