Šéf poprednej automobilky neprikladá elektromobilom veľkú váhu. Predčia ich iné automobily
Automobilový priemysel sa vyberá smerom, ktorý sa mnohým pozdáva a iní zas na zmeny chrlia kritiku. Výrobcov automobilov do tejto situácie dostala svojim výrazným pričinením aj Európska únia, ktorá od roku 2020 prinesie ešte prísnejšie pravidlá, a tak mnohým neostane nič iné, iba sa prispôsobiť. CEO Hondy má na budúcnosť odlišný názor a najväčší potenciál majú podľa neho hybridy, pričom neočakáva razantne zvýšený dopyt po elektromobiloch. Tieto názory prezradil v rozhovore pre portál Automotive News.
Výrobcovia automobilov sa dostávajú do situácie, ktorá v nich vyvoláva neistotu a nepokoj z ďalšieho vývoja budúcnosti v tomto priemysle. Automobilky sa musia prispôsobiť novým nariadeniam únie, no len máloktoré sú na to dostatočne pripravené. Zmeny v tomto odvetví sa za posledné roky podpísali pod viacero noviniek. Už v budúcom roku však prídu ešte tvrdšie podmienky, podľa ktorých sa musia riadiť všetci výrobcovia áut.
EÚ plánuje zaviesť prísnejší emisný limit na flotily áut, ktoré budú musieť spĺňať nové pravidlá. Už na začiatku roka 2020 tak vstúpi do platnosti limit 95 g/km CO2, ktorý bude platiť pre priemerné emisie všetkých automobilov v ponuke výrobcu. Únia chce novými nariadeniami silou-mocou dostať vodičov z áut so spaľovacími motormi do elektromobilov. Elektrifikácia automobilového priemyslu však nie je snom každého motoristu.
CEO Hondy v tom má jasno
Takahiro Hachigo je voči elektromobilite skeptický a budúcnosť vidí nie v elektrifikácii áut, ale v zdokonaľovaní efektivity spaľovacích motorov a ich spotreby. Hybridy majú byť podľa neho prostriedkom, ako sa vysporiadať s mnohými reguláciami a nariadeniami aj v Európskej únii. Pravdou ostáva, že v ďalších krajinách sú podmienky odlišné, no práve Európa chce stále viac sprísňovať emisné limity a stať sa čo najviac ekologickou. Napriek jasným náznakom však v elektromobilite CEO Hondy nevidí budúcnosť.
Nenechaj si ujsť
Mazda ide proti všetkým. Najkritizovanejší typ motora dostane šancu aj v novej generácii s novou technológiou
Dopyt po čiste elektrických autách nemá byť v najbližších rokoch tak vysoký, ako by mnohí predpokladali. Naopak, kľúčovú rolu zohrajú hybridy. Aj Honda sa musí vydať ekologickejším smerom. Od roku 2021 vyradí z produkcie modely s dieselovými motormi. Senior viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe ešte v októbri prezradil, že sa automobilka zapojí aj do odvetvia elektromobilov. Už od roku 2022 chce mať v ponuke pre európskych zákazníkov len hybridy a elektromobily.
Elektromobilom sa automobilka nevyhne
V lete budúceho roka by pritom mal prísť na cesty aj elektrický model Honda E, avšak na trh v USA sa zatiaľ nedostane. Ponúknuť má za približne 30 000 € batériu s kapacitou 35,5 kWh a dojazdom zhruba 200 km, informuje Electrek. Pôjde teda o malé mestské vozidlo v retro štýle. Napriek tvrdeniam šéfa Hondy bude musieť automobilka reagovať na čoraz rýchlejšiu elektrifikáciu priemyslu a nové nariadenia EÚ. Od budúceho roka v spoločnosti nastanú viaceré zásadné zmeny, ktorými chce zefektívniť svoje fungovanie a produkciu vozidiel.
Jedným z ďalších cieľov Hondy je pracovať na jazdných asistentoch. Zlepšiť by sa mala aj situácia s autonómnym riadením, ktoré má byť súčasťou modelov v dostupnejšom segmente, kde sa nachádza aj Honda Accord alebo Civic. Technológia Honda Sensing by tak mohla priniesť vyššiu bezpečnosť a autonómne riadenie aj do lacnejších áut. Zatiaľ je však otázne, kedy sa dočkáme 3. úrovne autonómneho riadenia. Prioritou ostávajú hybridy, ktoré majú do roku 2030 tvoriť až 2/3 z celkových predajov spoločnosti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém

Odtiahli mu auto a rok a pol nevedel, kde je. Muž dostal desiatky pokút za chybu servisu

Reálne ušetríš 8 litrov na 100 km alebo je to marketingový trik? Vedci sa pozreli na tankovanie aditív

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje

Blesk z jasného neba: EÚ ustúpila, autá staršie ako 10 rokov nezasiahne tvrdá povinnosť STK
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMKončí sa éra lacných živností: Rok 2026 prináša drahšie odvody, prísnejšie paušály a viac povinností
Robo v Nitre otvoril podnik, ktorý v Bratislave závidia. Začiatok bola tragédia, teraz máme recept na úspech

90 % Slovákov pohorí na kvíze z matematiky. Prvú otázku musíš vedieť, aj keby sme ťa zobudili o polnoci

Záhadná kométa 3I/ATLAS prináša nové zistenia. Vedci z NASA na nej objavili „ingrediencie života“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
Spaľováky padajú a EV sú drahé. Nový šéf BMW odhalil šokujúci plán, ktorý prekvapí aj skeptikov
Koniec veľkých vyhrážok: Západná mocnosť nečakane cúvla a zľakla sa Číny, svet ostal v šoku
41 % Slovákov už naletelo. Odborníci varujú pred najrizikovejším obdobím roka
Vrátia peniaze ľuďom, ktoré im zoberú. Energopomoc lacnejšie energie nepriniesie, tvrdí politik
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMKončí sa éra lacných živností: Rok 2026 prináša drahšie odvody, prísnejšie paušály a viac povinností
Robo v Nitre otvoril podnik, ktorý v Bratislave závidia. Začiatok bola tragédia, teraz máme recept na úspech

90 % Slovákov pohorí na kvíze z matematiky. Prvú otázku musíš vedieť, aj keby sme ťa zobudili o polnoci



