Rozhovor s Jarom, ktorý objednáva Tesly. Slovákom ich „zhodia“ Rumuni z kamiónu
Pri nákupe novej Tesly to na prvý pohľad môže vyzerať tak, že celý proces od konfigurácie až po samotný nákup je jednoduchý ako objednávka lacných slúchadiel z internetu.
Jaroslav Kapšo, majiteľ DriveTesla.sk má za sebou už niekoľko desiatok objednaných Tesiel a rozhodne vie, ako pri jej nákupe postupovať, aby bol čo najvýhodnejší, najrýchlejší a prakticky bezstarostný.
S Jaroslavom sme sa rozprávali, ako vyzerá celý proces objednávky, na čo si dávať pozor pri kúpe Tesly „na vlastnú päsť“ a v čom sa líšia jednotlivé modely v konfigurátoroch krajín.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako vyzerá nákup Tesly
- Prečo neodporúča nákup na vlastnú päsť
- Na čo si dať pozor, ak to chce predsalen zákazník objednať sám
- Ako dlho trvá dodanie Tesly
- Čo treba urobiť s autom po tom, čo si ho zákazník prevezme
Je zložité objednať si Teslu „svojpomocne“, alebo to zvládne prakticky hocikto?
Keď má v danej krajine Tesla zastúpenie, je objednávka pomerne jednoduchá. Ak Teslu objednáva človek na Slovensku, dá sa to samozrejme tiež zvládnuť, len je proces komplikovanejší a zdĺhavejší. Pre ľudí, ktorí nemajú všetky informácie a dostatok skúseností, aj oveľa drahší. V priemere klientom ušetríme cca 3 000 € a množstvo času a neistoty.
Cena, referencie spokojných zákazníkov a 6 rokov skúseností s Teslou sú dôvody, prečo máme napríklad aj veľa klientov z ČR, ktorým sa vôbec neoplatí kupovať auto priamo cez český konfigurátor.
Aký je postup pri objednávaní novej Tesly cez teba?
Ideálny postup je taký, že sa mi klient ozve pred objednávkou auta. Vtedy mu vieme poradiť ako sa dostať k najlepšej cene, vysvetlíme si celý postup a nastavíme správne očakávania. Pripravíme spoločne všetky podklady na to, aby bolo auto doručené čo najskôr, aby sme mali všetky podklady na prihlasovanie, DPH, vyzdvihnutie auta a podobne.
Poradíme s konfiguráciou, príslušenstvom a pomáhame aj s prípadnými otázkami aj po doručení auta. Zaškolíme majiteľa tak, aby vedel Teslu používať hneď od prvého dňa. Autá pre klientov buď vyzdvihneme my alebo pre ne ideme spoločne.
Stáva sa, že keď človek nie je pripravený na všetky kroky spojené s objednávkou a vyzdvihovaním, jednoducho nestihne uhradiť faktúru včas. Tesla automaticky posunie auto ďalšiemu zákazníkovi a človek musí čakať niekoľko mesiacov na ďalšie.
Zákazníkom takisto pomáhame s poistením a lízingom, pretože nie všetky poisťovne vedia správne poistiť Teslu a niektorí zamestnanci lízingoviek netušia, aký je postup pri objednávaní Tesly a vzniká tam potom veľa prekvapení. My spolupracujeme s partnermi, pri ktorých už máme vyladené postupy objednávania aj prefinancovania Tesly aj pri kúpe priamo zo zahraničia.
Ako by mal postupovať niekto, kto si chce Teslu objednať sám?
Základom je naštudovať si čo najviac videí o tom, ako Tesla funguje a vyhradiť si dostatok času na komunikáciu s Teslou, dovoz a prihlasovanie auta.
Tu je dôležité spomenúť, že síce poplatok za prihlásenie elektromobilu je 33 €, ale pri kúpe novej Tesly sa vždy jedná o individuálny dovoz a vtedy sa náklady a poplatky môžu vyšplhať na 500 – 600 €.
Na čo si dávať pozor už pri preberaní vozidla?
Pri preberaní Tesly je úplne najlepšie mať pri sebe niekoho, kto Teslu 100 % pozná. Kvalitu laku – mimochodom stále lepšiu oproti prvým kusom – vie skontrolovať každý.
Treba si skontrolovať, či sedí príslušenstvo, či je v poriadku audio, klíma, nabíjací port, skontrolovať prípadné škrabance, všetky elektrické nastavovania sedadiel, zrkadiel a podobne.
Je výhodnejšie objednávať Teslu cez slovenský konfigurátor alebo iné európske krajiny?
Veľmi závisí od konkrétneho modelu a jeho konfigurácie, v každej krajine sú iné ceny, iné podmienky, iné dotácie a poplatky. Plus sa cenníky a konfigurátor každé 2-3 mesiace menia a bežný človek nemá šancu mať úplný prehľad.
Líšia sa nejako Tesly po technickej stránke napríklad v nemeckom konfigurátore od tých v slovenskom?
Nie, sú to rovnaké konfigurácie, líšia sa akurát ceny a spôsoby dodania. Napríklad pri objednávke cez slovenský konfigurátor vám auto doručí kamión až na Slovensko, vyloží ho a ide ďalej. Bez vysvetlenia, zaškolenia a reálnej možnosti sa o aute niečo dozvedieť.
Pri preberaní v zahraničí je to rozhodne komfortnejšie, na druhej strane, autá sa vo väčšine prípadov odovzdávajú na konci kvartálu a je bežné, že denne opúšťa delivery centrum 100-120 áut. Reálne tým pádom vedia klientovi venovať v priemere 6 minút času.
Koľko zhruba trvá dodanie Tesly od jej objednávky?
Veľmi sa to líši, no 6-9 mesiacov je aj aktuálny priemer dodania väčšiny modelov, na druhej strane, už sa nám stalo, že sme dodali auto klientovi do 2 týždňov od objednávky.
Môže nový majiteľ po doručení auta ihneď sadnúť a jazdiť, alebo je potrebné vykonať ešte nejaké úradné úkony tu na Slovensku?
Pri novej Tesle sa jedná vždy o individuálny dovoz, treba absolvovať kontrolu originality a ďalšie kroky. V priemere tento proces trvá 7-10 dní. Rovnaký proces v ČR trvá jeden až dva dni.
Doťahujú sa už ostatné automobilky na Teslu v dostatočné miere?
Tesla nastavila latku veľmi vysoko a ostatné automobilky reálne zaspali dobu. Momentálne sa už ale objavuje stále viac EV modelov a o pár rokov už naozaj bude z čoho vyberať. Verím, že napríklad koncernu VW sa o pár rokov podarí vyladiť súčasné prototypy, ako je ID.BUZZ a dotiahnuť sa na úroveň efektivity a konektivity ako má Tesla.
Pre menej náročných klientov sú zaujímavé a cenovo pomerne dostupné kórejské automobilky. Cenou zrejme čoskoro začne útočiť Čína. Zatiaľ ale stále v pomere cena-výkon vedie celosvetovo Tesla Model Y.
Ako dlho sa už venuješ Teslám a pomoci zákazníkom s ich objednaním?
Teslám sa venujem už šiesty rok, odkedy som predal byt, v ktorom som býval a kúpil za to prvú Teslu. Kúpiť si Teslu vtedy bolo celkom dobrodružstvo, niektoré veci sa medzitým zlepšili, ale stále je vidieť, že sme pre Teslu jednoducho „Other Europe“, ako to má uvedené vo svojich systémoch a Slovensko nie je úplne priorita.
Masový záujem o autá a množstvo dopytov ohľadom poradenstva, kúpy a dovozu prišli v troch vlnách. Prvá bola spustenie objednávok pre najdostupnejšiu Teslu – Model 3. Druhá vlna boli dotácie a tretia príchod Modelu Y. Teraz máme vlastne štvrtú vlnu – zdraženie PHM.
Čo bol pre teba impulz, aby si vôbec začal s niečím takýmto?
U mňa to začalo fascináciou z technológie, ktorú Tesla priniesla a snom, ktorý som pretavil do reality. Zamiloval som sa do tých áut a postupne priniesol na Slovensko prvú Teslu Model 3, prvú Teslu Model Y, ako aj prvú Teslu z Berlína, Model Y Performance. Teraz čakáme na Model S Plaid a na Cybertruck.
Tým, že sa Teslám venujem full-time, viem zákazníkom naozaj pomôcť a poradiť. A to najdôležitejšie – baví ma to. Rád pomáham ľuďom k splneniu ich vlastného sna a teším sa z každého auta, ktoré prinesie čistejší vzduch pre nás všetkých.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Elon Musk „vypol“ Starlink počas veľkej ukrajinskej ofenzívy proti Rusku, odhalila investigatíva
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
Skupina Slovákov má nárok na týždeň voľna navyše. Mnohí o tom netušia, tieto podmienky musíš splniť
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Zabudni na diétu a hladovanie. Jednoduchý trik od expertov pomáha predchádzať priberaniu a výkyvom energie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP