Revolúcia v doručovaní. Elektrické kuriérske dodávky zo Slovenska sú rovnako drahé ako dieselové
Spoločnosť Voltia, výrobca mestských elektrických dodávok, dodala prvé kusy nových vozidiel postavených na platforme koncernu Stellantis spoločnosti DPD. Ako informujú spoločnosti v tlačovej správe, na ich financovanie sa poprvýkrát v Európe využil špecializovaný lízingový produkt a novinka v produktovom portfóliu Voltia, ktorý vznikol v kooperácii s popredným poskytovateľom služieb operatívneho leasingu vozidiel, spoločnosťou LeasePlan.
Voltia v spolupráci s LeasePlan vytvorila špeciálny leasing, ktorý je zameraný výhradne na takýto typ vozidiel, teda elektrických dodávok na tzv. last mile delivery. Vďaka tomu sa podarilo znížiť mesačné splátky operatívneho leasingu na takú úroveň, ktorá sa rovná mesačným splátkam dieselovej verzie, čo v podmienkach Slovenska znamená „magickú“ hranicu približne 500 eur.
Elektrická dodávka ešte nikdy nebola dostupnejšia
„Elektrické dodávky od spoločnosti Voltia úspešne používame už niekoľko rokov a sme veľmi radi, že môžeme našu flotilu rozšíriť o ďalšie desiatky kusov a tým opäť posilniť naše postavenie ako fleetového elektromobilného pioniera na Slovensku. Naša flotila bude koncom roka pozostávať už z viac ako 100 kusov elektrododávok,” vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.
„Táto spolupráca medzi niekoľkými rôznymi partnermi je príkladom toho, ako sa dnes dá urýchliť a zjednodušiť prechod firiem na elektromobilitu. Presnejšie, pomôcť im konvertovať ich vozové parky za cenu dieselu. Platí, že modely Stellantis, ktoré sme predstavili na jeseň minulého roka, vyrábame v nových priestoroch v Nitre a v prípade potreby sme pripravení rozšíriť naše kapacity u zahraničných partnerov vo Francúzsku, Veľkej Británii alebo Nemecku,“ dopĺňa Juraj Ulehla, zakladateľ spoločnosti Voltia.
Platforma Stellantis eK0, ktorú si Voltia vybrala minulý rok, má obrovský potenciál. Okrem toho sa dokonale hodí na doručovanie v mestách. Spoločnosť tak reaguje na zvýšené požiadavky firiem v postpandemickom období, ale aj na stále sa predlžujúce dodacie lehoty nových vozidiel.
Dojazd 50 kWh batériovej verzie je 200 km, 75 kWh verzie až 280 km. Užitočné zaťaženie sa pohybuje od 800 do 1 000 kg. Celková úspora nákladov za 10 rokov na jednu dodávku je viac ako 24 000 eur. Záruka na batériu 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov. Cena bez dotácie začína na Slovensku na 35 950 eur a výhodou je aj široká servisná sieť OEM.
Elektrické dodávky na platforme Stellantis majú potenciál
Elektrickú dodávku na platforme Stellantis sme vyskúšali aj my v redakcii. Nešlo síce o vozidlo spoločnosti Volta, ale o Peugeot e-Expert, ktorý prešiel skutočne náročným testom.
Do tejto elektrickej dodávky sme počas testu naložili 1 200 kg nákladu. Verzia so 75 kWh batériou nám vystačila na celodenné vozenie a prenášanie materiálu. V rámci testu sme oslovili aj dlhoročného kuriéra, ktorý nám povedal svoj názor na takýto typ vozidla.
Jazdné vlastnosti a dynamiku elektrickej dodávky ohodnotil kuriér z praxe excelentne a pri jazde v meste sa tomuto pohonu podľa jeho slov nevyrovná žiaden spaľovák. Veľký benefit vidí aj v tom, že auto „nepáli benzín“, keď stojí pred domom a čaká na zákazníka, ktorému má predať zásielku.
Prezradil, že práve takéto čakanie výrazne zvyšovalo priemernú spotrebu jeho spaľovacej dodávky. Elektrický pohon má podľa neho ešte ďalšiu výhodu – pri neustálom posúvaní sa, častokrát aj o pár metrov, pri elektromobile netrpí spojka.
Pre kuriérov na rozvoz zásielok po meste a okolitých obciach je teda podľa neho elektrická dodávka ako stvorená. Priemerne totiž v rámci jednej služby najazdil do 150 km, takže dojazd 250 km by mu bohato stačil v niektorých prípadoch možno aj na dva dni.
Avšak akákoľvek trasa, respektíve kuriérska práca, pri ktorej denný nájazd presahuje dojazd e-Experta, je už pre toto auto nevhodná. Pri svojej práci totiž nemá čas na to, aby mohol elektrickú dodávku niekde nabíjať. V tomto smere pre neho zatiaľ dáva jednoznačný zmysel spaľovák.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Krajské zastupiteľstvo Košice odkleplo projekt vodíkového údolia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené