Zvyšovanie bezpečnosti v bankovom sektore si vyžaduje neustále bezpečnejšie spôsoby overovania identity zákazníkov. Dnes už obyčajné ID niekedy nestačí a čoskoro sa tak budeme stretávať s modernejším zabezpečením. Po Tatra banke sa technológia rozpoznávania tváre využije aj v aplikáciách ďalších bankových domov či mobilných operátorov.

Jedna z najväčších slovenských bánk prednedávnom inovovala svoju mobilnú aplikáciu, v ktorej sprístupnila funkciu Face ID od Apple pre overenie identity zákazníkov. Následne sa však rozhodla využiť aj sofistikovanejší spôsob zabezpečenia, ktorý slúži klientom pri vytváraní nového účtu. S novou technológiou je takmer nemožné Tvárovú biometriu oklamať, no zdá sa, že Tatra banka nie je jedinou bankou, ktorá chcela tento prvok využiť vo svojej aplikácii.

Budúcnosť technológie pre rozpoznávanie tváre už klope na dvere

Za vývojom Tvárovej biometrie Tatra banky stojí spoločnosť Innovatrics, ktorá do tejto technológie priniesla vlastné riešenia. Vďaka nim je jej využitie bezpečnejšie ako napríklad aj v prípade Face ID od Apple. Takúto možnosť však chcú ponúknuť ďalšie spoločnosti, o čom nás informoval Ján Záborský zo spoločnosti Innovatrics. Aj keď technológiu využíva zatiaľ iba Tatra banka, onedlho sa môže ešte viac rozšíriť do iných bánk.

Nenechaj si ujsť
Jedna z najväčších slovenských bánk mení priemysel a využíva tvár ako kľúčový prvok zabezpečenia. Ako táto technológia funguje?

Spustené to má len Tatra banka. S viacerými ďalšími pracujeme, prípadne majú záujem o túto technológiu,“ informoval FonTech.sk Ján Záborský zo spoločnosti Innovatrics.

Bližšie informácie o tom, ktoré banky prejavili záujem o využitie rozpoznávania tváre, ale nie sú známe. Podľa našich informácií sa však jedna z týchto bánk rozhodne technológiu podobnú Tvárovej biometrii od Tatra banky spustiť už vo veľmi blízkom čase. Využitie tohto zabezpečenia ale nie je obmedzené iba na banky a neskôr sa k nim môžu podľa Jána Záborského pridať aj mobilní operátori, ktorí budú môcť týmto spôsobom overovať identitu zákazníkov napríklad pri vydávaní SIM karty.

Pohodlné vybavovačky priamo cez smartfóny

Mobilné aplikácie viacerých finančných a telekomunikačných spoločností sa tak môžu onedlho zmeniť, aby priniesli nielen vysokú úroveň zabezpečenia, ale tiež pohodlné vybavovanie požiadaviek priamo cez smartfón. Klienti tak už viac nebudú musieť často navštevovať pobočky, kde neraz strávia desiatky minút čakaním. Mnoho úkonov môže prebiehať priamo cez aplikácie, kde bude k overeniu zákazníka stačiť iba jeho tvár.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú