ROZHOVOR: Servis ma nestál ani cent a batéria sa ničí pomalšie ako na iPhone. Takáto je moja Tesla Model 3 po 100 000 km
To, že elektrické vozidlo patrí iba do mesta a nie je vhodné na dlhé trasy, už dávno nie je pravda. Dôkazom toho je aj Ľuboš Geleta a jeho Tesla Model 3, s ktorou „nalietal“ už úctyhodných 100 000 km.
Aké technické problémy postihnú elektromobil po nájazde niekoľkých desiatok tisíc kilometrov? Ako degraduje batéria po stovkách nabíjacích cyklov? Tieto, ale aj mnohé iné otázky zaujímajú motoristov po celom svete. Práve technické nedostatky, ale aj degradáciu batérie preverí len čas, respektíve najazdené kilometre. Ľuboš ich má na svojej Tesle Model 3 naozaj dosť, so svojim elektromobilom nabehal už viac ako 100 000 km.
K elektromobilite má veľmi blízko, testom elektrických áut sa venuje aj na svojom YouTube kanáli Electric Cars TV. Myslíš si, že po 100 000 km je batéria elektromobilu úplne zničená? Vôbec to nie je pravda, ako nám sám Ľuboš prezradil, jej degradáciu prakticky ani nepostrehol.
V rozhovore sa dozvieš:
- Čo viedlo Ľuboša ku kúpe svojho prvého elektrického auta
- Prečo si ako svoj posledný elektromobil vybral práve Teslu Model 3 Performance
- Ktorý elektromobil ho zaujal natoľko, že by ho vymenil za Teslu
- Aké technické problémy sa objavili na Modeli 3 po 100 000 km
- Ako často musí navštevovať servis a koľko ho doposiaľ stáli všetky opravy
- Aké sú jeho náklady na prejdenie 100 km
- Ako vníma cestovanie na dlhé trasy a s akou časovou stratou pri nich počíta
- Ako degradovala batéria po najazdení viac ako 100 000 km
Čo ťa priviedlo k elektromobilite? Bola to túžba jazdiť viac ekologicky, alebo ťa oslovili skôr jazdné vlastnosti a celkový pocit z jazdy na elektrickom aute, ktorý je oproti autu so spaľovákom značne odlišný?
Ku kúpe elektromobilu ma viedli tri faktory. Vedel som, že nechcem tankovať do nádrže zdraviu škodlivé palivo, chcel som jazdiť na obnoviteľný zdroj energie, čo je elektrina, ktorú si aj sám vyrábam. Mám 1500 W fotovoltaickú zostavu.
Veľmi ma tiež lákali jazdné vlastnosti elektromobilu, pretože som srdcom pretekár, no v bežnej premávke jazdím predpisovo. Tesla Model 3 Performance je rýchlejšia ako prémiové autá s výkonom 450 až 500 koní poháňané spaľovacím motorom. K elektromobilite ma teda priviedla ekológia, jazdné vlastnosti a špičková technológia.
Zmenilo sa nejako tvoje zmýšľanie, respektíve, prehodnotil si za ten čas výhody a nevýhody spojené s vlastníctvom elektromobilu?
Už pri kúpe môjho prvého elektromobilu som pochopil, že to bola správna voľba. Na elektrinu jazdím od roku 2016 a viac sa do sveta spaľovákov nemienim vrátiť, skrátka mi nemajú čo ponúknuť. Tesla je už môj tretí elektromobil a po všetkých stránkach je to neskutočne nadupané auto.
Si teda vlastníkom Tesly Model 3, na ktorej máš najazdených už úctyhodných 100 000 km. Prečo si si zvolil práve Teslu? Je to kvôli jej technickým vymoženostiam, alebo ťa skôr oslovil dojazd, ktorému v minulosti nedokázal konkurovať žiaden iný cenovo dostupný elektromobil?
Dojazd bol pre mňa rozhodne veľkým lákadlom, no presvedčilo ma najmä to, čo v prípade Tesly Model 3 zákazník za danú sumu dostane. Cena mojej Performance verzie v bielom prevedení interiéru a multi-color-red karosérie je 67 000 €.
Za tieto peniaze si človek rozhodne nekúpi žiaden spaľovák v plnej výbave s pohonom všetkých štyroch kolies a s výkonom 500 koní. Model 3 som si teda vybral pre jeho technologickú vyspelosť a bezkonkurenčný dojazd.
Ako sme už spomínali, máš aj YouTube kanál, kde testuješ rôzne elektromobily. Jazdil si už teda na väčšine noviniek rôznych automobiliek. Oslovil ťa niektorý z elektromobilov natoľko, že by si ho vymenil za svoj Model 3? Čo ťa na tom elektromobile najviac zaujalo?
Testoval som rôzne elektromobily, no najhorúcejšie novinky som ešte nemal tú česť vyskúšať. Najviac ma doposiaľ oslovil VW ID.4, je to kvôli jeho priestrannému interiéru a prijateľnej cene. Aktuálne sa ale jeho cenovka zvýšila a tak už pre mňa nie je taký atraktívny.
V čase testu bolo možné objednať najlacnejšiu verziu za 31 990 € s DPH, čo je za tak veľké auto s 52 kWh akumulátorom super cena, no to už je, žiaľ, minulosť. Vzhľadom na cenu a dojazd Vzhľadom na cenu a dojazd aktuálne nie je veľa elektromobilov, ktoré by mohli konkurovať Tesle Model 3.
V Tesle máte v podstate len jednu úroveň výbavy a konfigurujete si iba výkon a dojazd elektromobilu. Ak si nakonfigurujem rovnako veľký elektromobil ako Model 3 s rovnakým výkonom a pohonom na obe nápravy, u iného výrobcu rozhodne zaplatím viac a dojazd pritom budem mať menší ako na Tesle. V tomto Tesla stále vedie a dokazujú to všetky testy dojazdu, ktoré sa dodnes uskutočnili.
Najazdiť 100 000 km na elektrickom aute je skutočne pekné číslo. Je Model 3 tvojim jediným a primárnym autom, alebo na dlhšie trasy využívaš nejaký spaľovák?
Využívam výlučne Teslu aj na dlhé trate, vďaka veľmi hustej sieti Tesla Supercharger môžem ísť takmer kamkoľvek v rámci Európy. Problémom je ale Rusko a jeho okolité štáty, tam Tesla svoje Superchargre nebuduje.
100 000 km je dosť na to, aby sa na aute prejavili aj prípadné technické nedostatky. Ako je to v tvojom prípade? Objavili sa nejaké na tvojej Tesle Model 3?
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo sa na Tesle Model 3 pokazilo tesne pred dosiahnutím 100 000 km
- Ako je možné, že za servis doposiaľ nič nezaplatil
- O koľko percent degradovala batéria ako sa to prejavilo na reálnom dojazde
- Čo by mal mať na pamäti každý, kto zvažuje kúpu elektromobilu
- Ako je možné, že dokáže jazdiť za 30 centov na 100 km
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Rozhovor Slovák z NASA: Asteroidy riziko nepredstavujú, na obežnej dráhe nám hrozí niečo oveľa horšie
Rozhovor o energetickom fenoméne Slovákov s expertami: Koľko ti ušetrí a na čo si musíš dať pozor
Kotle a tepelné čerpadlá padnú do úzadia. Prichádza inovácia, ktorá kúrením zarobí peniaze
Svetový expert: Ak ovládneš jednu vec, z AI vyťažíš absolútne maximum (ROZHOVOR)
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
Musk priznal užívanie omamných látok. Pomáhajú mu odbúravať negatívne myšlienky, investori sú znepokojení
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené