Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Pôvodne rýdzo japonská automobilka Mitsubishi už nejaký ten rok patrí do aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Na podobnom princípe dnes funguje drvivá väčšina automobiliek. Dôvod je veľmi prostý – výrobcovia áut vďaka tomu dokážu medzi sebou zdieľať náklady na vývoj a následne aj samotné komponenty.
Bežne sa dokonca stáva, že na rovnakej výrobnej linke vyrábajú svoje autá dve rôzne značky, pričom oba modely zdieľajú platformu, či dokonca niektoré karosárske alebo interiérové komponenty. Podobne to je aj v prípade koncernových dvojičiek Renault Clio a Mitsubishi Colt. Do rúk sa mi dostal práve druhý menovaný a musím povedať, že miera zdieľania komponentov s Cliom od Renaultu je tu až extrémna.
To ale vôbec nie je na škodu. Clio a Colt sú mimoriadne atraktívne mestské autá, ktoré ponúkajú moderné technológie a asistentov, akí sú v danej triede skôr výnimkou či nadštandardom. To najlepšie sa ale ukrýva pod kapotou. Vďaka spomínanej aliancii môže Mitsubishi používať vo svojom Colte klenot v podobne nového hybridného ústrojenstva Renaultu, ktoré v tomto aute robí doslova zázraky.
Najlepší motor, aký môže mestské auto mať?
Mnohí stále tvrdia, že elektromobilita má svoje miesto predovšetkým v mestách. Tu sa totižto jazdí nižšími rýchlosťami, takže elektrické autá sú schopné hravo dosiahnuť papierový dojazd na jedno nabitie. Druhou výhodou je, že elektromobily v meste „nesmradia“. Problém so smogom totižto začína byť už aj v menších hlavných mestách, akým je Bratislava.
Rozumiem, že stále je na svete mnoho odporcov elektromobilov a pokiaľ budú mať na výber, siahnu po niečom, čo má spaľovací motor. Colt sa predáva v dvoch rôznych motorizáciách. Základom je litrový benzínový motor bez turba s výkonom 49 kW, nasleduje rovnaký motor s turbom a výkonom 67 kW, no a vrcholom je spomínaný 1,6 litrový hybrid s výkonom 105 kW. Značnú časť tohto výkonu tvorí aj elektromotor s výkonom 51 kW, ktorý napája 1,2 kWh batéria.
Čisto na elektrinu dokáže auto prejsť iba pár kilometrov, no spaľovací motor funguje väčšinu času ako generátor elektrickej energie, čiže dobíja batériu a tá následne napája elektromotor. V praxi to funguje asi tak, že zhruba 4-8 km ideš na elektrinu, následne sa na 1 km zapne spaľovák, ktorý dobije batériu a po jej dobití sa znova vypne.
V Renaulte tento motor nesie názov „E-Tech Full Hybrid“ a stretol som sa s ním napríklad v Renault Arkana či Renault Austral. V Mitsubishi Colt ale dostáva úplne nový rozmer, nakoľko ide o podstatne menšie auto. Zhrniem to asi tak, že s týmto autom je úplne nemožné jazdiť so spotrebou nad 6 l/100 km a dlhodobo v kombinovaných podmienkach sa určite nedostaneš nad 5 l/100 km.
V meste pri pokojnej jazde a jarnom počasí dokonca dokáže Colt jazdiť aj za 4 l/100 km. Absolútnym vrcholom pre mňa bola spotreba na okreskovom okruhu dlhom asi 100 km. Jazdil som predpisovo, žiadna ekonomická jazda. Colt dosiahol výslednú spotrebou 4,2 l/100 km, pričom v aute sedeli traja dospelí ľudia. Je nutné k tomu dodať ešte niečo viac? Myslím si, že táto spotreba hovorí za všetko.
Mitsubishi Colt je „mestská motokára“ s famóznou spotrebou
Hybridný motor od Renaultu je v tomto aute doslova ako diamant na zlatom prsteni, nakoľko aj odhliadnuc od motora je Colt skvelé a moderné auto, ktoré je mimoriadne zábavné na šoférovanie.
Mestská motokára s bohatou výbavou
Po jazdnej stránke by som Colt asi najlepšie mohol prirovnať k motokáre. Tým, že je auto naozaj kompaktné, mám neuveriteľný pocit kontroly nad vozidlom a na volante dokonale cítim, čo robia predné kolesá na vozovke. Vďaka výkonnému elektromotoru máš po zošliapnutí plynového pedála okamžite k dispozícii všetkých 68 elektrických koní. Pocit zo zrýchlenia v mestských podmienkach sa teda dá bez problémov prirovnať pocitu zrýchlenia elektromobilu.
Pri vyšších rýchlostiach, alebo pri potrebe plného systémového výkonu 141 koní sa samozrejme do pohonu zapája aj spaľovací motor. Čo sa týka prevodovky, tá je automatická, 6-stupňová a multimódová. To znamená, že pre elektromotor sú tu dva prevodové stupne a spaľovák ich má štyri. Žiaľ, vzhľadom na to, že sa jedná o menšie auto, je hluk z motora prenášaný do interiéru intenzívnejší a odhlučnenie tu rozhodne nie je na takej úrovni ako v o niekoľko tried vyššom Renault Austral.
V Colte bol vysávačový efekt dosť intenzívny a verím, že niekomu pomerne časté vyššie otáčky spaľovacieho motora môžu prekážať. Pri pokojnej jazdne sa ale motor takmer vôbec nevytáča.
Ja som testoval Colt v tej najvyššej výbave s názvom Instyle. Vo vnútri pochopiteľne nájdeš množstvo plastov, no veľmi milým prekvapením bola napríklad prítomnosť vyhrievaných sedadiel či dokonca vyhrievaného volantu.
V najvyššom stupni výbavy je k dispozícii aj 9,3″ displej infotainmentu (v základe len 7″ displej), ktorý navyše podporuje bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s veľmi príjemnou grafikou.
Napokon nechýbajú funkcie ako 360-stupňová kamera, ktorej kvalita, priznávam, mohla byť o niečo lepšie. Ďalej je tu adaptívny tempomat či automatický parkovací asistent.
Zabiť ho môže jedine cena
Mitsubishi Colt je dôkaz, že aj malé mestské auto s fantastickou spotrebou môže byť zábavné a nabité technológiami. Jediným kameňom úrazu môže byť azda iba jeho cena. V základnej benzínovej verzii začína od 15 500 €, no ak by si chcel tento, z môjho pohľadu dokonalý hybrid, pripraviť si musíš minimálne 22 300 €. Za túto cenu však máš zatiaľ iba klenot v podobe pohonnej sústavy a ak chceš aj špičkovú výbavu, Mitsubishi Colt ťa vyjde na rovných 25 200 €.
Pre porovnanie, Clio s motorom E-Tech Full Hybrid v najvyššej výbave Esprit Alpine stojí 24 000 €, takže je o 1 200 eur lacnejší. Technicky pritom ide o úplne totožné autá, ktoré sa len detailmi líšia v dizajne. Prakticky tak ide len o to, či chceš mať na kapote znak Renault, alebo Mitsubishi a úprimne neviem, či je tento rozdiel hodný 1 200 eur.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Rýchlejšie sa vybíjajú a zlyhávajú im kľúčové komponenty. Tesla rieši závažný problém vozidiel
Vyzerá ako UFO a vyvinie rýchlosť 400 km/h. Inžinier Tesly ukázal stroj, ktorým budeme cestovať v roku 2028
Tesla dostala silnú konkurenciu. Nový elektromobil od Sony a Hondy má unikátne parametre, poznáme cenu
VIDEO: Zišiel by sa na slovenských cestách. Športiak od BYD sám preskočí výmole, nezastavia ho ani klince
Porsche elektromobilom neverí. Bude naďalej vyrábať spaľováky, spolieha sa na palivo budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci vedome zneužívajú systém oddlženia. Zbankrotovalo 18-ročné dievča či 12-ročný chlapec (EXPERTI)
„Na Slovensku sme stále zaťažení teóriou.“ Radka a Rebeka študujú na prestížnej univerzite v Írsku (PREHĽAD)
8 z 10 Slovákov stroskotá na druhej otázke. Zisti, či poznáš slovenské pamiatky UNESCO (KVÍZ)
Nový rebríček najbohatších ľudí planéty prekvapuje. Na 3. mieste je muž, ktorému majetok raketovo vzrástol o 62,6 miliardy eur
Slováci, ktorí menia svet: Toto sú startupy pútajúce pozornosť zahraničných investorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
- Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
- Ľudia o neho strácajú záujem. Peugeot výrazne znížil cenu obľúbeného modelu
- Tesla dostala silnú konkurenciu. Nový elektromobil od Sony a Hondy má unikátne parametre, poznáme cenu
-
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
- Ľudia o neho strácajú záujem. Peugeot výrazne znížil cenu obľúbeného modelu
- Tesla dostala silnú konkurenciu. Nový elektromobil od Sony a Hondy má unikátne parametre, poznáme cenu
- Zaskočili celý svet. Trh elektromobilov si podmaňuje značka elektroniky, má agresívny plán na rok 2025
-
- Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Ľudia o neho strácajú záujem. Peugeot výrazne znížil cenu obľúbeného modelu
- Nová generácia všetko zmení. Číňania vylepšujú batérie EV extrémnym tempom, začnú s masovou výrobou
- Zaskočili celý svet. Trh elektromobilov si podmaňuje značka elektroniky, má agresívny plán na rok 2025
Atraktívna ponuka pre Slovákov. Veľký operátor odomyká dve športové stanice aj s prekvapením
Dokážu dekódovať mozgové vlny. Vedci vyvinuli tetovanie, ktoré vie odhaliť neurologické ochorenia
Nadvláda Elona Muska sa končí. Jeho úhlavný konkurent pošle do vesmíru raketu už o pár dní
Apple reaguje na ostrú kritiku. Nová aktualizácia vyrieši veľký nedostatok AI
Vedci prehodnotili dôležitý fakt. Pluto mohlo vzniknúť úplne inak, ako si doteraz mysleli
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci vedome zneužívajú systém oddlženia. Zbankrotovalo 18-ročné dievča či 12-ročný chlapec (EXPERTI)
„Na Slovensku sme stále zaťažení teóriou.“ Radka a Rebeka študujú na prestížnej univerzite v Írsku (PREHĽAD)
8 z 10 Slovákov stroskotá na druhej otázke. Zisti, či poznáš slovenské pamiatky UNESCO (KVÍZ)
Nový rebríček najbohatších ľudí planéty prekvapuje. Na 3. mieste je muž, ktorému majetok raketovo vzrástol o 62,6 miliardy eur
Slováci, ktorí menia svet: Toto sú startupy pútajúce pozornosť zahraničných investorov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené