Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Slovenská pošta zavádza veľkú zmenu, ktorá mnohých poteší. Nedávno sme informovali o novinke od súkromnej spoločnosti Packeta, ktorá umožňuje posielať balíky cez Z-BOX-y, čo výrazne uľahčuje život a urýchľuje neobľúbený proces návštevy klasickej pobočky.

Vyzerá to tak, že Pošta už má prichystanú odpoveď. Ako informuje RTVS, práve bolo spustené testovanie samoobslužného terminálu, cez ktorý môžeš poslať svoj balík podobne, ako v prípade Packety.

Prvý sa už testuje

Slovenská pošta zatiaľ len vchádza do testovacej fázy. Jej prvý automat sa nachádza v bratislavskej Petržalke, kde nahrádza niektoré zrušené kamenné pobočky. Novinka má za účel zbaviť ťa otravného čakania pri okienku pred ľudským pracovníkom.

Ak bude testovanie úspešné, podobné terminály by mali pribudnúť po celom Slovensku a neskôr sa plánuje funkcionalita terminálu rozšíriť.

Samoobslužný kiosk momentálne slúži primárne na podaj zásielok do troch kilogramov, ale v budúcnosti sú vyhliadky, aby bolo možné platiť aj napríklad SIPO alebo poštové poukazy,“ priblížila pre RTVS Adriána Kačmárová, IT analytička Plaut Slovensko.

Reagujú na Packetu

Konkurenčná spoločnosť Packeta svoju rozsiahlu sieť Z-BOX-ov začala nedávno využívať rovnakým spôsobom. Môžeš cez ne taktiež odosielať balíky, na rozdiel od Pošty iné možnosti firma neponúka.

Packeta/Úprava redakcie

Najväčšou výhodou Z-BOXov je to, že sú otvorené 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Taktiež za bežných okolností netreba čakať v rade a vypĺňať otravné tlačivá. Balík jednoducho nahodíš do aplikácie, dostaneš unikátny kód a vložíš ho do jedného zo Z-BOX-ov.

Spoločnosť dodáva, že celý proces nahodenia do aplikácie zaberie len zhruba 30 sekúnd.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú