Reklamy sú pre Facebook hlavným zdrojom príjmov, z ktorých generuje obrovské zisky každý rok. V Česku sa však na súd dostal prípad, v ktorom najväčšiu sociálnu sieť sveta žaluje majiteľ jednej z najväčších sietí kasín King’s Resort.

Pokerový kráľ v Česku žaluje Facebook za neoprávnenú reklamu, ktorá sa zobrazovala na jeho platforme. Chce vysúdiť 500 miliónov českých korún, informovali Hospodářske noviny. Žaloba bola podaná na súd v Plzni.

České kasíno žaluje Facebook za nelegálnu reklamu

Najväčšia sociálna sieť tak čelí popri veľkým problémom s únikom dát 533 miliónov používateľov aj súdu za neoprávnené šírenie reklamy. V tomto prípade mali podvodníci na Facebooku šíriť reklamu v mene King’s Casina v Rozvadově v podobe platenej propagácie ešte od marca minulého roka a lákali ľudí na vklad peňazí do online kasína.

Problémom však je, že King’s Resort neprevádzkuje online kasína a od inzerátov na sociálnej sieti sa dôrazne dištancoval. Nie je ale známe, kto tieto reklamy na Facebooku v mene kasína propagoval. Majiteľ známej siete kasín na tento problém niekoľkokrát upozorňoval, no údajne sa zo strany Facebooku dočkal iba ignorácie.

Niekto, koho nejde nájsť, a teda nemá ani licenciu na prevádzku, si zmyslel, že použije naše meno, naše kasíno a urobí si reklamu na Facebooku. Vo výsledku tu mocné médium pomáha podvodníkom a berie si za to peniaze. Preto žalujeme Facebook za ujmu,“ vyjadril sa Leon Tsoukernik, majiteľ kasín, pre Hospodářské noviny.

Podľa českého zdroja sa v podvodných reklamách v mene kasína na Facebooku objavovali hlášky ako „Nejlepší české casino je nyní online!“ alebo „Dáme 3000 CZK všem novým hráčům!„. Prevádzkovanie a reklama na hazard však podlieha aj v Česku prísnym reguláciám a prevádzkovateľ musí mať povolenie od ministerstva financií.

NEPREHLIADNI
Regulačný orgán vyšetruje Facebook pre údaje o používateľoch uložené online

V dôsledku toho je tak reklama na Facebooku v mene King’s Casina nielen klamlivá, ale aj nelegálna, informuje portál PokerArena.cz. Navyše môže v takom prípade dôjsť aj k poškodeniu značky a mena kasína či jeho majiteľa v prípade, pokiaľ by podvodníci hráčov, ktorí falošnej reklame naletia, oklamali a obrali o peniaze. Podľa žaloby je tak za vzniknutý problém Facebook plne zodpovedný.

Reklama Facebooku ročne generuje obrovský zisk

Podľa vyjadrení pre Hospodářske noviny berie sociálna sieť falošné reklamy veľmi vážne a odporúča ich nahlásiť. Reálne však môže mať neskúsený alebo nezainteresovaný používateľ siete takmer nulovú šancu rozoznať v takomto prípade klamlivú reklamu, pokiaľ nevie, že toto kasíno neprevádzkuje online hazard. Podobný problém môže nastať aj v iných prípadoch.

Ako mnohí dobre vieme, reklamou na Facebooku sa to len hemží a najväčšia sociálna sieť sveta doteraz docielila, že inzeráty na rôzne produkty a služby sú propagované všade, kde sa to len dá. Vo výsledku tak dokáže z reklamy ročne zarobiť miliardy dolárov. Len vlani platforma uviedla, že na reklame získala až 20,7 miliardy amerických dolárov, teda približne 17,2 miliardy eur.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú