Renault odhalil elektrickú verziu slávneho Megane, razom je z neho úplne iné auto
Všetky veľké automobilky už naplno vstupujú na trh s elektromobilmi, no až doposiaľ sa tak trochu zdalo, že Renault akoby „zaspal“ vlak. Automobilka až dnes odhalila prvé oficiálne pohľady na nový elektrický Megane E-Tech, ktorý oproti svojmu spaľovaciemu predchodcovi poriadne narástol do výšky, o téme informuje InsideEVs.
Aj skupina Renault má svoju vlastnú modulárnu platformu pre elektromobily, ktorá nesie označenie CMF-EV a prvým produkčným vozidlom, ktoré je na nej postavené, je Nissan Ariya. Svoj produkčný model, aj keď ešte v nefinálnej verzii, v týchto dňoch odhalil aj Renault a ide o elektromobil Megane E-Tech.

Batéria a výkon majú rezervy
Ešte raz zdôrazníme, že zatiaľ je Megane E-Tech iba v predprodukčnej verzii, a tak sa ešte môžu niektoré detaily na vozidle meniť. V prvom rade narážame na veľkosť batérie a výkon, pričom oba tieto prvky sú v porovnaní s koncernovým súrodencom Ariya o čosi nižšie.
Megane E-Tech dostal 60 kWh batériu s papierovým dojazdom 450 km podľa WLTP. Predprodukčná verzia je vybavená iba jedným elektromotorom s výkonom 217 koní, ktorý poháňa výhradne prednú nápravu, píše CarWow. Pre porovnanie, Nissan Ariya dostal na rovnakej platforme dva elektromotory s výkonom 302 koní a väčšiu batériu s kapacitou 87 kWh.
Čo sa týka nabíjania, elektrický Megane disponuje 130 kW DC nabíjaním a pre domáce nabíjanie poslúži 11 kW palubná AC nabíjačka.

Po dizajnovej stránke vychádza elektrický Megane z konceptu eVision, ktorý bol predstavený minulý rok. Vidieť tak môžeme veľmi štíhle predné aj zadné svetlá disponujúce Full LED technológiou. Kľučky predných dverí sú zapustené v karosérii, tie zadné sú zasa umiestnené v C-stĺpiku. Silueta auta je v porovnaní so súčasným Meganom podstatne vyššia, elektrická novinka tak už nebude klasický hatchback, ale skôr bude spadať do rodiny crossoverov.

Kompletný redizajn interiéru
Renault ukázal aj pár fotografií z interiéru, ktorá nám, žiaľ, až toľko neodhalia. Vidieť možno dvojicu displejov, ktoré sa nachádzajú v jednom celistvom paneli. Časť displeja infotainmentu sa však zdá byť oproti virtuálnemu kokpitu o niečo väčšia, respektíve vertikálne orientovaná.

Do výroby by sa mala novinka dostať v druhej polovici 2022. Renault potvrdil, že aktuálne zhotovil už 30 predprodukčných kusov, ktoré čaká dôkladné testovanie. Postupom času sa určite budeme o novinke dozvedať detailnejšie informácie a tiež sa snáď dočkáme aj nových fotografií, najmä z interiéru auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie

Brat za brata na základnej škole: Spolupracovník skupiny prednášal o 2. svetovej vojne, kritické fakty o Sovietoch mal vynechať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie



