Reklamy vedia byť poriadne otravné. A aj keď existuje mnoho nástrojov na ich blokovanie, niektoré stránky už začali vyžadovať ich vypnutie. Na YouTube sú dokonca reklamy na začiatku videa voči podobným blokovačom odolné, no našťastie netrvajú dlho. 

Už v najbližšej dobe sa však na tejto kvázi sociálnej sieti zmení spôsob ich zobrazovania, pričom to bude plusom pre samotného používateľa. Ako teda môže byť reklama pre používateľa pozitívna? Jednoducho sa zobrazí len začiatku videa, pričom počas prehrávania už žiadnu ďalšiu neuvidíš. Význam to bude mať aj pre samotných inzerentov, nakoľko je väčšia pravdepodobnosť, že nebudú preskočené a dôjde k prekliku na danú stránku.

Reklamy aj na hlavnej stránke

Výskum spoločnosti Google ukázal, že diváci sú pomerne citliví na frekvenciu reklám počas sledovania jednotlivého videa. Na základe skúmania sa preto spoločnosť rozhodla, že namiesto reklám počas sledovania videa, budú umiestnené hneď na začiatok. V tejto dobe už prebieha intenzívne testovania na vybranej vzorke a vyzerá to viac než sľubne. Zaznamenalo sa až o 40 % menej prerušení reklamami počas sledovania a dosah reklamy sa jej presunutím na začiatok zvýšil až na 11 percent.

Takéto riešenie je skvelým kompromisom pre všetky strany a dalo by sa povedať, že ide o situáciu win-win. Používateľ počas sledovania nie je prerušovaný, čo dokáže poriadne naštvať a taktiež aj inzerentom sa zvýši dosah z ich reklám. Tie by sa mali po novom objaviť aj na úvodnej stránke, ktorá je čoraz populárnejšia, nakoľko ponúka oveľa relevantnejší obsah pre používateľa než v minulosti. Ľudia tak na nej strávia omnoho viac času a Google tak chce tento priestor ponúknuť aj inzerentom.

Prečítaj si tiež
Google šikovne využil nástroje Applu proti nemu

Reklamy sa tak chtiac-nechtiac nevyhneme, no ak to má byť takýmto nenásilným spôsobom, väčšine ľudí nebude ani prekážať. Horšie skôr pôsobí fakt, že spoločnosť od nás zbiera všetky údaje, aby nám mohla smerovať čo najviac relevantnú reklamu.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie