Bankové aplikácie sú bežne využívané aj v smartfónoch, kde ponúkajú pohodlnejší, no zároveň bezpečný spôsob spravovania financií. Slovenská banka, ktorá je známa tiež vďaka svojim inováciám a prepojeniu bankovníctva s modernými technológiami, pracuje na novej službe, konkrétne na prvej vstavanej bankovej aplikácii v klávesnici smartfónu. Novinka Tatra banky je zatiaľ v testovacej fáze a podľa našich informácií je do skúšobnej prevádzky zapojených 20 000 klientov prostredníctvom kampane.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Pokiaľ si aj ty jedným z mnohých klientov slovenskej Tatra banky a máš nainštalovanú aplikáciu Tatra banka VIAMO, v uplynulých dňoch si sa mohol vo svojom smartfóne s Androidom či iOS stretnúť s nevšednou novinkou. Testovaná služba v podobe bankovej klávesnice totiž ponúka vybraným zákazníkom banky možnosť vyskúšať si funkcie, s ktorými sa doteraz nestretli. Stačí si ju aktivovať, udeliť prístup ku klávesnici a vychutnať si skúšobnú prevádzku tohto softvéru.

Tatra banka (opäť) inovuje

Na vývoji aplikácie sa podieľa spoločnosť PayKey z Izraela. Práve tá hraje v tomto projekte kľúčovú úlohu. PayKey totiž vyhrala Elevator Lab Challenge v kategórii „Nápad s najširším uplatnením v rámci celej skupiny RBI“, kde ukázala nápad, ktorý premení aj obyčajnú klávesnicu smartfónu na nový bankový kanál s ponukou užitočných služieb. Tie sa teraz v testovaní rozhodla ponúknuť úzkej skupine klientov Tatra banka. O tom, či bude aplikácia oficiálne spustená pre všetkých, rozhodne až zhodnotenie výsledkov testovania o niekoľko týždňov.

„Tatra banka ako inovačný líder s odvahou skúšať nové služby a produkty priniesla vybranej skupine klientov možnosť otestovať novú službu, ktorá bola navrhnutá v spolupráci s víťazom minuloročného Elevator Lab Challenge. V prípade pozitívneho vyhodnotenia testovania bude následne služba sprístupnená všetkým klientom.“ – informoval FonTech.sk hovorca Tatra banky, Boris Fojtík.

Pokiaľ sa však nakoniec ukáže, že klienti o takúto aplikáciu nemajú príliš veľký záujem, môže banka túto službu stiahnuť. Ak sa ale dočká pozitívnej odozvy, tak sa jej zákazníci onedlho môžu dočkať ďalšej inovácie, ktorá im pomôže lepšie a jednoduchšie využívať služby Tatra banky.

Skvelé možnosti bankovej klávesnice

Čo by táto novinka mohla priniesť? V prvom rade jednoduchý prístup k posielaniu peňazí na telefónne číslo podobne ako v prípade aplikácie VIAMO. Navyše už nebude potrebné prepisovať IBAN číslo. To totiž táto služba zvládne priamo zdieľať aj prostredníctvom sociálnych sietí. Ďalšou nemej dôležitou funkciou je aj zisťovanie zostatku na účte, ktorý je spárovaný s VIAMO. Tatra banka pritom myslí na všetkých klientov, ktorí využívajú smartfóny s Androidom a iOS.

Aplikácia je v testovacej fáze funkčná na oboch platformách a po jej aktivácii získa vybraný používateľ rýchly prístup k všetkým spomínaným možnostiam. Riešenie izraelskej spoločnosti PayKey tak nachádza uplatnenie v tejto novej bankovej klávesnici, ktorá sa „jednoducho integruje s aplikáciou mobilného bankovníctva, vďaka čomu umožňuje používateľom iniciovať celý rad finančných služieb, vrátane platieb P2P, kontroly zostatku na účte, bezkartových výberov hotovosti a mnoho ďalších, zvnútra akejkoľvek mobilnej aplikácie bez nutnosti otvárať špeciálnu aplikáciu,“ píše banka na svojom webe.

O bezpečnosť je postarané

Používatelia vybraní do testu pritom nemusia mať žiadne obavy o bezpečnosť takejto služby. Ide totiž o zabezpečenú službu, ktorá dokáže zachovať autentifikáciu banky, pričom sa ľahko integruje na úrovni API. Tatra banka tak aj týmto testovaním opäť dokazuje, že v bankovom sektore patrí medzi inovačných lídrov, ktorí „nespia na vavrínoch“ a snaží sa klientom poskytnúť stále lepšie novinky.

Hoci nie je testovanie novej aplikácie ešte na konci, a teda nie je definitívne rozhodnuté o tom, či bude softvér dostupný pre širšiu verejnosť, je skvelé vidieť, že banka na sebe neustále pracuje a prináša riešenia, aké u konkurencie nenájdeme. Dostal si sa aj ty do exkluzívneho výberu Tatra banky pri teste tejto služby? Ak áno, napíš nám do komentárov, ako si s ňou spokojný.

Čo nájdeme u konkurencie?

Mobilné aplikácie samozrejme nechýbajú ani v ponuke iných obľúbených bankových domov, ktoré sa snažia prinášať vlastné funkcie. Od júna tohto roka sa väčšina bánk sústredila na spustenie bezkontaktnej platobnej služby Apple Pay, ktorá už nechýba ani v Tatra banke, 365 Bank, J&T Banke, mBank, Poštovej banke či Slovenskej sporiteľni. U mnohých z nich už dlhší čas taktiež nájdeme aj Google Pay. Rovnako tak v bankových aplikáciách nechýbajú moderné možností autorizácie klienta a skvelé možnosti pre správu financií.

Slovenská sporiteľňa sa napríklad rozhodla skoncovať s GRID kartami a znova sa pri autorizácii klientov spolieha na smartfóny. SMS overovanie je totiž už niekoľko týždňov jediným bezpečnostným prvkom pri podpisovaní transakcií. Posielanie peňazí je dnes hračkou aj vďaka takýmto riešeniam a možnostiam mobilných aplikácií. Posielať peniaze priamo na telefónne číslo umožňuje aj VÚB Viamo.

Mnohé banky pritom využívajú aj bezpečné spôsoby autorizácie zákazníkov, ktorí majú možnosť pri prihlasovaní využiť biometrické údaje ako odtlačok prsta či svoju tvár. Tatra banka má spustenú technológiu Tvárová biometria, avšak na podobný spôsob prihlasovania majú zálusk aj ďalšie banky, čo nám prezradil Ján Záborský zo spoločnosti Innovatrics. Neustále novšie a modernejšie technológie tak postupne vylepšujú aj možnosti a zážitok z používania mobilných bankových aplikácií, ktorými banky prinášajú klientom stále lepšie možnosti.