Renault odhalil elektrickú verziu slávneho Megane, razom je z neho úplne iné auto
Všetky veľké automobilky už naplno vstupujú na trh s elektromobilmi, no až doposiaľ sa tak trochu zdalo, že Renault akoby „zaspal“ vlak. Automobilka až dnes odhalila prvé oficiálne pohľady na nový elektrický Megane E-Tech, ktorý oproti svojmu spaľovaciemu predchodcovi poriadne narástol do výšky, o téme informuje InsideEVs.
Aj skupina Renault má svoju vlastnú modulárnu platformu pre elektromobily, ktorá nesie označenie CMF-EV a prvým produkčným vozidlom, ktoré je na nej postavené, je Nissan Ariya. Svoj produkčný model, aj keď ešte v nefinálnej verzii, v týchto dňoch odhalil aj Renault a ide o elektromobil Megane E-Tech.
Batéria a výkon majú rezervy
Ešte raz zdôrazníme, že zatiaľ je Megane E-Tech iba v predprodukčnej verzii, a tak sa ešte môžu niektoré detaily na vozidle meniť. V prvom rade narážame na veľkosť batérie a výkon, pričom oba tieto prvky sú v porovnaní s koncernovým súrodencom Ariya o čosi nižšie.
Megane E-Tech dostal 60 kWh batériu s papierovým dojazdom 450 km podľa WLTP. Predprodukčná verzia je vybavená iba jedným elektromotorom s výkonom 217 koní, ktorý poháňa výhradne prednú nápravu, píše CarWow. Pre porovnanie, Nissan Ariya dostal na rovnakej platforme dva elektromotory s výkonom 302 koní a väčšiu batériu s kapacitou 87 kWh.
Čo sa týka nabíjania, elektrický Megane disponuje 130 kW DC nabíjaním a pre domáce nabíjanie poslúži 11 kW palubná AC nabíjačka.
Po dizajnovej stránke vychádza elektrický Megane z konceptu eVision, ktorý bol predstavený minulý rok. Vidieť tak môžeme veľmi štíhle predné aj zadné svetlá disponujúce Full LED technológiou. Kľučky predných dverí sú zapustené v karosérii, tie zadné sú zasa umiestnené v C-stĺpiku. Silueta auta je v porovnaní so súčasným Meganom podstatne vyššia, elektrická novinka tak už nebude klasický hatchback, ale skôr bude spadať do rodiny crossoverov.
Kompletný redizajn interiéru
Renault ukázal aj pár fotografií z interiéru, ktorá nám, žiaľ, až toľko neodhalia. Vidieť možno dvojicu displejov, ktoré sa nachádzajú v jednom celistvom paneli. Časť displeja infotainmentu sa však zdá byť oproti virtuálnemu kokpitu o niečo väčšia, respektíve vertikálne orientovaná.
Do výroby by sa mala novinka dostať v druhej polovici 2022. Renault potvrdil, že aktuálne zhotovil už 30 predprodukčných kusov, ktoré čaká dôkladné testovanie. Postupom času sa určite budeme o novinke dozvedať detailnejšie informácie a tiež sa snáď dočkáme aj nových fotografií, najmä z interiéru auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Langoš je najlepšie antidepresívum, ale zároveň dno gastronómie.“ Bratislavčan ho dostal do svetového bedekra
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
„Omladol som o 10 rokov, odišiel som z mesta a žil 3 roky v lese.“ Vedec zo Stanfordu o recepte na dlhovekosť
„Apokalypsa“ nad Ukrajinou: Rusko vyslalo 477 dronov a 60 rakiet, ide o doposiaľ najväčší vzdušný útok
Dermatologička varuje pred populárnou zložkou v opaľovacích olejoch a doplnkoch: Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 24 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Masívny útok Ruska zasiahol celú Ukrajinu. Aktivovali sa aj poľské stíhačky
Slovenské palivá budú lacnejšie než vlani. Zdražovanie sa zastavilo, tvrdia banky
Vesmír zahltený odpadom. EÚ chce zákonom prinútiť operátorov likvidovať satelity
Klimatická veda prehodnocuje svoje modely. Yale navrhuje nový prístup
Darwin sa možno mýlil. Evolúcia prebieha v skokoch, tvrdia vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP