Slováci už lacné a populárne modely áut nekúpia. Obľúbené značky ich vymenili za elektromobily
Automobilky Citroën, Peugeot a Opel sa rozhodli, že na väčšine európskych trhov, vrátane toho slovenského, prestanú vyrábať lacné a populárne dodávky so spaľovacími motormi, o téme informuje Electrek. Na potenciálnych zákazníkov to môže mať obrovský vplyv a hrozí aj prechod ku konkurencii.
Jedno auto pod tromi značkami
Automobilky koncernu Stellantis sa vzdali áut so spaľovacími modelmi v prípade modelov Citroën Berlingo, Peugeot Rifter a tiež Opel Combo Life. Všetky z nich nahradili ich elektrické verzie, ktorých cena je, pochopiteľne, vyššia a poskytujú aj slabší dojazd.
Napríklad práve Citroën E-Berlingo začína až na sume 30 490 € a v konfigurátore sa potenciálny kupca dojazd nedozvie. Na prezentačnej webovej stránke však všetky tri značky uvádzajú dojazd 280 km, pričom tento údaj zatiaľ nie je oficiálne schválený. Všetky tri modely dostanú batériu s kapacitou 50 kWh, zrejme sa jedná o ten istý typ.
Celkovo sú všetky tri modely takmer identické, Peugeot začína na sume 32 290 € a Opel sa cenou na webe nechváli. Všetky tri modely zároveň vo svojom elektrickom prevedení dosahujú výkon 100 kW.
Lacnejší je aj Volkswagen
Týmto krokom sa stali všetky tri modely pre mnohých zákazníkov, ktorým na typu pohonu tak veľmi nezáleží, prakticky nepredajné. O niekoľko tisíc € totiž prekračujú cenu ekvivalentnej dodávky Caddy od automobilky Volkswagen, ktorá je vo všeobecnosti považovaná za spoľahlivejšiu a jej autá za lepšie spracované a pohodlnejšie.
Volkswagen Caddy v 5-dverovom prevedení začína už na cene 25 680 €, tá však nie je dostupná v elektrickom či hybridnom prevedení vôbec. Ak sa jedná o rodinné dodávky, azda najlacnejšou voľbou ostáva Dacia Lodgy (od 17 410 €) alebo Fiat Doblò (od 16 100 €).
Vydýchnuť si ale môžu podnikatelia, ktorý potrebujú autá najmä pre prácu a vozenie nákladu. Úžitkové varianty troch modelov koncernu Stellantis totiž ostávajú dostupné aj naďalej so spaľovacími motormi a za ceny pohybujúce sa na úrovni 15 000 €.
Chce elektrifikovať takmer všetko
Podľa generálneho riaditeľa skupiny Stellantis je koncern pripravený investovať do elektromobility najmenej 30 miliárd € a pripravujú dokonca platformy pre vozidlá, ktoré dosiahnu úctyhodný dojazd 500 až 800 km. Už do roku 2025 má byť 98 % v Európe a Severnej Amerike predávaných modelov ponúkať aj elektrickú verziu. Pod Stellantis pritom spadajú aj značky ako Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Chrysler a ďalšie.
Carlos Tavares, šéf koncernu, sa v minulosti vyjadril, že náklady na elektromobily sú extrémne vysoké a automobilky môžu skrachovať. Výrobcovia automobilov potrebujú čas na testovanie a zabezpečenie toho, aby nová technológia fungovala, pripomenul Tavares. Tlačiť na zrýchlenie tohto procesu „bude kontraproduktívne“.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP