Sotva prežijú 100-tisíc km. Toto je rebríček najporuchovejších áut, ktoré obľubujú aj Slováci
Nákup auta vie byť poriadne náročnou a zdĺhavou záležitosťou. Svoje o tom vedia ľudia, ktorým nejde len o dizajn. Práve do skupiny ľudí, ktorí auto kupujú na základe jeho vzhľadu, možno spadajú aj tvoji blízki. Ako sú s autom spokojní? Netrávia viac času v servise ako na cestách?
Portál AUTO BILD sa pozrel na testovacie vozidlá, ktoré v priebehu 1,5 až troch rokov najazdili po cestách-necestách 100 000 kilometrov. Toto sú vozidlá, ktorých nákup by si mal poriadne zvážiť. Výsledky testov totiž odborníkov nijak neoslnili.
Spôsob prideľovania mínusových bodov je jednoduchý. Body sa strhávajú napríklad za nepojazdnosť, no vplyv na hodnotenie majú aj faktory, ako porucha motora či prevodovky alebo poruchy malých dielov s návštevami servisu. Jednoduchá je aj stupnica hodnotenia. Čím viac bodov vozidlo získa, tým je známka horšia. Najhoršie sú na tom tie autá, ktoré získali viac ako 57 bodov.
Vozidlo Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe získalo 27 bodov, v dôsledku čoho má známku 3. Motor tohto vozidla poskytuje adekvátny výkon iba pri opatrnom stláčaní plynového pedálu. Pri plnom zaťažení alebo pri prvom kopci na obzore začína vozidlo Renault Clio s hmotnosťou 1 155 kilogramov zreteľne strácať dych, čo je ešte viac zvýraznené dlhým pomerom päťstupňovej prevodovky.
Od približne 35 000 prejdených kilometrov sa stávalo stále bežnejším, že pri zaraďovaní prevodových stupňov dochádzalo k nežiaducim pohybom. Keď tachometer ukázal 50 571 kilometrov a každá zmena prevodového stupňa bola sprevádzaná hlučnými zvukmi, vozidlo Clio preventívne zamierilo do dielne, kde bola výmena spínacej skrinky považovaná za opatrenie na istotu.
V rebríčku sa umiestnil aj miláčik Slovákov
Rovnaký počet bodov a známku si vyslúžil aj Seat Leon 1.6 TDI Style. Toto vozidlo si spočiatku radilo dobre, až kým sa na ňom nepokazila prevodovka. Podľa analýzy sa v ložisku nachádzal materiál, ktorý prasknutie krúžku ložiska spôsobil po takmer 100 000 kilometroch. Podľa odborníkov však ide o ojedinelú chybu.
34 bodov a známku 4 si vyslúžil Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel, pri ktorom sa problém s prevodovkou ukázal už po 33 000 kilometroch. Podľa analýzy v továrni išlo o násilné narušenie, ktoré mohlo byť spôsobené chybou radenia. Druhou možnosťou je krátke odľahčenie predných kolies pri vysokej rýchlosti, ktoré vystriedalo veľké zaťaženie.
Subaru XV 2.0D získalo v hodnotení 44 bodov, ktoré boli rovné známke 4-. Ukázalo sa totiž, že auto je nadmerne problémové. Dôvodom je napríklad predčasne zodretá spojka, korózia na niekoľkých častiach podvozku alebo kúsky roztaveného kovu na dvoch piestoch. Za zmienku však stoja aj komplikácie so sedadlom vodiča či uvoľnené čalúnenie, ktoré niekto môže vnímať ako maličkosť, no spôsobovalo to počas cesty rušivé zvuky.
52 bodov znamená známku 5 a veľmi zlé hodnotenie si vyslúžilo vozidlo Ford Fiesta 1.0 EcoBoost. Kým toto vozidlo v prvých dňoch testerom robilo obrovskú radosť, ukázalo sa, že po 100 000 najazdených kilometroch nie je všetko ideálne. Problémom boli napríklad zvyšky rozvodového remeňa, ktorý poháňa olejové čerpadlo, v olejovej vani. Za zmienku stojí aj to, že v module olejového čerpadla došlo k uvoľneniu upevňovacej skrutky z napínača rozvodového remeňa.
BMW 218i Active Tourer sa v rebríčku umiestnilo taktiež. Získalo 39 bodov a známku 4. Po 55 431 kilometroch došlo k údržbe, počas ktorej bolo z palubnej pamäte načítaných niekoľko chýb. Nasledovala však aj výmena motorového oleja alebo preprogramovanie riadiacej jednotky. Podľa odborníkov Tourer nie je skutočným BMW, pretože jeho kvalita je len priemerná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Thor, Loki a krvavé hordy nepriateľov. Nová slovenská hra hlási veľkolepý príchod
Z plastov urobíme hodnotné suroviny. Vedci našli spôsob, ako premeniť odpad na peniaze
VIDEO: Kultový horor sa vracia vo veľkom štýle. Trailer ukazuje nebezpečný kult aj návrat milovanej postavy
Dorazila spása letectva. Prelomový motor neprodukuje emisie a efektivitou preráža všetky rekordy
VIDEO: Netflix ulovil veľrybu. Tvorca Peaky Blinders ukázal svoj nový seriál, dorazí už čoskoro
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
STVR ruší ďalšiu reláciu, dôvod neuvádza. „Nerozhodli sme sa tak my, ale nové vedenie,“ píšu autori
Vyhodili ho bez „zlatého padáka“. Nestlé si upratalo vo vedení, namiesto miliónov eur má len verejnú hanbu
Kimovi asistenti dezinfikovali každý predmet, ktorého sa dotkol po stretnutí s Putinom. Video vyvolalo rozruch
Omladol o 15 rokov: Podnikateľ hovorí o „tajnej zbrani“ miliardárov, ktorá má radikálne predlžovať život
Ruská mapa odhalila plány na obsadenie ďalších území: Generál Gerasimov ukázal viac, ako chcel
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP