Sotva prežijú 100-tisíc km. Toto je rebríček najporuchovejších áut, ktoré obľubujú aj Slováci
Nákup auta vie byť poriadne náročnou a zdĺhavou záležitosťou. Svoje o tom vedia ľudia, ktorým nejde len o dizajn. Práve do skupiny ľudí, ktorí auto kupujú na základe jeho vzhľadu, možno spadajú aj tvoji blízki. Ako sú s autom spokojní? Netrávia viac času v servise ako na cestách?
Portál AUTO BILD sa pozrel na testovacie vozidlá, ktoré v priebehu 1,5 až troch rokov najazdili po cestách-necestách 100 000 kilometrov. Toto sú vozidlá, ktorých nákup by si mal poriadne zvážiť. Výsledky testov totiž odborníkov nijak neoslnili.
Spôsob prideľovania mínusových bodov je jednoduchý. Body sa strhávajú napríklad za nepojazdnosť, no vplyv na hodnotenie majú aj faktory, ako porucha motora či prevodovky alebo poruchy malých dielov s návštevami servisu. Jednoduchá je aj stupnica hodnotenia. Čím viac bodov vozidlo získa, tým je známka horšia. Najhoršie sú na tom tie autá, ktoré získali viac ako 57 bodov.
Vozidlo Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe získalo 27 bodov, v dôsledku čoho má známku 3. Motor tohto vozidla poskytuje adekvátny výkon iba pri opatrnom stláčaní plynového pedálu. Pri plnom zaťažení alebo pri prvom kopci na obzore začína vozidlo Renault Clio s hmotnosťou 1 155 kilogramov zreteľne strácať dych, čo je ešte viac zvýraznené dlhým pomerom päťstupňovej prevodovky.
Od približne 35 000 prejdených kilometrov sa stávalo stále bežnejším, že pri zaraďovaní prevodových stupňov dochádzalo k nežiaducim pohybom. Keď tachometer ukázal 50 571 kilometrov a každá zmena prevodového stupňa bola sprevádzaná hlučnými zvukmi, vozidlo Clio preventívne zamierilo do dielne, kde bola výmena spínacej skrinky považovaná za opatrenie na istotu.
V rebríčku sa umiestnil aj miláčik Slovákov
Rovnaký počet bodov a známku si vyslúžil aj Seat Leon 1.6 TDI Style. Toto vozidlo si spočiatku radilo dobre, až kým sa na ňom nepokazila prevodovka. Podľa analýzy sa v ložisku nachádzal materiál, ktorý prasknutie krúžku ložiska spôsobil po takmer 100 000 kilometroch. Podľa odborníkov však ide o ojedinelú chybu.
34 bodov a známku 4 si vyslúžil Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel, pri ktorom sa problém s prevodovkou ukázal už po 33 000 kilometroch. Podľa analýzy v továrni išlo o násilné narušenie, ktoré mohlo byť spôsobené chybou radenia. Druhou možnosťou je krátke odľahčenie predných kolies pri vysokej rýchlosti, ktoré vystriedalo veľké zaťaženie.
Subaru XV 2.0D získalo v hodnotení 44 bodov, ktoré boli rovné známke 4-. Ukázalo sa totiž, že auto je nadmerne problémové. Dôvodom je napríklad predčasne zodretá spojka, korózia na niekoľkých častiach podvozku alebo kúsky roztaveného kovu na dvoch piestoch. Za zmienku však stoja aj komplikácie so sedadlom vodiča či uvoľnené čalúnenie, ktoré niekto môže vnímať ako maličkosť, no spôsobovalo to počas cesty rušivé zvuky.
52 bodov znamená známku 5 a veľmi zlé hodnotenie si vyslúžilo vozidlo Ford Fiesta 1.0 EcoBoost. Kým toto vozidlo v prvých dňoch testerom robilo obrovskú radosť, ukázalo sa, že po 100 000 najazdených kilometroch nie je všetko ideálne. Problémom boli napríklad zvyšky rozvodového remeňa, ktorý poháňa olejové čerpadlo, v olejovej vani. Za zmienku stojí aj to, že v module olejového čerpadla došlo k uvoľneniu upevňovacej skrutky z napínača rozvodového remeňa.
BMW 218i Active Tourer sa v rebríčku umiestnilo taktiež. Získalo 39 bodov a známku 4. Po 55 431 kilometroch došlo k údržbe, počas ktorej bolo z palubnej pamäte načítaných niekoľko chýb. Nasledovala však aj výmena motorového oleja alebo preprogramovanie riadiacej jednotky. Podľa odborníkov Tourer nie je skutočným BMW, pretože jeho kvalita je len priemerná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
2900 km pod Atlantikom sa udial zvláštny pohyb. Anomália dlhá 7000 km zaskočila vedcov
Apple technológia, ktorá mala len hľadať stratené telefóny, spustila najväčšiu policajnú raziu v histórii krajiny
ChatGPT sa mení od základov. Túto novú funkciu nebudeš chcieť prestať používať, má to však háčik
Bez ich objavu by sme nemali PC ani mobily. Fyzici získali Nobelovu cenu za kvantovú revolúciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP