Šéf Škody: Autá na vodík ani biopalivá nikdy nevyrobíme, elektromobily sú jediná cesta
Šéf predstavenstva automobilky Škoda, Thomas Schäfer, sa počas výročnej konferencie vyjadril k budúcemu smerovaniu českého výrobcu automobilov. Ako uvádza spoločnosť v tlačovej správe, podľa slov Schäfera je budúcnosť iba elektrická a vodík či biopalivá nepripadajú do úvahy.
Mladoboleslavská automobilka nevyvíja elektromobily v dôsledku tlaku Európskej únie, Thomas Schäfer na výročnej konferencii prezradil, že automobilka elektrickým vozidlám jednoducho verí.
Podľa jeho slov sa tento typ pohonu začína domestikovať aj na rozvojových trhoch, akým je napríklad India. Zároveň dodal, že alternatívne formy pohonu ako biopalivá či vodíkové technológie nebude Škoda nikdy vyvíjať.
Koniec plug-in hybridov
Schäfer tiež prezradil, že česká automobilka končí s vývojom plug-in hybridných motorizácií, v ktorých rovnako nevidí perspektívu. Plug-in hybrid totiž kombinuje dva druhy pohonu, a tak je takéto vozidlo príliš nákladné.
Navyše takmer vôbec nerieši otázku znižovania emisií, nakoľko majitelia plug-in hybridov nenabíjajú svoje autá tak často, ako by mali. Súčasné plug-in hybridné modely ale aj naďalej zostanú v ponuke.
Riaditeľ predstavenstva automobilky Škoda dodal, že automobilka plánuje priniesť aj elektrickú verziu najpopulárnejšieho modelu, ktorým je Octavia. Elektrický sedan/combi sa však nebude volať rovnako. Inžinieri z Mladej Boleslavy totiž elektrickými vozidlami započali úplne novú éru a tak bude nový nie len názov, ale aj dizajn.
V blízkej budúcnosti až tri nové modely
Thomas Schäfer prezradil, že v blízkej budúcnosti sa máme tešiť až na tri nové modely, ktoré budú medzi zákazníkmi populárnejšie ako elektrický Enyaq. Modulárna platforma MEB poskytuje veľmi široké možnosti. Postaviť sa na nej dá prakticky akýkoľvek elektromobil, či už ide o menšie auto do mesta na štýl konceptu ID. Life, SUV v podobe Škody Enyaq či veľkej dodávky, akou je ID. Buzz.
Škoda sa tak nemusí riadiť výlučne modelmi odvodenými od materskej automobilky VW, ale pokojne predstaviť aj niečo vlastné. S najväčšou pravdepodobnosťou ale uvidíme niečo, čo by mohlo zdieľať výrobnú linku a čo najviac komponentov s autami súrodeneckých automobiliek.
Ako píše AutoCar, horúcim želiezkom v ohni je tak ID.3 prerobený na štýl Škody. Podobne tak nedávno urobila automobilka Cupra s modelom Born. Ďalším kandidátom je menší elektromobil podobný konceptu ID. Life, ktorým by Škoda zaplátala dieru po chýbajúcom modeli Citigo-e.
Názvoslovie si zachová „E“ a „Q“
Už dávnejšie si česká automobilka dala zapísať ochrannú známky na nový model „Elroq“, ktorý by mal podľa doterajších informácií zapadať do segmentu mestských crossoverov. Veľkostne by sa malo jednať o elektromobil podobný modelu Karoq.
Mladoboleslavská automobilka sa tak drží svojho názvoslovia s písmenom „Q“ na konci a v prípade elektrických modelov to je aj písmeno „E“ na jeho začiatku.
Škoda chce ďalej do budúcna zjednodušiť svoje vozidlá až o 40 %. V praxi to znamená, že variácie rôznych konfigurácií a stupňov výbavy klesnú, čo by sa ale malo pozitívne prejaviť na cenách nových vozidiel.
Schäfer ako príklad uviedol, že ich najpopulárnejší model Octavia mala za posledné desaťročie až 16 variácií volantov. Podľa šéfa automobilky je to úplná zbytočnosť, zákazníci to nijak neocenili a automobilke to nepomohlo v predajoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP