Automobilka Rivian pokračuje v ofenzíve. V októbri začala zákazníkom doručovať ich dlho očakávané zarezervované elektrické pickupy R1T a 10. novembra vstúpila na americkú burzu NASDAQ.

Tento krok je priniesol 12 miliárd dolárov v hotovosti, ktoré môže okamžite začať míňať na ďalší rozvoj svojho podnikania.

Skrátka a dobre, všetko vyzerá ako parádne rozbehnutý elektrický vlak. Analytici si však veľmi rýchlo začali všímať, že akcie aj po pár dňoch od štartu stále oscilujú okolo ceny 140 dolárov. Zaujímavé je tak hlavne porovnanie s ostatnými konkurentami, respektíve automobilkami. Nie len tými elektrickými.

Písali sme, že hneď po štarte hodnota Rivianu prekonala aj hodnotu automobilky Fordu alebo General Motorss, čo je v USA veľká vec už len z dôvodu prestíže a záujmu médií. Ako ale píše InsideEVs.com, Rivian s trhovou kapitalizáciou, ktorá v dnes nakrátko vyskočila až na 151,95 miliárd dolárov,  na niekoľko minút preskočil aj Volkswagen.

Stal sa tak svetovou trojkou za Teslou a a Toyotou.

companiesmarketcap.com

Uvidíme pád?

Počty vyrobených Rivianov sa pritom rátajú na desiatky, Toyota a Volkswagen ich ročne vyrábajú milióny kusov. Zjavný nepomer preto ekonómov inšpiruje k neustálym debatám o tom, či to majú klasické automobilky navždy zrátané, alebo naopak, veľmi skoro príde k spľasnutiu totálnej bubliny a hodnota elektrických automobiliek spadne dole prakticky voľným pádom.

Svet grafov a obchodovania ale nemusí vždy dávať logiku a len na účtovné závierky a zisk dnes pozerá málokto. Hodnota Rivianu, či prípadne dokonca už biliónovej Tesly, narástla najmä vďaka pozitívnym odpovediam na otázku, či má podľa investorov e-mobilita budúcnosť, alebo nie.

Bublina musí splasnúť. Otázka je, pre ktoré značky

Časť investorov však do Tesly, Rivianu, ale aj čínskeho BYD či NIO a ďalších vlieva peniaze len preto, že vidia zelené čísla v aplikácii „Stocks“ na svojich mobilných telefónoch. Mnohí tak už varujú pred opakovaním DotCom bubliny.

NEPREHLIADNI:
Bublina elektromobilov praskla. V Číne umierajú továrne známych výrobcov, v mnohých už nesedí ani strážnik

Zaujímavé pohyby môžu čakať aj Teslu – je veľmi dobre možné, že bude ďalej rást, no prekvapivý by nebol ani úplný opak.

Na čo si však môžeš vsadiť je, že určite neprerazia všetky elektrické automobilky, o ktorých dnes počúvaš na dennej báze. Veď pred krachom stáli už aj tie klasické ako GM a Ford, dnes je na odpis Fiat a niekoľko ďalších v skupine Stellantis.

Ktorá elektrická to teda odskáče ako prvá?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú