Renault oficiálne predstavil modernizovanú verziu svojho kompaktného elektrického hatchbacku Mégane E-Tech Electric, ktorá je už dostupná na objednanie. Aj keď sa pohonná technológia nemení, automobilka pridáva viacero praktických technických vylepšení aj novú výbavovú líniu Esprit Alpine, ktorá má vozidlu dodať športovejší šmrnc a eleganciu.

Renault Megane E-Tech
Renault

Pridali typický prvok elektromobilov

Jedným z najzaujímavejších nových prvkov je zavedenie takzvaného jazdenia jedným pedálom, ktoré bolo doteraz v tomto modeli prekvapivo absentujúce. Ide o typickú vlastnosť elektromobilov, ktorá vodičovi umožňuje spomaľovať jednoducho uvoľnením akcelerátora, pričom auto využíva rekuperáciu energie.

Renault teraz tento systém doplnil o možnosť nastavovať úroveň rekuperácie pomocou páčok pod volantom. Ako automobilka vysvetľuje, „znižuje to opotrebovanie brzdových doštičiek, získaná energia predlžuje dojazd a celkový jazdný zážitok je plynulejší, najmä v mestskom prostredí“.

Dobrou správou je, že túto funkciu nebudú mať len nové vozidlá – Renault totiž umožní spätnú montáž systému aj do existujúcich kusov vyrobených od marca 2024. Rovnaká technológia sa objaví aj v pripravovaných modeloch Renault 5, Scenic E-Tech Electric a Renault 4.

Vylepšené nabíjanie

V oblasti nabíjania prichádza ďalší zaujímavý posun – Mégane E-Tech Electric dostáva štandardne nový 11 kW AC nabíjací systém s obojsmerným tokom energie. Tento typ nabíjania, ktorý Renault testuje vo Francúzsku v spolupráci s The Mobility House, umožňuje nielen dobíjať batériu, ale aj spätne posielať energiu späť do siete.

Hoci pri Mégane zatiaľ nejde o súčasť konkrétneho pilotného projektu, automobilka potvrdzuje, že vozidlo je pripravené na využívanie tejto technológie v kombinácii s domácou nabíjačkou Mobilize Powerbox Verso a špeciálnym zmluvným tarifom Mobilize.

Pre náročnejších zákazníkov zostáva ako voliteľná možnosť aj výkonnejšia 22 kW AC nabíjačka. Renault zároveň pridáva funkciu V2L (vehicle-to-load), vďaka ktorej je možné prostredníctvom adaptéra napájať bežné elektrické spotrebiče priamo z batérie auta – od kávovaru až po elektrickú kolobežku. Ďalšou novinkou je podpora služby Plug & Charge, ktorá umožní automatickú autorizáciu a spustenie nabíjania bez potreby karty či aplikácie, v rámci systému Mobilize Charge Pass.

Výbavová línia Esprit Alpine je umiestnená medzi doterajšie verzie Techno a Iconic a prináša exkluzívny vzhľad – matný sivý lak Matte Shadow Grey, 20-palcové disky kolies a tmavé logá Renault vpredu aj vzadu. V interiéri dominuje čierne čalúnenie s modrým prešívaním a francúzska trikolóra ako odkaz na spoluprácu značiek Alpine a Renault.

Cenovka začína v Nemecku na 40 900 eurách pre verziu Techno, Esprit Alpine vychádza na 42 900 eur a top výbava Iconic sa pohybuje od 44 900 eur. Vo Francúzsku sú ceny o niečo nižšie – od 39 500 eur, pričom po započítaní ekologického bonusu môže cena klesnúť na približne 35 000 eur.

Renault Megane E-Tech interiér
Renault

Pod kapotou zatiaľ zostáva jediná dostupná verzia – 160 kW elektromotor s predným pohonom v kombinácii s 60 kWh batériou, ktorá podľa normy WLTP ponúka dojazd až 461 kilometrov. Aj keď Renault naznačuje možný návrat menšej 40 kWh batérie, podľa aktuálnych informácií bude k dispozícii výlučne väčšia 60 kWh verzia vyrábaná vo francúzskom závode Douai.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP