Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov
Zadávatelia reklamy sú pri jej vytváraní v rôznych formách povinní držať sa etického kódexu podľa zákona o reklame. Rada pre reklamu však prednedávnom uznala za zavádzajúci a klamlivý podnet na reklamu internetového a televízneho providera RUPKKI. Ten vo svojej reklame použil informácie, ktoré boli klamlivé a nejednoznačné. Informovala o tom rada na svojom webe.
Reklama na televíziu zavádzala zákazníka
Problémová reklama bola propagovaná na televíziu VARIO TV, ktorú ponúka firma RUPKKI zo Spišskej Novej Vsi. Podnet od fyzickej osoby uznala Rada pre reklamu za pozitívny hneď v niekoľkých oblastiach a formulácie niektorých častí textu v reklame sú podľa jej rozhodnutia klamlivé a zavádzajúce.
Provider televízie vo svojej reklame láka ľudí na VARIO TV, ktorá je podľa jeho propagácie „najúžasnejšia televízia na trhu“. Na svojom webe uvádza RUPKKI pri ponuke vlastnej televízie nasledovné:
„Najúžasnejšia televízia na trhu, ktorá ponúka viac ako 130 tv staníc, digitálne funkcie „zastav, pretoč, spusti znovu,“ ARCHÍV najpozeranejších TV kanálov, nahrávanie a ešte oveľa viac za cenu, ktorá sa oplatí. Na výber z množstva tématických balíčkov. Obľúbené seriály, filmy už nikdy nezmeškáte. Najnovšie filmy na HBO, Cinemax, Filmboxe či športové kanály u Vás v obývačke. Nezabúdame ani na miestnu Redutu.“
Okrem toho spoločnosť propagovala aj tlačený leták, v ktorom stálo: „ceny postavené na hlavu. Rupkki Gigo optika 600/400 Mbps; 18,60€ lacnejšie to už nejde; Digitálna televízia s archívom zadarmo od 5,05 €; Technické stredisko k dispozícii 7 dní v týždni. Volajte.“
Rada pre reklamu uznala vyjadrenie týkajúce sa archívu zadarmo od 5,05 € za zavádzajúce, nakoľko zákazník z reklamy nevie, na ktorý program sa benefit vzťahuje, a preto ho môže takéto vyjadrenie voviesť do omylu, že výhoda platí pre celú ponuku poskytovateľa.
„Komisia je preto toho názoru, že zadávateľ v tomto smere nevenoval dostatočnú pozornosť prezentácii a informovaniu o svojej ponuke a uvedené tvrdenie považuje za zavádzajúce,“ informovala komisia Rady pre reklamu v náleze.
Samotná propagácia ponuky pre digitálnu televíziu s archívom zdarma od 5,05 € je podľa rady zároveň klamlivá, pretože zákazník nemá možnosť si túto ponuku zakúpiť samostatne bez nutnosti zakúpenia ďalšieho balíka s inou službou, kde by bola celková cena omnoho vyššia. Predmetnú reklamu by mal na základe rozhodnutia komisie tento poskytovateľ zmeniť a zamedziť jej ďalšiemu šíreniu.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obľúbený operátor ruší svoje balíky a prináša veľké zmeny, máme všetky detaily
Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
Dodá signál aj vtedy, keď všetko ostatné zlyhá. Slovenský operátor má v rukách zariadenie pre apokalypsu
Nemci urobili prevratný experiment: Ľudské bunky vystavili desaťnásobne silnejšiemu 5G, toto sa s nimi stalo
Slováci jasajú: Operátor vylepšuje dôležitú službu. Platíš menej, dátuješ viac (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Od júla si prilepšia státisíce Slovákov. Zisti, či si medzi nimi aj ty. V hre sú milióny eur (PREHĽAD)
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Zničil rebríčky sledovanosti. Pokračovanie filmového fenoménu z Netflixu sa predstavuje v prvej ukážke
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
-
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Nový čínsky motor prežil test, ktorý láme fyzikálne zákony. Využíva pohon ako z iného sveta
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP