Rimac dostal jedinečný konfigurátor, NVIDIA umožňuje navrhnúť si auto ako v hre
Výrobca extrémnych elektrických superšportov Rimac Automobili má k dispozícii jedinečný konfigurátor, za ktorého poskytnutím stojí NVIDIA a o technológii bližšie informuje prostredníctvom tlačovej správy.
Značka známa výrobou grafických kariet totiž spúšťa službu Omniverse a umožňuje tak odskúšať hardvérovo náročné 3D aplikácie prakticky odkiaľkoľvek podobne, ako v prípade streamovania hier cez GeForce Now.
3D konfigurátor pre každého
Nový konfigurátor poskytuje základné možnosti konfigurácie, ako je výber vzhľadu diskov kolies, farby interiéru a farby samotného vozidla. Grafika pôsobí ako z najnovšieho Unreal Enginu a je možné aktivovať aj režim fotografie, kde je vybraný pohľad na auto vykreslený s realistickým osvetlením, tieňmi a vo vysokej kvalite. Výsledkom sú fotorealistické rendery.
Okrem iného je možné v aplikácii otvoriť oboje dvere, vysunúť zadný spoiler, zhasnúť či rozsvietiť svetlá a zmeniť osvetlenie – na výber je slnečný deň a zatiahnutá obloha. Služba tak síce neposkytuje veľké množstvo možností, avšak ich inovatívnosť a celkové schopnosti z nej tvoria zrejme ten najpokročilejší konfigurátor na svete.
Konfigurátor je zatiaľ možné spustiť v prehliadačoch Google Chrome a Microsoft Edge na operačných systémoch Windows, macOS alebo ChromeOS, pričom podpora pre smartfóny a tablety príde čoskoro, tvrdí NVIDIA na svojej webovej stránke. Technológia zároveň slúži na predvedenie služby Omniverse Cloud, ktorou chce NVIDIA poskytovať softvér a infraštruktúru prostredníctvom cloudového riešenia.
Takmer 2 000 konských síl
Najnovší model tejto značky, známy ako Rimac Nevera, sa vyznačuje nielen elegantným športovým vzhľadom, ale najmä extrémnym výkonom. Stroj je totiž vybavený štyrmi elektromormi a dosahuje výkon až 1 914 konských síl.
Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní) a to každý z nich, respektíve zadné elektromotory oba disponujú výkonom 480 kW (653 koní). Auto je vybavené 12 ultrazvukovými senzormi, 13 kamerami a 6 radarmi, ktoré v kombinácii so systémom Nvidia Pegasus vodičovi na vybraných okruhoch znázorňuje ideálnu stopu, brzdné body a mnoho ďalšieho. Zážitok bude podobný tomu, ako by vodič hral počítačovú hru so zapnutými pomocnými asistentami.
Špička elektrických superšportov
Ako býva pri podobných značkách zvykom, prakticky nič na Rimacu nie je tradičné. Spoločnosť, ktorá sa nedávno spojila s Bugatti, plánuje vybudovať nové, netradičné vývojové stredisko s testovacou traťou v Chorvátsku. Podľa zverejnených návrhov sa jedná o jeden z najmodernejších architektonických počinov spomedzi toho, čo svetové automobilky dodnes vyprodukovali.
Špičkový komplex má dosiahnuť celkovú rozlohu 200 000 m2, z ktorých má až 100 000 m2 pozostávať zo zastavanej plochy, píše Rimac. Veľká časť nového strediska ale pôsobí ako park a nie je to náhoda – má totiž poskytnúť príjemnú a priateľskú atmosféru, ako aj umožniť inšpirovanie sa prírodou pri vývoji ďalších produktov pod touto mladou značkou, ktorá sa veľmi rýchlo stala legendou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené