YouTube sa rozhodol zakročiť proti používateľom, ktorí sa snažia obchádzať reklamy bez spoplatneného prémia. YouTube totiž poriadne obmedzí používanie nástroja AdBlock, ktorí dokáže blokovať reklamy, informuje Mashable.

Len tri videá

Používatelia AdBlocku budú po novom upozornení na to, že si môžu nerušene pozrieť len tri videá a následne im platforme nič ďalšie nespustí. Nutné tak bude vypnúť AdBlock a vysporiadať sa s reklamami, prípadne si zaobstarať prémiovú verziu, ktorá však mesačne stojí 7,19 eur.

Tento poplatok síce nie je najvyšší, avšak v dobe rôznych streamovacích služieb, ktoré si ľudia často platia tri či štyri a ďalších spoplatnených sietí, sú podobné výdavky pre mnohých čoraz neúnosnejšie. Nad spoplatnením prémiovej verzie bez reklám uvažujú navyše aj sociálne siete, ako napríklad Facebook či Instagram.

Zmena na platforme YouTube prichádza po tom, čo spoločnosť zaznamenala v prvom štvrťroku pokles ziskov z reklám o 2,6 %. Tento pokles je však len jedným z mnohých a YouTube tieto zisky klesali už dlhšiu dobu. Podľa The Street sú pre YouTube tieto zisky dôležité, keďže až približne 68 % z nich vypláca samotným tvorcom videí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú