Známy hacker chce vyhrať súboj o samojazdiace autá. Jeho systém za menej ako 1000 dolárov vie naučiť jazdiť aj tvoje auto
Samojazdiace autá sú jednou z najčastejšie riešených tém v automobilovom priemysle. Záujem o ne majú giganti ako Tesla, Uber alebo Google, no je ich cesta správna?
Známy hacker George Hotz sa k samojazdiacim autám vyjadril v rozhovore pre Reason. Ten sa už vo veku 17 rokov vyznamenal jailbreakom pre iPhone, vďaka ktorému ho mohol rekonfigurovať a vytvoriť kompatibilitu aj pre iných operátorov ako AT&T. Veľkú pomoc poskytol aj používateľom PlayStation 3, keďže im na ňom vďaka jailbreaku umožnil hrať neautorizované hry.
Skvelá vízia v oblasti antonómie
Hotz má teraz už 28 rokov a chce zmeniť spôsob, akým používame automobily. Zatiaľ čo veľkí hráči ako Waymo (Google), Tesla a Uber vyvíjajú drahé systémy (až za 100 000 dolárov) do nových áut, Hotz chce spraviť autonómne autá aj z tých existujúcich. A to nielen rýchlejšie, ale aj lacnejšie. „Google prehrá, pretože pre systém za 100 000 dolárov neexistuje žiaden trh,“ poznamenal Hotz.
Nenechaj si ujsť
Tesla Roadster zachytená priamo v uliciach Malibu. Prvý prototyp však mal problém
Jeho prístup je od konkurencie drasticky odlišný. Narozdiel od dobre financovaných projektov spoločností, jeho tím pracuje s rozpočtom 3.1 miliónov dolárov. Technológia využíva existujúce systémy radar a drive-by-wire nachádzajúce sa v moderných autách. Keď sa tieto systémy napoja na fotoaparát a procesor v smartfóne, vznikne samojazdiace auto. Hotz svoj projekt nazýva Comma a na comma.ai si záujemcovia môžu zakúpiť všetky potrebné komponenty.
Medzi nimi je EON Dashcam DevKit za 699 dolárov, panda OBD-II Dongle za 99 dolárov či giraffe za 60 dolárov pre Toyotu alebo Hondu. Samotné trénovanie comma.ai openpilota však prebieha cez Android aplikáciu chffr. Najdôležitejšími súčasťami sú pritom aplikácia a panda. Chffr zmení smartfón na kameru a monitoruje jeho GPS a akcelerometer. panda sa zas pripojí k autu a sleduje každý detail jazdy. Pokiaľ sa vyznáš v kódoch a chceš si o celom projekte zistiť viac, zamier na Github.
Zatiaľ teda neexistuje žiadne zariadenie, ktoré by si vodič k autu pripojil a zrazu by z neho bolo samojazdiace. Hotz sa zatiaľ sústreďuje iba na vytváranie databázy a motivuje ostatných nadšencov, aby si samojazdiace auto vytvorili sami. Avšak predpovedá, že v budúcnosti sa to zmení a samojazdiace auto si bude môcť vytvoriť aj bežní vodič. Postačí k tomu aplikácia chiffr a panda pre prepojenie s vozidlom.
Databázu vytvárajú bežní vodiči
Veľkú výhodu voči Waymo vidí Hotz v tom, že jeho databázu vytvárajú dobrovoľne bežní vodiči na najpopulárnejších autách. Nepotrebuje žiadne drahé, špeciálne navrhnuté vozidlá a trénovaného vodiča zakaždým, keď potrebuje pridať nové dáta. Všetko pochádza od reálnych vodičov jazdiacich v reálnom svete.
Celkovo existuje šesť úrovní autonómnych schopností. Súčasné riešenia zatiaľ dosiahli úroveň dva, ktorá znamená, že autá dokážu jazdiť samostatne, no vodič musí jazdu sledovať a v prípade potreby do nej zasiahnuť. Zlomová je pritom úroveň štyri, pri ktorej sa vodič stáva pasažierom auta a volant a pedále môžu byť odstránené.
Hotz si myslí, že o súboji bude rozhodnuté o päť rokov. A ostatné spoločnosti budú môcť vysloviť podobný výrok, aký vyslovil CEO Nokie pri ukončení jedného prejavu: „neurobili sme nič zlé, ale nejako sme prehrali.“
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP