Reklamy sú pre Facebook hlavným zdrojom príjmov, z ktorých generuje obrovské zisky každý rok. V Česku sa však na súd dostal prípad, v ktorom najväčšiu sociálnu sieť sveta žaluje majiteľ jednej z najväčších sietí kasín King’s Resort.

Pokerový kráľ v Česku žaluje Facebook za neoprávnenú reklamu, ktorá sa zobrazovala na jeho platforme. Chce vysúdiť 500 miliónov českých korún, informovali Hospodářske noviny. Žaloba bola podaná na súd v Plzni.

České kasíno žaluje Facebook za nelegálnu reklamu

Najväčšia sociálna sieť tak čelí popri veľkým problémom s únikom dát 533 miliónov používateľov aj súdu za neoprávnené šírenie reklamy. V tomto prípade mali podvodníci na Facebooku šíriť reklamu v mene King’s Casina v Rozvadově v podobe platenej propagácie ešte od marca minulého roka a lákali ľudí na vklad peňazí do online kasína.

Problémom však je, že King’s Resort neprevádzkuje online kasína a od inzerátov na sociálnej sieti sa dôrazne dištancoval. Nie je ale známe, kto tieto reklamy na Facebooku v mene kasína propagoval. Majiteľ známej siete kasín na tento problém niekoľkokrát upozorňoval, no údajne sa zo strany Facebooku dočkal iba ignorácie.

Niekto, koho nejde nájsť, a teda nemá ani licenciu na prevádzku, si zmyslel, že použije naše meno, naše kasíno a urobí si reklamu na Facebooku. Vo výsledku tu mocné médium pomáha podvodníkom a berie si za to peniaze. Preto žalujeme Facebook za ujmu,“ vyjadril sa Leon Tsoukernik, majiteľ kasín, pre Hospodářské noviny.

Podľa českého zdroja sa v podvodných reklamách v mene kasína na Facebooku objavovali hlášky ako „Nejlepší české casino je nyní online!“ alebo „Dáme 3000 CZK všem novým hráčům!„. Prevádzkovanie a reklama na hazard však podlieha aj v Česku prísnym reguláciám a prevádzkovateľ musí mať povolenie od ministerstva financií.

NEPREHLIADNI
Regulačný orgán vyšetruje Facebook pre údaje o používateľoch uložené online

V dôsledku toho je tak reklama na Facebooku v mene King’s Casina nielen klamlivá, ale aj nelegálna, informuje portál PokerArena.cz. Navyše môže v takom prípade dôjsť aj k poškodeniu značky a mena kasína či jeho majiteľa v prípade, pokiaľ by podvodníci hráčov, ktorí falošnej reklame naletia, oklamali a obrali o peniaze. Podľa žaloby je tak za vzniknutý problém Facebook plne zodpovedný.

Reklama Facebooku ročne generuje obrovský zisk

Podľa vyjadrení pre Hospodářske noviny berie sociálna sieť falošné reklamy veľmi vážne a odporúča ich nahlásiť. Reálne však môže mať neskúsený alebo nezainteresovaný používateľ siete takmer nulovú šancu rozoznať v takomto prípade klamlivú reklamu, pokiaľ nevie, že toto kasíno neprevádzkuje online hazard. Podobný problém môže nastať aj v iných prípadoch.

Ako mnohí dobre vieme, reklamou na Facebooku sa to len hemží a najväčšia sociálna sieť sveta doteraz docielila, že inzeráty na rôzne produkty a služby sú propagované všade, kde sa to len dá. Vo výsledku tak dokáže z reklamy ročne zarobiť miliardy dolárov. Len vlani platforma uviedla, že na reklame získala až 20,7 miliardy amerických dolárov, teda približne 17,2 miliardy eur.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom