Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Služba Spotify dosiahla v čase pandémie 130 miliónov platiacich používateľov. Za prvý štvrťrok ich pribudlo šesť miliónov. Analytici však tvrdia, že tieto čísla nie sú také pozitívne, ako služba naznačuje.

Spotify tvrdí, že dvojciferné zvýšenie štvrťročných tržieb pomohlo s kompenzáciou strát v dôsledku poklesu predaja reklamy, ktorý predstavuje desať percent z celkových príjmov. Platforma vo februári zaznamenala pokles používateľov v krajinách najviac zasiahnutých koronavírusom, akými sú Španielsko a Taliansko. Za uplynulý mesiac sa však situácia zlepšila. Služba zaznamenala za prvý štvrťrok 31-percentný mesačný nárast aktívnych používateľov. Analytik Mark Mulligan pre BBC News uviedol, že „využitie aplikácie raz mesačne nie je aktívne používanie„.

Pixabay

Spotify tvrdí, že pomer denných aktívnych používateľov a mesačných aktívnych používateľov bol v prvom štvrťroku silný. Silný však neznamená vyšší,“ povedal Mulligan. „Napokon, je možné zaznamenať pokles v streamovaní a zároveň nárast v počte používateľov. Znamená to, že viac ľudí sa zaregistruje, no menej ich službu aj využíva,“ vyjadril sa. Spoločnosť Global, ktorá vlastní rozhlasové stanice Capital FM a LBC, minulý mesiac uviedla, že od zavedenia obmedzení súvisiacich s koronavírusom vzrástlo počúvanie online rádií o 15 percent.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú