Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
Sodík, materiál, ktorý potencionálne v budúcnosti môže nahradiť lítium v batériových elektromobiloch má za sebou obrovský prelom. Podľa informácií Interesting Engineering výskumníci z Kórejského pokročilého inštitútu vedy a technológie (KAIST) vyvinuli vysokovýkonné hybridné sodíkové-iónové batérie, ktoré je možné nabiť za pár sekúnd.
Zásoby sodíka sú takmer 1000-krát rozsiahlejšie ako v prípade tradičného lítia. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sú sodíkovo-iónové batérie v elektromobiloch príťažlivejšie ako tradičné lítium-iónové batérie.
Vhodnou kombináciou materiálov v batérii sa podarilo dosiahnuť vysoké kapacity a rýchlosti nabíjania a vybíjania. Ako naznačuje štúdia, batéria môže byť životaschopnou alternatívou k tradičným lítium-iónovým batériám.
Hybridné sodíkovo – iónové batérie
Ako uviedli výskumníci KAIST, batéria z hľadiska energetickej hustoty vykazuje charakteristiky výkonu superkondenzátorov.
Takéto hybridné sodíkovo-iónové batérie môžu uspokojiť rastúci dopyt po lacných batériach s vysokou hustotou energie, ktoré sú charakteristické rýchlo nabíjaním, dlhou životnosťou, aby vyhovovali širokému spektru použitia od mobilných elektronických zariadení až po batériové elektromobily.
Aktuálne dostupné sodíkovo-iónové batérie dosahujú relatívne nízku hustotu energie. V súčasnosti sú totiž dostupné dva hlavné druhy sodíkových akumulátorov, a to sodíkovo-iónové batérie (SIB) a sodíkovo-iónové kondenzátory (SIC). Výskumníci ústavu sa zamerali na sodíkovo-iónové hybridné bunky označované ako (SIHES), ktoré majú omnoho vyšší potenciál.
Vysoká hustota enregie v kombinácii s rýchlym nabíjaním
Tieto sodíkovo-iónové hybridné bunky môžu využívať rôzne potenciálne okná katód kondenzátorového typu a anód batériového typu. Tento typ batérií je centrom záujmu nielen odbornej, ale aj laickej verejnosti, pretože by v princípe mohol súčasne umožňovať vysokú hustotu energie a hustotu energie s rýchlym nabíjaním.
Podľa výskumníkov KAIST môže SIHES dosiahnuť hustotu energie až 247 Wh/kg a hustotu výkonu až 34 748 W/kg. Tento výskum predstavuje prelom v prekonávaní súčasných obmedzení, ktorými sú viazané súčasné batérie.
Predpokladá sa, že tieto batérie budú vhodné predovšetkým z dôvodu rýchleho nabíjania, a ich uplatnenie sa prejaví od elektromobilov cez inteligentné elektronické zariadenia až po letecké technológie. Doktorandi výskumného inštitútu KAIST zatiaľ nešpecifikovali, kedy by sa spomínaná technológia mohla dostať do bežného života.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP