Šéf Škody potešil väčšinu Slovákov. Oznámil, že skúsi postaviť najlákavejší elektromobil doteraz
Za zlomový moment elektromobility sa považuje príchod plnohodnotného batériového auta, ktoré nebude stáť viac ako 20 000 €. Po pesimistických vyhláseniach šéfa VW Thomasa Schäfera prichádzajú o niečo pozitívnejšie správy z tábora Škody. CEO Klaus Zellmer v rozhovore pre Auto Motor und Sport prezradil, že lacný elektromobil s 20 000 € je jednou z priorít mladoboleslavskej spoločnosti.
Škoda je veľmi silným hráčom v segmente lacnejších vozidiel. Pokojne môžeme tvrdiť, že v nižšej strednej triede dominuje, napríklad aj veľmi populárnym modelom Fabia.

Klaus Zellmer si túto pozíciu spoločnosti voči konkurencii uvedomuje a verí, že to je jedna z ich najsilnejších stránok. Ako uviedol v rozhovore, prioritou bude udržať si pozíciu v danom segmente aj s nástupom elektromobilov.
Elektrickú Fabiu za 20 000 € by sme privítali
Aj Škoda začala elektrifikovať svoje portfólio od tých prémiovejších modelov. Enyaq ako „nástupca“ Kodiaqu začína na sume vyše 40 000 €, čo je dvojnásobok očakávaného „ľudového“ elektromobilu. Česká automobilka prezradila, že ďalšia generácia populárnej Škody Octavia bude už len elektrická a podobne by to mohlo byť aj s Fabiou, respektíve jej nástupcom.
Škoda Vision 7S odhaľuje budúce smerovanie automobilky
Pri pohľade na súčasné ceny spaľovacej Fabie je reálne, že sa automobilke podarí dosiahnuť sumu elektromobilu pod 20 000 € (nová najlacnejšia Fabia aktuálne stojí 13 330 €). Elektromobil by tak mohol byť pokojne drahší aj o 6 000 € a Škoda by sa stále vtesnala do očakávanej cenovky.
Najlacnejšia elektrická Škoda príde na trh v polovici dekády a postavia ju na koncernovej platforme VW určenej pre najlacnejšie elektromobily. Rovnakú platformu bude zdieľať aj VW či Cupra, avšak minimálne v prípade VW nečakajme, že auto bude stáť menej než 20 000 €.
O pár rokov sa dočkáme nádielky zaujímavých elektromobilov
Zhruba o dva až tri roky sa podľa posledných informácií, na ktoré upozornil aj portál The Driven, môžeme tešiť aj na elektrickú Octaviu, ktorá je podľa vyjadrení šéfa automobilky už vo vývoji a bude stáť na novej koncernovej platforme SSP.

Pôjde teda o úplne nový elektromobil, než s akými sme sa doposiaľ mohli v rámci koncernu VW stretnúť. Batéria s kapacitou 89 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP na úrovni okolo 600 km a tešiť sa tiež môžeme na rýchle 200 kW nabíjanie. Už o pár rokov teda uvidíme elektrických nástupcov dvojice najpopulárnejších modelov mladoboleslavskej automobily.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu




