Šéf Škody potešil väčšinu Slovákov. Oznámil, že skúsi postaviť najlákavejší elektromobil doteraz
Za zlomový moment elektromobility sa považuje príchod plnohodnotného batériového auta, ktoré nebude stáť viac ako 20 000 €. Po pesimistických vyhláseniach šéfa VW Thomasa Schäfera prichádzajú o niečo pozitívnejšie správy z tábora Škody. CEO Klaus Zellmer v rozhovore pre Auto Motor und Sport prezradil, že lacný elektromobil s 20 000 € je jednou z priorít mladoboleslavskej spoločnosti.
Škoda je veľmi silným hráčom v segmente lacnejších vozidiel. Pokojne môžeme tvrdiť, že v nižšej strednej triede dominuje, napríklad aj veľmi populárnym modelom Fabia.
Klaus Zellmer si túto pozíciu spoločnosti voči konkurencii uvedomuje a verí, že to je jedna z ich najsilnejších stránok. Ako uviedol v rozhovore, prioritou bude udržať si pozíciu v danom segmente aj s nástupom elektromobilov.
Elektrickú Fabiu za 20 000 € by sme privítali
Aj Škoda začala elektrifikovať svoje portfólio od tých prémiovejších modelov. Enyaq ako „nástupca“ Kodiaqu začína na sume vyše 40 000 €, čo je dvojnásobok očakávaného „ľudového“ elektromobilu. Česká automobilka prezradila, že ďalšia generácia populárnej Škody Octavia bude už len elektrická a podobne by to mohlo byť aj s Fabiou, respektíve jej nástupcom.
Škoda Vision 7S odhaľuje budúce smerovanie automobilky
Pri pohľade na súčasné ceny spaľovacej Fabie je reálne, že sa automobilke podarí dosiahnuť sumu elektromobilu pod 20 000 € (nová najlacnejšia Fabia aktuálne stojí 13 330 €). Elektromobil by tak mohol byť pokojne drahší aj o 6 000 € a Škoda by sa stále vtesnala do očakávanej cenovky.
Najlacnejšia elektrická Škoda príde na trh v polovici dekády a postavia ju na koncernovej platforme VW určenej pre najlacnejšie elektromobily. Rovnakú platformu bude zdieľať aj VW či Cupra, avšak minimálne v prípade VW nečakajme, že auto bude stáť menej než 20 000 €.
O pár rokov sa dočkáme nádielky zaujímavých elektromobilov
Zhruba o dva až tri roky sa podľa posledných informácií, na ktoré upozornil aj portál The Driven, môžeme tešiť aj na elektrickú Octaviu, ktorá je podľa vyjadrení šéfa automobilky už vo vývoji a bude stáť na novej koncernovej platforme SSP.
Pôjde teda o úplne nový elektromobil, než s akými sme sa doposiaľ mohli v rámci koncernu VW stretnúť. Batéria s kapacitou 89 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP na úrovni okolo 600 km a tešiť sa tiež môžeme na rýchle 200 kW nabíjanie. Už o pár rokov teda uvidíme elektrických nástupcov dvojice najpopulárnejších modelov mladoboleslavskej automobily.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
MIMORIADNE: Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP