Po spustení novej funkcie súkromia v iOS 14.5 prišli mnohé marketingové firmy a vývojári o cenné dáta o používateľoch, ktoré využívali pre personalizovanú reklamu. Zdá sa, že sa podobným smerom vydá aj Google vo svojich Službách Google Play. Spoločnosť má umožniť odstránenie jedinečného identifikátora, ktorý obmedzí sledovanie aktivity používateľov využívané pre zadávanie reklám, informuje XDA-Developers.

Hoci podobnosť tejto novinky s riešením od Apple je veľmi malá, aj takýmto spôsobom môže Google pomôcť používateľom Android smartfónov, aby Služby Google Play neumožňovali využiť ich online aktivitu pre reklamné účely. Personalizovanú reklamu mali používateľa možnosť vypnúť v nastaveniach súkromia aj doteraz, no po novom budú môcť skryť aj unikátny identifikátor.

 

google play

Dosiaľ totiž bolo toto jedinečné ID viditeľné pre aplikácie a vývojárov aj po tom, čo používateľ vypol personalizovanú reklamu. Čoskoro však bude toto ID možné vymazať a miesto neho sa zobrazí iba reťazec núl, ktorý uvidia aj aplikácie. Tie však už nebudú môcť poskytnúť relevantnú reklamu na základe jedinečného identifikátora pre každého používateľa.

Aplikácie dostanú taktiež upozornenie na jeho vypnutie a dáta, ktoré o používateľovi zhromaždili, budú môcť byť odstránené. Takáto zmena by mala na začiatku ovplyvniť primárne aplikácie v smartfónoch s novým Androidom 12, neskôr o rok bude účinná vo všetkých zariadeniach s podporou Google Play.

Ďalšie detaily o tom, akú alternatívu chce Google miesto unikátneho ID ponúknuť pre marketingové účely, nie sú známe. Taktiež je otázne, ako zadávatelia reklamy obídu toto riešenie spoločnosti, aby dostali svoju reklamu k cieľovým používateľom. Ďalšie detaily má Google poskytnúť už v júli.

Zdroj: XDA-Developers

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom